Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [driver] HELEMAAL verwijderen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=971215)

Ik 02-10-2004 20:11

[driver] HELEMAAL verwijderen

Onlangs heb ik de driver van mn tv kaart geinstalleerd, dit heb ik helaas niet goed gedaan. Nu zit ik met het probleem dat als ik de driver verwijder, en vervolgens weer wil installeren, dat windows (xp) de oude driverbestanden weer gebruikt.
Wat ik wil is dat windows de driver opnieuw van cd laad.

Van alles al geprobeerd, maar volgens mij is enkel de oplossing het bestand te verwijderen waarin windows deze informatie heeft opgeslagen.
Wie weet welk bestand dit is? Volgens mij is het voldoende om gewoon het bestandje met verwijzingen te verwijderen... maar waar? waar? ... :|

freyk 02-10-2004 20:35

Citaat:

Ik schreef op 02-10-2004 @ 21:11 :
Van alles al geprobeerd, maar volgens mij is enkel de oplossing het bestand te verwijderen waarin windows deze informatie heeft opgeslagen.
En wat is alles?
ook in je apparaatbeheer je tvkaart selecteren en dan in het snelmenu "installatie ongedaan maken" kiezen?

Ik 02-10-2004 20:49

Citaat:

freyk schreef op 02-10-2004 @ 21:35 :
En wat is alles?
ook in je apparaatbeheer je tvkaart selecteren en dan in het snelmenu "installatie ongedaan maken" kiezen?

alles. behalve die ene file verwijderen waar ik het over had. Maar ik weet niet waar die staat... dus...

Na het ongedaan maken van de installatie gebeurt er indien...

ik de driver opnieuw wil instaleren en de pc niet eerst opnieuw opstart: dan zegt windows dat de drivers al geinstalleerd zijn.

Ik windows eerst opnieuw opstart: dan herkent windows automatisch dat er een ongeinstaleerde kaart in mijn pc zit en instaleert windows deze automatisch door middel van het gebruiken van de oude drivergegevens.

phoxetis 03-10-2004 02:15

eh, een work-around voor als echt niks werkt en windows de oude driver maar blijft vinden: ga naar apparaat-beheer, en kies dan (met het ding erin) het apparaat. Als het goed is staat die ergens in de lijst.

dan vraag je de eigenschappen op, en kies je ervoor om de driver te wijzigen. Dan zeg je dat je wilt kiezen uit een lijst, en dan vul je iets totaal hopeloos in, wat er werkelijk helemaal niets mee te maken heeft. Een 2400 baud modem ofzo, of een SoundBlasterPro geluidskaart ofzoiets.

Dan start je de computer opnieuw op en (goh) het apparaat staat vermeld met een uitroeptekentje, omdat de driver (natuurlijk) niet werkt.

Dan kies je weer "driver bijwerken", en laat je 'm zoeken op de plek waar de nieuwe driver staat. Dan vind-ie waarschijnlijk de nieuwe, en installeert die 'm helemaal.

Ik 03-10-2004 09:14

helaas... dat werkt niet :(
Als ik het stuurprogramma wil aanpassen en ik selecteer een willekeurige driver, dan zegt windows "op de opgegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware". Ook bij een min of meer gelijke driver, maar van een iets andere kaart krijg ik die melding.

Ik 03-10-2004 09:52

het probleem van het verwijderen van de driver is opgelost: oude driver verwijderen, map C:\WINDOWS\inf leegmaken, nieuwe driver isntaleren. De inf map is verantwoordelijk voor het herkennen van de oude instalatiegegevens.

Met het oplossen van dit probleem,is een nieuw probleem ter aarde gekomen. Ik kan de driver van de kaart nog steeds niet opnieuw instaleren. En naar de reden valt slechts te gissen. Ik ga wel een paar trucjes uithalen, zoals kaart er even uit halen en er vervolgens weer in zetten...

En dit ales voor een kaart van pinnacle die ik waarschijnlijk toch ga vervangen door een van hauppauge.

freyk 03-10-2004 12:00

Citaat:

Ik schreef op 03-10-2004 @ 10:52 :
map C:\WINDOWS\inf leegmaken, nieuwe driver isntaleren. De inf map is verantwoordelijk voor het herkennen van de oude instalatiegegevens.
Bijna, daar bewaart windows al zijn standaard drivers.
Het is dus niet handig om dat allemaal te verwijderen.

Citaat:

Ik schreef op 03-10-2004 @ 10:52 :
Met het oplossen van dit probleem,is een nieuw probleem ter aarde gekomen. Ik kan de driver van de kaart nog steeds niet opnieuw instaleren. En naar de reden valt slechts te gissen. Ik ga wel een paar trucjes uithalen, zoals kaart er even uit halen en er vervolgens weer in zetten...
Ik raad je liever aan om opnieuw windows erop te zetten/repareren.

Ik 03-10-2004 12:13

Citaat:

freyk schreef op 03-10-2004 @ 13:00 :
Bijna, daar bewaart windows al zijn standaard drivers.
Het is dus niet handig om dat allemaal te verwijderen.

Ik raad je liever aan om opnieuw windows erop te zetten/repareren.

oke. En wat als windows die nodig heeft? Dan is de windows cd toch wel goed? Maar ik heb ze gelukkig ook weer teruggeplaatst :)

Ik denk niet dat het probleem aan windows ligt... (ik heb vandaag geen zin om over microsoft te klagen, maar juist over Pinnacle)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.