![]() |
Spellingverandering
Ik ben op zoek naar argumenten tegen spellingverandering, bijv. verandering van visch naar vis en van pannekoek naar pannenkoek
Ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen |
Volgens mij zijn er geen argumenten voor of tegen te noemen - het is gewoon zo. Spellingsregels wordn a posteriori vastgesteld, dus als de taal al veranderd is. Of je daar dan voor of tegen bent, is niet meer relevant.
|
De reden voor het veranderen van pannekoek naar pannenkoek, was omdat het dan logischer zou zijn. Visch naar vis is denk ik gewoon vanzelf gegaan.
Mja, er waren wel veel mensen tegen de 'nieuwe spelling' waar 'pannenkoek' dus een voorbeeld van is, misschien kan je daar wat over vinden. Ik ben zelf niet per sé voor of tegen spellingsveranderingen... |
eerst en vooral, het is spellingSverandering
er is onlangs een soortgelijke topic geweest herinner ik mij. wat er op tegen is, tegen spellingsverandering? vooral oudere mensen die dus niet meer naar school gaan beginnen het op den duur te verwarren, vooral met die tussenletters en zo. Maar ook de schoolgaande jeugd heeft hier dikwijls problemen mee. En soms verzinnen ze van die zeer vergezochte uitzonderingen, zoals de bekende 'paarde( n )bloem', over de combinatie van een dier en een plant... |
Citaat:
|
je zegt toch zelf ook spellingScontrole?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bij bijvoorbeeld ringvinger is er geen tussen -s (niet ringsvinger), want het is niet 'de vinger van de ring' of zo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |