![]() |
Trouwen
hoi
ik heb een vraagje. Wat zijn de belangrijkste dingen die je moet doen regelen om te trouwen. Alle dingen als fotograven, feestjes en gasten hoeven niet worden mee gerekend. alleen partner, ring...en..? :( :confused: dat vroeg ik me af :| hopelijk kunnen iemand me helpen! alvast bedankt armanda |
Trouwjurk en pak?
O ja, wat me ineens te binnen schiet. Je moet geloof ik 6 weken voordat je in het huwelijk treed één of andere huwelijkse verklaring afleggen, ondertrouw.. (dacht ik) |
Bruidstaart.
|
'Als u wilt trouwen, dan moet u hiervan eerst aangifte doen bij de gemeente, waarin u of uw partner ingeschreven staat. De ambtenaar van de burgerlijke stand controleert of u kunt en mag trouwen. Dit is het zogenaamde 'in ondertrouw gaan'.'
|
Citaat:
De wettelijke wachttijd tussen ondertrouw en het huwelijk bedraagt 14 dagen. De aangifte (ondertrouw) is één jaar geldig, dat begint op de dag na die aangifte. kijk anders even op de site van de gemeente waar je woont, daar staat het vast allemaal op |
Citaat:
ik zit alleen met het probleem dat de nader uit het buitenland komt..en wel israel is dat lastig? vooral aangezien ze deze zomer het leger in zou moeten... :s armanda |
voor informatie over trouwen met iemand uit een ander land kun je informatie opvragen bij het gemeentehuis/stadhuis.
Een checklist voor trouwen vind je in alle trouwbladen en verder helpen deze misschien: http://www.trouwplannen.nl/trouwtips.html#checklist http://www.trouwinfo.com/enquete/index.html http://www.marriage.nl/checklist.html http://www.yasmina.nl/checklist/ Sucses! |
aw heeeel erg bedankt! (y)
|
Ik denk dat dit topic misschien toch iets beter past op w,g&r..
|
Wat dacht je van getuigen?
|
Citaat:
|
bier.
|
ff zonder dat ik de andere reacties gelezen heb: minstens twee weken voor de datum waarop je wilt trouwen in ondertrouw gaan, zonder dat kun je niet trouwen.
Een partner lijkt me vrij praktisch, met je zelf trouwen kan niet. Ring kan, maar dat hoeft niet. Verder moet je minstens 2 en maximaal vier getuigen hebben, kunnen ook mensen zijn die het stadhuis/gemeente voor je regelt, alleen dan kost het iets van 7,50 per getuige. Verder alles wat je zelf wilt, denk aan dingen als kaarten, boeket, bruidskinderen, muziek, een auto, een jurk, een pak, taart, enz. Zo'n checklist is idd handig. En voor meer info kun je natuurlijk altijd terecht bij het gemeentehuis of het stadhuis, bij het trouwen met iemand uit het buitenland (met een buitelands paspoort, neem ik aan), zal ongetwijfeld iets meer komen kijken dan bij trouwen met iemand met een Nederlands paspoort. Sommige dingen duren dan ook wat langer omdat het van verder weg moet komen en/of omdat er gewoon meer geregeld moet worden ed. |
Citaat:
Ook niet onbelangrijk voor een huwelijk: bespreek of je onder huwelijkse voorwaarden trouwt of in gemeenschap van goederen. Eddy Murphy zei het leuk: "If you have 10 million dollars and she gets half, it's okay because you still have 5 million dollars. If you have 1400 dollars a month and she gets half, you just might have to kill her." :P |
het idee
|
Citaat:
Ok, als je mannelijk bent en Joods kun je gewoon in Israel trouwen. Anders kun je het op Cyprus doen of in Nederland. PM me maar ok :). |
Een goede sfeer :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En :S als in "Huiver". Snap? |
Citaat:
|
something borrowed
something blue something old? :-) |
Citaat:
|
daar twijfelde ik nog aan :-) bedankt voort aanvullen :-)
|
en niet vergeten American Pie the wedding, te kijken.....
|
Citaat:
|
Misschien niet vergelijkbaar, maar ik ga binnenkort trouwen met een Australische deerne in Frankrijk.
Daarvoor = nodig: * Voor mij Verklaring dat je "trouwbaar" bent (op dit moment nog niet getrouwd) Verklaring wat de Nederlandse Staat onder een huwelijk verstaat Uitreksel geboorteregister Medische Keuring ( :rolleyes: ) * Voor haar: Verklaring dat je "trouwbaar" bent (op dit moment nog niet getrouwd) Verklaring wat de Nederlandse Staat onder een huwelijk verstaat Uitreksel geboorteregister, dit alles voorzien vaneen 'Apostille' (stempel) Medische Keuring ( :rolleyes: ) Succes ermee :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44. |