![]() |
hartslag per minuut
Wat is een normaal aantal hartslagen per minuut?
Ik heb er nu ongeveer 74. |
huh 100, Klopt dit??? kan toch helemaal ni, ik zit al de hele dag in een stoel :s
pfrt |
Citaat:
(in rust dan he)heb ik ook |
Citaat:
meestal heb ik 70/80 wanneer ik lig. |
Hoe kleiner het lichaam, hoe sneller het hart klopt.
Baby´s 120 slagen per minuut Kinderen 80-100 slagen per minuut Volwassenen 72 slagen per minuut Bron: http://home.luna.nl/~gromit/les2slag.htm |
60 tot 90 is iig heel normaal, iets daar boven of daar onder is volgens mij ook geen ramp hoor...
|
ik zit op ongeveer 84 atm
|
100 in ruststand is niet erg goed voor je..
|
80/120 is goed.. Iets lager mag...
|
Sorry, had het over de BLOEDdruk.. hehe:)
|
100 is best hoog, ik heb 50 - 55 in rust.
|
humz geen zin om te tellen sorrry!!!
|
De hoogte van je hartslag heeft niet alleen te maken met je leeftijd maar ook met je lichamelijke conditie, hoe beter je conditie hoe lager je hartslag is. (conditie is bij mij niet meer zo supergoed nu ik 3 maand gelden ben gestopt met voetballen :D ).
Hartslag is 72 slagen/min |
mijnes is niet goed, dat zij me kinderarts laatst ook al, waarschinlijk komt het door de bijwerkingen van de Ritalin die ik gebruik maar momenteel is me hartslag 141. meestal rond dat aantal. gekkehuis he? maar kleef nog dussssssss
|
Ritalin, dat valt toch onder de opiumwet? Volgens mij is dat een of ander kalmeringsmiddel.
|
mijn hartslag schommelt voelbaar. bij een iets diepere ademhaling gaat het veel sneller kloppen, en dan weer veel langzamer... :confused:
|
ik heb een hele lage harstlag, 55 per minuut;
ze hebben ook onderzoeken gedana in het ziekenhuis, maar ze konden niks vinden. Heb ook een te hoge bloeddruk en die combo schijnt nogal raar te zijn als ik t goed onthouden heb? |
ff offtopic dan maar: Ritalin....wordt wel eens gebruikt bij ADHD, of wat sommigen zeggen...hyperactief...
|
Een lage hardslag is helemaal niet slecht, top sporters hebben vaak een hartslag van rond de 35 - 40 per minuut.
|
Op dit moment iets van 78.
Ritalin is idd voor ADHD. En volgens mij is een lage hartslag is alleen goed als je topsporter bent. En als je geen zin hebt om te tellen, waarom reageer je dan? |
In volkomen rust heb ik een hartslag van 35. Als ik topsport aan het bedrijven ben, kan deze oplopen tot 210.
Heel varierend dus.. :) |
Ohjah, nu zit ik rond de 50.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Normaal is het iets van 65 en na een kopje pure koffie (kan ik niet tegen) zo'n 120
|
Ik bedoel er niets mee! Maar de naam komt kwam me zo bekend voor. Voor zover ik weet gebruikt mijn neefje het ook (ADHD), Duz!
|
Citaat:
|
Ik had gisteraf 84 :)
|
60 voor normale mensen... Maar als je naar een moeilijke rekensom kijkt kan het makkelijk oplopen tot 100. :D dus geen probleem.
Ik heb ook een hartslag van 45-55 net als italianboy... Waarschijnlijk sport jij ook behoorlijk vaak. Je hoge bloeddruk is niet echt raar. Als je een hoge bloeddruk hebt, verlaagt je lichaam je hartfrequentie... Ik heb een lage bloeddruk naast een lage hartslag (in rust) 100/60 mmHg Snowboarder met 35 in rust en 200+ leidt aan een ziekte: cardiac hypertrofie. Dat krijg je als je veel sport. (als het waar is wat hij zegt). Maargoed, ik geloof hem niet, want je moet wel HEEEEEEEEEEEEEL veel sporten wil je dat berijken (idd topsport, olympics)... Met snowboarden lukt je dat niet :) 200 kan ook niet kloppen omdat je dan flauw valt... Te hoge hartslag, en hypertrofie (te dikke hartspieren) zijn SLECHT voor je. hypertrofie zorgt ervoor dat er een te kleine ventrikelinhoud is (dus te weinig bloed per pomp wordt weggepompt). Een te hoge hartslag is ook heel slecht omdat de atria geen tijd hebben om zich te vullen met bloed uit het veneuze systeem. Deze twee kwalen hebben tot gevolg dat er minder bloed wordt rond-gepomt (cardiac output), en dat er te wijig zuurstof bij je hersens komt, dus je valt flauw. Als je onder de 40 heb en het komt niet door topsport ben je aan een pacemaker toe. (hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.) |
ALs je je adem in houdt, of je hebt het koud kan je je hartslag laten dalen tot 30 :D Dat is me wel eens gelukt in het ziekenhuis, 100 seconden niet ademen 30 slagen per minuut :) alleen gaat dan wel het alarm af :)
|
heb er nu ook 84
|
keb in gewone toestand 64 keer per minuut
|
momenteel 64 per minuut. Is aan de lage kant.
|
als ik wakker word 74 per minuut, kheb ook wel eens een tijdje 120 per minuut gehad, kweet niet hoe dat kwam, maar was niet normaal...
|
Citaat:
|
Citaat:
Die van mij is trouwens 74 |
ik heb er geeneen
|
Citaat:
|
's ochtends vroeg: 60
overdag: 70 korte sport: 160 langdurige sport: 135 zoiets geloof ik :) |
pff ik heb daar geen geduld voor hoor :rolleyes:
|
Citaat:
|
*Start klok computer op*
*Wacht op nieuwe minuut* *Telt* 80.. tis gedaald, khad eerst 90, maar ik train m'n conditie nu ook meer :) m'n conditie is nl :o net als gewicht :o |
Citaat:
|
Citaat:
Gatara |
Heeft iemand van jullie als eens gemeten of er een verschil is in hartslag na het nuttigen van:
- alcohol - marihuana/hashish - evt. andere drugs? Gatara |
Citaat:
maar ja.. ik sport ook 10 uur per week! |
Citaat:
|
ik had in de les 72... :D met biology hihi.. moesten we opmeten.. enzo
|
heeft de hoogte van je hartslag eigenlijk iets te maken met de hoogte van je bloeddruk? Ik heb namelijk een lage hartslag, en ook een lage bloeddruk, en nu vroeg ik me af of dat met elkaar in verband staat.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15. |