![]() |
Mag je alchahol drinken op feesten?
hallow!!
k ging dus naar een feest van mijn school, en daar gingen een paar vrienden en vriendinnen van mij alchahol drinken.. bijvoorbeeld breezers enzo.. en bier ik had ook op Maar toen een docent er8er kwam dat wij hadden gedronken werden we geschorst..:S:S maar vind jij dat mensen die in de tweede zitten mogen drinken?? geef je mening uit!! :cool: :rolleyes: XxxX KiKi |
Je bent minderjarig dus je mag niet drinken. Vrij logisch. Als de school zich daar niet aan houdt zijn ze niet goed bezig en kunnen ze er problemen mee krijgen.
|
Bovendien is het alcohol en niet alchahol.
|
Bovendien staat er natuurlijk niet voor niks op de flessen dat die dranken pas aan mensen vanaf 16 jaar verkocht mogen worden. En aangezien je in de tweede klas zit, ben je nog geen 16. Ik snap sowieso niet wat er zo stoer is aan al zo vroeg beginnen met alcohol te drinken.
|
Wat de rest zegt.
"alleen breezers, want die drinken makkelijk weg" vind ik helemaal een onzin optie...juist dat ze makkelijk weg drinken zou een reden moeten zijn om ze niet aan mensen onder de 16 te geven. Ik zeg niet dat jij het denkt, maar veel mensen lijken te denken dat breezers minder schadelijk zijn dan andere alcoholhoudende dingen... Hoort deze topic btw niet op D&A? |
zolang je niet kan schrijven mag je niet zuipen
|
Ahaha, ik begin me echt af te vragen of al die kinderen jonger dan 15 idioten zijn.
|
wat iedereen al heeft gezegd, en:
When does the hurting stop?! :( |
Tja, er zijn nou eenmaal regels he.:)
|
Ik vind niet dat het hoort op die leeftijd op een schoolfeest, als je het wilt doen dan doe je dat maar thuis, daar kan je doen wat je wilt maar als je school vindt dat je op die leeftijd al mag drinken dan is die niet echt goed bezig vind ik.
|
de ervaringen die ik heb met mensen van die leeftijd is dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn, het gebruiken om op te scheppen en stomdronken idiote dingen doen
|
Nee, natuurlijk mogen mensen van onder de 16 geen alcohol drinken, ook niet alleen op feesten. Die wet is niet voor niets ingesteld! Mijn zusje (14), ook zo'n geval, praat over Breezer alsof het ranja is, en drinkt het ook op die manier. Is zich absoluut niet bewust van het feit wat "alcohol" nou eigenlijk inhoudt.
|
Op zich mogen mensen onder de 16 wel alcohol drinken. Maar ze mogen het niet kopen, en ze mogen het ook niet krijgen behalve dan bij particulier gebruik. Dus niet op schoolfeesten, of je er nou voor moet betalen of niet, particulier zijn ze niet. Als je het van je ouders krijgt mag het wel.
Voor zo ver ik weet dan he, officieel. En ik ben het wel met die regels eens. En een flesje breezer bevat op zich iets minder alcohol dan een flesje bier, maargoed, veel scheelt het niet en 'makkelijk wegdrinken' is eerder een tegenargument. |
Alcohol is niet goed voor je, zeker niet wanneer je nog groeit enzo. Ik vind het meer dan logisch dat je het niet drinkt wanneer je 13/14 bent, misschien een enkele keer wanneer je ouders je iets geven om te proeven. Ik hou sowieso niet van alcohol; er zijn genoeg volwassenen die er niet mee om kunnen gaan, dat vind ik dom en vervelend.
(Ik drink het zelf wel, maar heel af en toe. Ik kan iets ook gezellig vinden of maken zónder alcohol... ) |
Citaat:
|
ben je nou echt zo dom?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Houd je aan de regels, gewoon 16 jaar en ouder, dan voorkom je veel gedoe.
|
Ik hoop voor je dat je niet echt zo bent.. :rolleyes:
|
Citaat:
|
zoals hierboven
<16 geen alcohol :nono: Over breezers, het feit dat er zoveel suiker in zit versterkt alleen nog maar het effect van de alcohol. Snap dan ook niet dat kinderen van 12 er al aan zitten. Daarnaast, dat je school drank toestaat op een schoolfeest vind ik vrij eigenaardig. Afgelopen jaar heb ik het hele jaar door de schoolfeesten georganiseerd als lid van de schooclub (soort studentenvereniging op middelbaar onderwijs :cool: ) en wij mochten alleen @ het kerstbal bier/wijn schenken. We moesten daarvoor zelfs nog apart een alcoholvergunning aanvragen. Bovendien, hoe is het mogelijk geweest dat jij als 2eklasser alcohol kon krijgen, geen codesysteem of etwas dergelijks? |
Nee. Op die leeftijd hoor je net van de aanmaaklimonade op de fris met prik over te stappen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder snap ik de populariteit van Bacardi Breezer niet. Imo is het smerige, vunzige, gore, ranzige troep, en chemisch bovendien. |
De optie die ik wil kiezen: alleen met mate en onder streng toezicht, staat er niet bij.
|
Ja ik vind van wel.. als hun dat willen, maar het is hun eigen schuld als ze gepakt en geschorst worden.
|
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die naar de leeftijdsgrens van 16 wijzen zich daar zelf aan gehouden hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is meteen ook de reden waarom ik vind dat jongeren onder de 16 niet moeten drinken, want ik heb toen gezien hoe onverantwoordelijk je op dat moment nog bent. |
Natuurlijk reageren op zo'n vraag (voornamelijk?) de mensen die zich er wel zelf aan gehouden hebben, maar de poll geeft aan dat bijna 80% dit vind. Als ik keek naar toen ik 14/15 was, dronk echt minimaal de helft van de klas regelmatig. En dan was dat echt niet zo'n hele asociale klas (gymnasium).
|
Ik drink nooit alchahol
|
Citaat:
Omdat iedereen zichzelf al wel oud en wijs genoeg (vooral wijs dus) vind. Verder vind ik dat je pas moet drinken als je 16 bent. Dwz. iemand die bijna zestien is mag van mij best gezellig een beetje drinken, maar bezopen 2e-klassers, daar wordt toch niemand vrolijk van.. ? |
Citaat:
Wat een lompe, nutteloze, breezersletterige poll. |
Heh , ik zelf dronk wel voor me 16e maar als je dan wilt drinken doe dat dan thuis ofzo, want et is logisch dat de school dat verbied omdat et niet mag.
Maar ik raad je et af om op die leeftijd al te beginnen met drinken, en dan heb ik et natuurlijk niet over een breezertje in et weekend ofzo. Maar als je eenmaal begint is de kans groot dat je meer en andere dingen gaat drinken. Maar het valt me dat de meeste die hier reageren nauwelijks gedronken/of niet hebben gedronken voor hun 16e , had ik namelijk niet verwacht. |
Ik dronk wel voor mijn 16e. Maar ik ben nog nooit dronken geweest en dat ben ik ook niet van plan.
Ik ben dus niet tégen drinken voor je 16e, maar zoals veel mensen stoer willen doen vind ik simpelweg dom. En dat de school het verbied is logisch omdat die volgens de wet gewoon geen alcohol aan mensen onder 16 mag verkopen. überhaupt hoor je niet onder invloed van wat dan ook te zijn op school. |
IK vind het zoiezo raar dat mensen vanaf 16 wel mogen drinken en roken.. maar als je 16 ben is het niet opeens beter voor je ofzo. Ik vind die regelingen echt onzin.
|
Ik vind dat ze maar moeten wachten tot hun 16e. (heb ik zelf ook gedaan).
|
Citaat:
|
D'r staat niet voor niets 16 op die flessen.. Als ze toestemming krijgen van ouders op een verjaardag van iemand ofzo, moet het kunnen. Maar op een schoolfeest niet, de school is dan verantwoordelijk voor iemand die bezopen raakt omdat diegene niet tegen drank kan.
|
Citaat:
En nee, ik word ook niet blij van bezopen 2e klassers, hell, ik word in het algemeen niet blij van dronken mensen (een eigen dronken uitzondering daargelaten). En natuurlijk moet een school geen alcohol schenken aan 13 jarigen. Maar ik vind het wel heel natuurlijk om vanaf een jaar of 14/15 wat te gaan experimenteren. |
Je moet het zelf weten als je alcohol drinkt. Ik drink ook wel eens alcohol, op feesten of verjaardagen ofzo. Maar als je je compleet lam wilt zuipen op een schoolfeest en dan geschorst wordt is het je eigen schuld en moet je niet gaan zeuren :) Vooral niet als je het ook van te voren wist. Want het mag gewoon niet, helemaal niet op school want dan is jouw school in overtreding als je ouders er een probleem van zouden maken/
|
ik stemde op die vna 16 jaar en ouder, maar eigenlijk is 15 ook al ok, vind ik persoonlijk dan, hangt er vanaf hoeveel zelfkennis ze hebben :).
|
Meid, ga je lekker met je vriendjes bezatten.
|
geen feest zonder alcohol
|
Citaat:
Wat kan mij het nou schelen dat een stel dertienjarige zich lam zuipt op een schoolfeestje. Ze moeten alleen achteraf niet gaan zitten zeiken als ze geschorst worden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |