![]() |
[hd] hitachi dekstar 160gb
Ik heb hier een nieuwe hitachi dekstar 160 gb (net besteld bij informatique). Alleen mijn computer (winXP en partition magic 7 (en 8)) zeggen dat die schijf maar 132000mb groot is. Is die schijf zoveel kleiner (wel 30 gb), of is dit een fout in windows?
|
Als je Service Pack 1 nog niet had geïnstalleerd: Service Pack 2 installeren. Indien je al een SP hebt geïnstalleerd: update je BIOS :)
|
ik heb op 21 juli 2004 voor het laatst geupdated, maar geen sp1 geinstalleerd (dat heeft de readme van mijn licentie van windows mij afgeraden... :D).
Ik zal een biosupdate eens proberen. |
Je kan je BIOS updaten zoveel je wilt, maar zonder op zijn minst SP1 kom je er echt niet ;)
|
UTFS! Dit heeft niets met je BIOS te maken, maar met het feit dat Windows XP zonder Service Pack 1 geen schijven groter dan 128 GB ondersteunt. Gewoon updaten, SP1 installeren en daarna de rest van de partities maken.
|
Maar wie installeert er nou SP1 terwijl SP2 er ook al lang en breed is... :p
|
omdat sp2 zuigt... je hoeft hier niet verder op in te gaan, en ik zal het ook niet doen
|
Doe dat idd maar niet, nee.
|
Dobermann sez: 'een klasje MBO systeembeheer is natuurlijk wel snel van de wijs te brengen met een service pack'.
|
hmmm vanaf welk SP ondersteunt Win2000 dan eigenlijk >128GB partities? Ik verbaas me nu eigenlijk pas dat ik daar niet tegenaan gelopen ben destijds.
|
Vanaf SP3, IIRC.
|
win98se ondersteunt +128gb schijven zeker ook niet?
|
Nee, idd.
Wat wel zou werken is een PCI IDE-controller kaart kopen en die gebruiken voor die grote schijf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |