![]() |
Volledig bevredigd
Geboren is een nieuwe morgen
al maar gebroken bij de dauw Zo zonder einde dunkt de aanvechting Op zoektocht naar bevrediging Echter nooit gevonden voor de tijdrovende duur Altijd was Zij zo volledig, edoch in het volgende moment volkomen present. Vechtend en vluchtend voor een drang zo goddelijk dat het onmogelijk ondeugdelijk kan zijn. Tranen duikelen om een drank zo goddelijk dat er geen perspectief is voor het heden dat er geen alternatief is voor de toekomst. |
Mooi! Lief als je 't voor je vriendinnetje schrijft :) Toch heb ik nog een paar kleine opmerkingen:
Interpunctie lijkt me mooier, het leest vlotter, en: Tranen duikelen om een drank zo goddelijk dat er geen perspectief is voor het heden En geen alternatief voor de toekomst Dit is misschien mooier omdat het anders nogal dubbel overkomt: '...perspectief is' en ' ...alternatief is' . Ik vind de laatste 3 strofes het mooist, omdat er mooie woorden worden gebruikt en het loopt gewoon heel lekker.. Ik snap ook niet dat er niet gereageerd is op dit gedicht! |
Wat een ander ritme dan ik van je gewend ben; niet zozeer de terzetten, maar de regellengte is heel anders. Ik vind het wat weg hebben van de stijl van haiku's, ik weet dat het niet zo is maar daar associeerde ik de vorm meteen mee.
Je laat de lezer heel vrij in het ritme, dat vind ik gaaf. Ik moest dan ook bij het lezen wel even moeite doen om het ritme goed te pakken te krijgen. Het einde vind ik erg abrupt, omdat dat nog helemaal bij het vorige stuk hoort; ik had nog graag één kleine regel gezien als afsluiting, dat lijkt mij mooier. Nu zit je nog midden in de vergelijking eigenlijk. dat er geen perspectief is/ dat er geen alternatief is Dit vind ik erg goed gevonden, leuke herhaling en je meet de twee begrippen (heden en toekomst) zo mooi tegenover elkaar uit. Ik herken een thema dat vaker voorkomt in je gedichten, leuk is dat. Die ontwikkeling telkens vind ik gaaf. |
@ daan
mischien vonden de mensen het zo mooi dat ze er geen woorden voor hadden! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50. |