![]() |
vissen probleem
sinds gister hebben wij 4 kleine vissen in een grote vaas/kom.
deze morgen werden we wakker, en toen was al het water grauwig. alles verschoont, maar we hebben weinig zin om dit elke dag te doen :p nu denken we dat het is omdat ze bijna al het zuurstof uit het water verbruikt hebben, en dat het daarom is gaan oxideren. wat helpt hier tegen? zelf dachten we dan ook gewoon een plantje er in te doen, zo'n broekspaling bijv (lange groene slierteplant uit de sloot). Is dit genoeg, of zijn er nog andere tips? een pompje is niet echt een optie |
Geen idee maar het was misschien handiger geweest om je in dat soort dingen te verdiepen voor je vissen aanschafte :rolleyes:
|
simpele goudvissen? neuh
|
ik zou er gewoon een plantje inzetten voor de zuurstof maar ook zodat de vis zig kan verschuilen in het plantje.
|
dat probleem heb ik ook :( (ik heb ook net nieuwe visjes)
|
zo een zuurstof plantje kan helpen inderdaad.
alleen uit de dierenwinkel, niet uit de sloot :p |
Citaat:
|
Mijn vissen gingen altijd dood, behalve Fred, die heeft drie jaar geleefd. Maartoch, het zijn niet mijn beesten. Verder heb je ook zo'n zuurstof blok of zoiets of gewoon een zuurstofpompje. Grotere kom wilt ook nog wel eens werken:p
|
Citaat:
Damn... iig. Plantjes. En er zijn ook soort steentjs/brokjes meen ik mij te herinneren van onze goudvistijd, die zuurstof afgeven. Maar toen was ik 7 ofzo, dus... Tegenwoordig hebben we een uitgebreid aquarium met verwarming, licht, filter, pomp enz enz... Wat me ook doet afvragen hoe groot die vaas/kom eigenlijk wel is. En of die vissen überhaupt iets anders hebben/krijgen dan die kom. En hoe lang ze dat gaan uithouden. |
Maakt niet uit wat voor vissen het zijn, vissen hebben plantjes nodig. Niet teveel, maar ook zeker niet te weinig :|
Plantje uit de dierenwinkel (!!) erin en je heb waarschijnlijk minder troebelheid. Plantjes filteren ook. |
troebel water kan komen doordat de vissen door de grond woelen en dan alles door heel de kom gaat, zou dan toch een pomp aanschaffen denk ik.
Hoe groot is je bak? |
Citaat:
:zoekt foto: http://pictures.greatestjournal.com/...2164848/103913 En ja, we maken hem nu dus 2 keer per dag schoon :s |
Citaat:
|
Zou er een plantje indoen en misschien op een andere plek zetten om te proberen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
volgens mij heb je gewoon te weinig wateroppervlakte. Das ook erg belangrijk. en als plantjes al niet helpen.. :confused: als ik jou was zou ik eens langs de dierenwinkel gaan en vragen om een oplossing, anti-alg whatever.. en misschien minder vissen..? Zitten er echt 4 in die vaas? Lijkt me nogal veel..
|
Citaat:
Want voordat we hier woonden, had ik ook 1 visje, in zo'n grote vaas, en toen had ik ook altijd dit probleem :( Maar we zitten nu op een record van 2 dagen, dus het lijkt al wel beter te gaan. (y) Iig, bedankt! :) |
Probeer het vooral met een pompje, die arme beesten willen ook een keer adem halen...
Succes ermee! |
Citaat:
|
De vuistregel van een aquarium is eigenlijk 1 liter water voor 1cm vis.
Misschien kan het daar aan liggen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |