![]() |
Formule 1 gaat kapot
Nu nog maar enkele topteams genoeg geld kunnen en willen investeren om een topteam te blijven, dreigen de kleinere teams ten onder te gaan.
Ook het totale gebrek aan spanning (Ferrari/Schumacher zijn nu al bijna zeker van de wereldtitel) zorgt ervoor dat steeds minder mensen (en dan vooral mensen met geld-->sponsors) geïnteresseerd blijven in de sport en dus bereid zijn geld erin te pompen. Ook de 'Schande van Oostenrijk' brengt de Formule niet veel goeds. Zelfs echte die-hard Ferrari fans verbranden hun vlaggen en eisen hun geld terug. Als Ecclestone en consorten hier niets tegen doen, gaat de Formule 1 gewoonweg kapot. Meningen graag. |
tja, de f1 gaat idd kapot (n)
Maar wat kan ecclestone daar aan doen dan? :confused: |
bijvoorbeeld:
-de grote teams een maximum budget opleggen zodat de kleinere teams ook competitief kunnen worden. -Teamorders bestraffen. -puntentelling zoals in CART |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, dit seizoen is het wat saaier, doordat Schumacher met kop en schouders boven iedereen uitsteekt en doordat Verstappen buiten de boot is gevallen, maar volgend jaar of het jaar erna is het weer heel anders. |
Nou kapot is wel en groot woord vind ik.
Als je gewoon kijkt, dan zie je dat de Formule 1 nog goed in trek is, trekt nog veel publiek kijkcijfers zij goed. En tsja dat de teams het beter willen is logisch. Maar niemand heeft ook gezegd dat de F1 erg makkelijk was (om daar een team in te runnen) Das juist de uitdaging ervan, om een team op te bouwen en niks :) Daarom wouden de teams ook niet dat de F1 achter een decoder ging, anders zou de Formule kijkcijfers rg dalen en dan pas zou de formule 1 kapot gaan en dus gaan de iets mindere teams zoizo falliet aangezien ze dan geen inkomsten meer binnen krijgen. Maar tot nu toe vind ik het nog wel redelijk tot goed gaan met de formule 1 :) Enigste wat ik wel zou wilen zien is, dat ze niet meer zo achterdochtig zijn en dat ze die schermen gewoon verbieden Want om de Gp is het weer de ene naar de andre die hun spulen afschermd :( |
Ja, en ze moeten de winnaar een paar kilo extra laten meeslepen.
Formule 1 glanst van buiten, maar is verrot van binnen. REIE |
Citaat:
Bedankt, maar nee... |
Ach ja het zal wel.
En anders hebben we nog altijd DTM :) -Desecrator |
Er is nu idd zeer weinig spanning. We moeten eigenlijk chumi een zware kwetsuren toewensen om nog een beetje wedstrijd te krijgen, en dat is jammer. Hopelijk dat de huidige kloof tussen de top-ploegen snel gedicht is, en dat we weer evenwaardige kampioenschappen krijgen.
Oplossingen zoals teamorders afschaffen lukt toch nooit. Een andere punten bedeling vind ik een betere optie. Ik vind het al jaren absurd hoe de huidige puntendeling is. Bv "10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1" vind ik al een heel stuk aangenamer. Moet je de afgelopen seizoenen maar eens uitrekenen hoe het dan zit. |
Citaat:
Citaat:
|
wat mij nou leuk lijkt... zet Schumacher en Barrichello in een Arrows en laat de mindere coureurs de snellere auto's nemen... kijken of ie dan nog alles wint
maarja dat zal zowieso nooit gebeure dus ik droom maar weer lekkur verder :D :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |