![]() |
Willem Oltmans overleden
Journalist Willem Oltmans overleden
Uitgegeven: 30 september 2004 21:16 Laatst gewijzigd: 1 oktober 2004 08:38 AMSTERDAM - De publicist Willem Oltmans is donderdagavond in zijn huis in Amsterdam overleden. Hij is 79 jaar geworden. Hij leed aan kanker en had besloten in zijn eigen omgeving en temidden van enkele goede vrienden te sterven. Willem Oltmans kreeg in 2000 een bedrag van 8 miljoen gulden van de Staat, omdat hij door de overheid in zijn werk was gedwarsboomd. Er was zo'n tien jaar van rumoerig procederen aan vooraf gegaan. Willem Oltmans bereidde zijn overlijden goed voor. Zelfs zijn naam en sterfjaar liet hij reeds in de familiegrafsteen beitelen. Ook nam hij het initiatief voor een website, die na zijn dood online moet komen voor reacties. Willem Oltmans zal wel in stilte worden begraven. Bron: nu.nl |
Tja, ik vond zijn imitaties in Kopspijkers altijd gaaf. "jij hebt echt een sick mind, spijkerman, ik ben in een madhouse terechtgekomen".
|
Citaat:
|
De echte was grappiger. Alhoewel van Muiswinkel een van de weinige was die wel een goede imitatie neer kon zetten.
|
Citaat:
|
Tsjah.
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d591.gif Verder natuurlijk een verlies voor de nabestaanden. Helaas. |
Hij was een keer bij Dit Was Het Nieuws, dat was geweldig. Ze zaten de hele tijd z'n nieuwe boek quasi in de zeik te nemen ("over drie weken in de winkel, nu al bij De Slegte") en het duurde een tijdje voor hij door had dat het niet serieus was bedoeld :cool: (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tsja, wat komt dat komt he?
Ik vond het wel een boeiend persoon :) |
Maar hij was terrecht omstreden.
|
Toch zullen we 'm missen :(
|
Zijn tijd had heel wat jaren eerder moeten komen.
|
Hoezo? Heeft hij je iets misdaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
DEADLOCKED is gewoon een kloon van iemand die zich vaak verveelt, gewoon negeren dus.
|
Citaat:
Maar een kloon.. :confused: |
Citaat:
Oltmans was zo iemand die ik niet vaak genoeg op tv kon zien. Van ieder optreden van hem genoot ik, want met Oltmans wist je één ding: hij zei wat hij dacht en hij hield zich nooit in! (y) |
gecondoleerd
|
Citaat:
|
sneu maar ik weet ook te weinig van m om er egt een mening over te hebben, maar je gaat niet iets zeggen van; hij had eerder mogen gaan.......
|
:(
|
Hoewel hij ageerde voor vrijheid van meningsuiting, woonde hij jarenlang in Zuid-Afrika tijdens de Apartheid, zonder daar over te schrijven of op welke manier publiciteit aan te geven. Ook was hij een verdediger van Desi Bouterse, die schuldig was aan de Decembermoorden. (n)
'k heb tóch zijn laatste interview gelezen in Elsevier. Hij was wel een egotripper en vleide vooral zichzelf graag. Maar dat vond ik dan ook wel weer leuk. :D |
Zo pedis heb ik het nog nooit gegeten :P
|
ik ben heel erg blij dat die man dood is.. ik heb er een glaasje op gedronken..
proost! (y) |
Citaat:
(n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |