![]() |
ik krijg mijn mp3speler niet op mijn computer aangesloten
als ik dat stekkertje in de usbpoort doe dan zou er normaal een verwisselbare schijf ontstaan maar nu gebeurt dat dus niet meer sinds mijn broer nieuwe windows op deze pc heeft gezet. Ik kan nu dus geen mp3's meer op mijn mp3speler zetten.
Het kan wel op mijn broers computer (hij heeft windows XP en ik windows 98) maar daar staan niet mijn mp3's dus dat is ook weer niet handig.. Hoe komt dit en wat kan ik hieraandoen? :( |
dat komt omdat je windows 98 hebt
XP heeft die soort drivers al waardoor hij meteen werkt op je broers pc. Dus als het goed is heb je een cd-rom erbij gekregen. Deze ff installeren op je eigen windows 98 en hij zou het moeten doen. |
mocht dat niet werken dan nog even kijken of de usb poorten geinstalleerd zijn..
|
Citaat:
hij heeft het eerst wel gewoon gedaan voordat hij er opnieuw windows op heeft gedaan. En nu lukt het nite eens meer met die cd-rom :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Windows 98 is geen ster met USB....volgens mij heb je daarvoor aparte drivers nodig zelfs. Dus dan zou je een keer helemaal moeten updaten oid....kan ook zijn dat de SE (second edition) van Windows 98 dit al standaard heeft, maar dat weet ik niet zeker.
|
Citaat:
|
het ligt niet aan mijn usbpoorten is mijn broer vandaag achtergekome want ze doen het allemaal maja.. er gebeurt nog steeds nix.. dus ikkan ook nog steeds geen muziek op dat ding zetten :(
|
Citaat:
Dit kan je checken op de PC waar xp opstaat. Doe em in zo'n USB poort, rechtermuisklik op die schijf, dan eigenschappen. Daar zou het ergens moeten staan. Als ie NTFS is dan kan je em misschien formatteren in FAT32.....dat snapt 98 wel...maar ik weet neit of een MP3 speler dat wel kan...een USB stick wel...en dat is vrijwel etzelfde... |
Citaat:
|
Citaat:
Doe em in zo'n USB poort van de computer met XP, dan krijg je als het goed is een melding dat er een schijf voor massaopslag oid gevonden is. Dit is nu een schijf geworden in de Verkenner. Ga naar de verkenner (of Deze Computer), dan rechtermuisklik op die schijf, dan op eigenschappen klikken. Ergens bovenaan staat welk bestandssysteem het is. (onder het label (naam) van de schijf) Als je ff post welke et is dan zien we wel weer verder :p Formatteren van de '98 computer is denk ik wat overdreven... |
Of je gaat even heanig naar de site van de fabrikant van jouw speeltje en checkt of er OS-specifieke drivers te downloaden zijn. En anders geef je je broer een pets aan z'n hoofd, dat moet ook opluchten lijkt mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43. |