![]() |
vrijwilligerswerk
wie doet het en waarom?
en de ts begint eens niet voor de afwisseling |
ik maak af en toe vrijwillig websites voor organisaties enzo.
Of ik beheer websites vrijwillig. En ik start vanaf januari ongeveer met vrijwilligerswerk zo af en toe bij een vereniging. |
ik heb twee jaar training gegeven op de roeivereniging.
Heel veel van geleerd ook leuk omdat te doen. Ben er mee gestopt omdat ik nieuwe kinderen in de groep zou krijgen na twee jaar, die alles nog moesten leren en dat vond ik echt slim met een groepje dat al twee jaar roeit. En het koste me heel veel tijd in combinatie met m'n eigen trainingen. |
ja... ik geef leiding op scouting aan kinderen tussen de 10 en 14. Het schijnt vrijwillegers werk te zijn maar zo voelt het niet. Het is gewoon mijn hobbby. Ik doe het gewoon omdat ik het super leuk vind en je krijgt ook gewoon veel trug van die kinderen. Er gaat wel super veel tijd in zitten maar het is gewoon leuk :)
|
Ik geef ook leiding op scouting. De kinderen zijn 5 t/m 7 en iedere week maken we dus een opkomst (=programma) met spelletjes en knutseldingetjes enzo. Verder ben ik er ook penningmeester van de speltak, dus dat vergt ook wel veel tijd. Het is wel erg leuk om te doen.
|
ik moet verplicht vrijwilligerswerk doen voor mijn opleiding. ben dus bezig met een plekje werven bij een wooncentrum voor geestelijk gehandicapten. moet alleen nog even een telefoontje plegen.
|
Ik ben vrijwilliger bij P60 (zaaltje) en help bij de )techniek bij bands. Het is heel gezellig, je leert veel bandjes kennen, leer veel over geluidstechniek. Verder gratis drank en de uren na twaalf uur krijg je nog een vergoeding voor.
Tjah ik doe het omdat ik meer wil leren over PA techniek, gezellig is en tijd over heb. |
Citaat:
Maar echt vrijwilligerswerk, nee... |
Ik help bij de interne wedstrijdleiding van mijn vroegere schaakclub
|
Ik geef zwemles bij een zwemvereniging. Ik doe dat omdat het ontzettend leuk is om kinderen iets te leren, en aangezien ik van zwemmen hou, is een middagje in de week zwemjuffrouw zijn wel heel erg leuk. Tegenwoordig doe ik het ook om voor mijn opleiding wat meer uit de praktijk te leren; vooral over kinderen met een handicap.
|
Citaat:
Het valt inderdaad onder vrijwilligerswerk, maar als je al 10 jaar van een vereniging lid bent groei je er gewoon vanzelf in (als je de tijd er voor hebt). Trouwens wel de leukste leeftijd IMHO, de scouts (y) Wat ik naast het leiding geven doe? Programma's voorbereiden, brieven voor de ouders typen, materiaalonderhoud (maar momenteel is dat gewoon materiaal kopen omdat ons clubhuis is afgefikt). M'n hele zaterdag gaat er aan op en dan ook nog een andere middag/avond ergens doordeweeks. |
Ik heb een aantal jaar training gegeven aan pupillen en aspiranten keepers bij de waterpolo. Jongens en meisjes.
Vond het leuk om te doen, ik was zelf toen 14/15, aspirant en invaller bij de senioren, en aangezien er geen trainer meer was speciaal voor de keepers, draaide ik altijd mn eigen training in elkaar. Dus het erbij gaan trainen van andere keepers, en kinderen die het wilden gaan doen voor het eerst, was niet zo'n hele grote stap meer. (Aangezien ik zelf al vanaf mn 5e waterpolo speelde, en eigenlijk altijd keeper ben geweest). |
Citaat:
wel minder dat jullie clubhuis afgefikt is... |
Ik ben vrijwilliger in Jongerencentrum De Box, in Boxmeer of voor de ingewijden B-Town
en het is hardstikke leuk ! :P |
Citaat:
das niet echt vrijwilligerswerk dan he ontopic: ik doe het niet en ga t ook echt niet doen... |
Ik doe veeel vrijwilligerswerk. :)
Paardrijles geven aan kinderen van 7 tot 12. De paarden verzorgen en rijden. En ik doe sportverzorging. Aanwezig zijn bij (sport)evenementen als EHBO'er. Dat is ook vrijwillig. :) Lesgeven en rijden doe ik veel vaker dan sportverzorging trouwens. Gemiddeld zo'n 3 uur vrijwilligerswerk per week. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik werk nu iets van 3,5 jaar als vrijwilliger bij de Goudvishal in Arnhem (metal/punk/hardcore/pop podium). Eerst als barmedewerker, vervolgens bijna een jaar als penningmeester en sinds kort doe ik alleen nog dj werkzaamheden daar.
Ik doe het vanwege de leuke shows die er zijn en vanwege het sociale contact. Je leert namelijk veel leuke mensen kennen. |
Ik werk al 4 jaar als vrijwilliger in de jongerenraad van Almere.
Ongeveer 2 tot 6 uur per week. Ik doe het omdat het leuk is :p |
Op dit moment niet, omdat ik er gewoon geen tijd voor heb, maar in de zomervakantie heb ik met een jeugdvakantie week meegeholpen. Was echt heel leuk. Heb ik ook een hoop van geleerd.
|
Ben vrijwillig kerngroeplid van WoesteLand, een jongerenafdeling van een natuur- en milieuorganisatie. Ik coordineer de pr en beantwoord binnenkomende vragen. Daarnaast organiseer ik voor diezelfde organisatie activiteiten, zomer- en winterkampen en werkweekenden.
Ik ben er eigenlijk gewoon ingerold, niet echt bewust voor gekozen. Doe het omdat ik er (zowel direct als indirect) veel mensen blij mee maak en omdat ik het zelf ook ontzettend leuk vind. Leer er heel veel van, en leer veel mensen kennen. En het staat natuurlijk ook nog supermooi op je cv :) |
Citaat:
Zelf doe ik aan het organiseren van veel evenementen bij ons op school. Hier zit per feest toch wel zo'n 40 uur in, en is geheel vrijwillig. |
Ik heb twee jaar als scheidsrechter wedstrijden gefloten voor de korfbalclub. Ben ik inmiddels mee gestopt wegens verschillende redenen. Zo nu en dan help ik nog wel eens mee met feest avonden.
|
Owja, waarom ik het doe? Omdat ik het leuk vind/vond. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wij hebben hier 1 keer per jaar een week vakantiespel
dat is puur vrijwillig en dat doe ik al 5 jaar heb ook 2 jaar als zwarte piet verkleed geweest bij deze stichting en verder niet echt eignelijk ik wil iets gaan doen met mn ehbo |
Ik heb een aantal weken in een Wereldwinkel hier in de buurt gewerkt. Dat was gewoon leuk om te doen en erg gezellig, daarbij leer je er ook veel van.
Nu doe ik vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis, allerlei activiteiten organiseren, wandelingen maken etc. Zoiets geeft me echt voldoening, vooral als je ziet hoe blij ze er van worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De naam 'vrijwilliger' klopt misschien niet zo in dit verband, maar waarschijnlijk zal ze er niet zo op beoordeeld worden als bij een stage, waardoor de naam stage ook weer niet van toepassing is. |
Citaat:
Ik moet het ook gaan doen voor mn opleiding, maar hoor morgen pas waar ik ben ingedeeld om te gaan solliciteren. Ik heb me ingeschreven voor vrijwilligerswerk bij de azijnfabriek in roermond, cursussen geven op het koning willem I college of in of ander buurtcentrum van loket w in eindhoven. [edit] Het is de Azijnfabriek geworden. Ik moet daar gaan meedraaien met activiteiten en mee nieuwe activiteiten bedenken. |
Citaat:
Overigens is het bullshit dat je bij SPH een bepaald aantal uren vrijwillig moet werken. In ieder geval niet bij een deeltijd SPH opleiding. |
Ik geef zwemtrainingen aan kindjes van 8-12 jaar. Dit doe ik vooral omdat ik zelf met zwemmen moest stoppen, maar toch wel een band met de vereniging wilde houden. En bovendien, ik ben er zelf ook 4 jaar vrijwillig begeleid... dus ik weet wel waarvoor ik het doe. Het is trouwens ook leuk om te doen, alhoewel de meeste kids wel uit een moeilijk milieu komen, en soms uit protest op de bodem gaan zitten omdat ze niet willen luisteren :s.
|
ik ben ook leiding bij scouting. Meer hobby dan werk trouwens.
Ik ben ook dirigent in een jongerenkoor in de kerk. Das ook vrijwillig en erg leuk! |
heeeeejj,
ik loop elk jaar voor de nierstichting... is toch ook wel n soort van vrijwiligerswerk :D |
Citaat:
|
Ik heb een paar jaar achter de bar gestaan bij een jongerensoc. in Wateringen. En waarom? Omdat een vriendin het vroeg (zit in het bestuur) en voor de gezelligheid.
Ik doe het niet meer omdat mijn rug die kratten drank niet meer aankunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb 2 jaar ofzo ouderen begeleid met leren internetten, dat was via een ouderen verzorgings tehuis. Leuk wel, oudjes leren mailen enzo ("nee mevrouw, apenstaartje moet u niet typen met losse letters, daar is een apart teken voor!") :cool:
En ik zit nu zo'n 5 jaar in de leerlingenraad op school.. maar ik weet niet of dat ook telt :P Da's ook leuk, feesten organiseren enzo (y) |
Hey eva!
Ik doe wel eens vrijwilligerswerk, maar vaak dingen die maar voor 1 dag of een paar zijn, geen langlopende dingen. Zo heb ik in de zomervakantie een paar dagen geholpen bij speldagen voor kinderen. Ook bij activiteiten van mijn turnvereniging ga ik bijna altijd wel helpen. Ik doe geen vrijwilligerswerk omdat ik me verplicht voel, maar gewoon omdat ik het super leuk vind. Yegh, die zin kan zo in een reclamespotje :o |
Ik ga ieder jaar op kamp met kinderen met een geestelijke handicap. Dit is erg leuk en waarom ik dit doe? Ik vind dat iedereen iets voor een ander moet doen, en het is heel erg leuk.
|
Citaat:
*mijn excuses als het niet over mij ging, maar ik voelde me geroepen om te reageren;)* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik collecteer ieder jaar voor de dierenbescherming en wil opzich best voor nog wat dingen gaan collecteren.
Daarnaast help ik af en toe wat op de manege met tochten of zo maar dat is niet echt vrijwilligerswerk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49. |