Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Terugkeren ... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=971200)

Cootje 02-10-2004 19:51

Terugkeren ...

Even in het algemeen zeg maar, dus niet zinnen als "ligt er aan hoe de relatie is gelopen".

Zou je 'kunnen' terugkeren naar je ex? En het weer opnieuw proberen? Heb je er behoefte aan? Of 'probeer' je liever het nieuwe?

spacegirl 02-10-2004 19:55

ik zou het niet kunnen, we zijn te veel veranderd

sientjuh 02-10-2004 20:26

Ik zou het niet willen, het is niet voor niets uitgegaan met mijn exen.
Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dit wel doen, het ligt er gewoon aan hoe de omstandigheden waren toen het uitging. Als die veranderd zijn, of ik ben veranderd, of hij, dan zou het best kunnen. Dan zou ik dat misschien best overwegen.

waves 02-10-2004 20:50

ik zou niet opnieuw iets willen met mijn ex... het gevoel is weg

bertbart 02-10-2004 21:26

nu niet, maar toen wel.. en ik wil wel wat nieuws, maar nu nog niet, ik wil eerst nog eventjes van mijn vrijheid genieten;)

kaatje in da house 02-10-2004 21:29

met mijn huidige ex, definitely not. hij is nu een gewoon een vriend van me en we lachen met elkaar, maar teruggaan naar hem wil ik niet. daarvoor is hij nou nét even te ver gegaan

kus, ka

kleinmeisje 02-10-2004 21:52

Ik weet het niet zo goed. Er zijn momenten dat ik heel graag weer samen met hem zou zijn. Maar ik vraag me af of het verstandig is. Op het moment weet ik dat het niet verstandig is. Maar als we elkaar weer tegen het lijf lopen over een paar maanden en er dan nog steeds 'iets' tussen ons is zou het wel weer kunnen.
We moeten nu denk ik eerst afstand van elkaar houden.

Sovreze 02-10-2004 22:08

Ligt aan de ex, welke ex? De eerste niet, de tweede al te graag.
Over het algemeen ligt het in mijn ogen dan toch echt bij de situatie, en wat de break-up-redenen waren.

Mark Almighty 02-10-2004 22:49

Terugkeren naar vriendin van herkomst?

krisiegirl 02-10-2004 23:39

nou nee... door mijn ervaring is het echt dat als het uit is dat dat beter zo moet blijven... soms is dat heel jammer maar vaak het beste :D

nare man 03-10-2004 00:11

Citaat:

Mark Almighty schreef op 02-10-2004 @ 23:49 :
Terugkeren naar vriendin van herkomst?
Nee, uitgezet worden naar je ex :cool:

Ontopic: ja.

Aléantheriël 03-10-2004 17:00

Nee, vind ik ongelooflijk zwak

Sade 03-10-2004 17:06

Ik heb tot nog toe bij geen van de jongens waar ik 'iets' of een relatie mee gehad heb niet zoiets van: jou wil ik (nog steeds) terug. Als het uit is, is het uit, en that's it.

mrsjones 03-10-2004 19:04

nee echt niet. Omdat ik af en toe terug denk aan de dingen die hij heeft mij aan gedaan. Was gewoon :S Ik ben hem voor bij gegroeid denk ik.

Ikedea 03-10-2004 19:07

Hart zou soms ja zeggen, maar verstand zegt toch maar niet :(

Sovreze 03-10-2004 19:25

Citaat:

Aléantheriël schreef op 03-10-2004 @ 18:00 :
Nee, vind ik ongelooflijk zwak
Over het algemeen? Of alleen sprekend over jouw geval?
Als het punt 1 is, vind ik dit wel een erg rare benaming, 'zwak'.
Waarom?
Omdat het uiteindelijk toch wel weer goed zou kunnen gaan, of je erachter komt dat de problemen opgeblazen waren?
Jij ziet het alleen maar als 'ik kan niks beters krijgen, dus ga ik terug naar mn ex'? Ofzo...

Gammaray 03-10-2004 19:40

Ligt er aan wat er voor de tijd gebeurt is.
als het te moeilijk is of te pijnvol dan bouw ik liever een nieuw leven op.
Want als je het vertrouwen één maal kwijt bent dan krijg je het niet zo makkelijk meer terug.

Aléantheriël 03-10-2004 21:03

Citaat:

Sovreze schreef op 03-10-2004 @ 20:25 :
...verhaal...
Mijn geval, is er niet en nooit geweest.
Maar goed, ik neem aan dat je een relatie niet voor niets beëindigt, of je moet heel achterlijk bezig zijn. Dus ik denk sowieso dat het niet mogelijk is om die betreffende relatie zonder nare gedachten en/of wantrouwen kunt voortzetten. En als je zo afhankelijk van iemand bent dat je, ondanks dat je bent gedumpt, zomaar op je knietjes naar die loser terugkomt, vind ik dat zwak ja. En dan vooral geestelijk. Voor mij is dat iets als je zelfwaarde eigenhandig afbreken.
En hetzelfde geldt als jij degene bent die de ander gedumpt heeft, dan moet je, vind ik, maar eens leren om een beslissing te maken, en niet het uitmaken en dan toch besluiten dat je 'niet zonder' diegene kan.

Maar goed, dit blijft mijn mening natuurlijk maar

Mr.Oizo 03-10-2004 21:10

Nee, geen behoefte aan. Kan ook niet, omdat ze een andere vriend nu heeft. Maar we zijn te verschillend. Ik merk ook dat ik steeds afstandelijker tegenover haar ga doen.

trancemasterno1 06-10-2004 16:54

ik ben nu alweer bijna 2 maand terug bij mijn ex en ik moet zeggen dat ik het erg goed vind gaan :) dus het kan zeker wel! :) (y)

Reverend 06-10-2004 16:55

Onmogelijk.

Sovreze 06-10-2004 17:07

Citaat:

Aléantheriël schreef op 03-10-2004 @ 22:03 :
...verhaal...
Er zijn genoeg relaties die uit frustratie of blinde woede worden verbroken. Waar het op dat moment alleen maar speelt om onnozelle, niets betekenende irritaties. Dan heb je even tijd nodig.
Het idee dat je een knallende ruzie heb, gilt dat het over is, en elkaar maanden niet meer spreekt. Omdat je koppig ben of een plaat voor je harses.
Een mens veranderd door te leren van gebeurtenissen, en als jij je over een (bvb) paranoia heen heb kunnen zetten, en die relatie zou weer 100% goed kunnen lopen voor de komende tijd... waarom niet?
Als jij terug wil naar je ex, omdat je oprecht het idee heb dat hij/zij beter is dan dat je eerder heb opgemerkt, en je ervan geleerd heb en het beter zal gaan... alsnog; waarom niet?
Omdat een mens zo arrogant moet zijn, volgens jou, om maar niet toe te geven aan het 'het missen' van iemand, of toegeven dat de hele 'breakup' een fout was?

Net als dat er veel verschil zit in de manier van uit elkaar gaan, zit er ook veel verschil in het 'ja' of 'nee' bij de oprecht redenen om terug te gaan naar een ex.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.