![]() |
[CIDI & Ayaan Hirsi Ali] Naftaniel: 'Joden besnijden is geen leed'
'Joden besnijden is geen leed'
DENHAAG - Het Tweede-Kamerlid Hirsi Ali zou zich beter moeten verdiepen in de gebruiken die zij ter discussie stelt. Dat zei de directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël, R. Naftaniël, maandag. In een reactie op uitlatingen van het VVD-Kamerlid stelt Naftaniël: "Ze wil een eeuwenoud gebruik onnodig de nek om draaien. Besnijdenissen volgens de joodse traditie zijn niet wreed, richten geen schade aan en veroorzaken geen leed." Hirsi Ali gaat volgens Naftaniël te ver in haar 'anti-religieuze kruistocht'. Het Kamerlid riep zondag het kabinet op te overwegen jongensbesnijdenis strafbaar te stellen. Besnijdenis bij jongens komt vooral voor in joodse en islamitische kring. http://nu.nl/news.jsp?n=420797&c=10 ----------- Heh, interessante opmerking van Hirsi Ali. Wat vinden jullie? (lees btw voor "jood" ook "moslim" natuurlijk - aangezien moslimjongens ook (vaak) besneden worden.) |
Eens met Hirsi Ali (y) Kinderen verminken omdat het toevallig in een boekje staat. Bah.
|
Had ik al eens op z'n Jan Mulder's gezegd dat Ayaan dood moet?
Vast wel, he? |
Feit is iig dat als er besneden gaat worden in het leven van een man, dat dat dan beter zo vroeg mogelijk gedaan kan worden - i.v.m. heling en groeien enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het eens met Hirsi Ali.
Weliswaar is besnijdenis niet altijd traumatisch voor het kind, maar kan dat zeker wel zo zijn en aangezien het hier een uitermate zinloos gebruik betreft ben ik 100% voor een verbod. |
Waar is Hirsi Ali nou mee bezig? Waar wilt zij naartoe met dergelijke maatregelen..? Dat ze tegen vrouwenbesnijdnis is ok, begrijp ik ( ben het ook met haar eens op dat punt, niet over hoe ze het wilt aanpakken ..), dat is wel verminking.
Maar mannenbesnijdenis is toch wel wat anders. Er zijn zelfs heel wat artsen die dit aanraden. :| |
Citaat:
Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat zeker niet alle joden/moslims blij zijn met hun besneden jongeman. |
Het is een permanent verandering van het menselijk lichaam zonder dat deze persoon met vol geweten hiervoor toestemming heeft gegeven. Mee eens dus.
|
Citaat:
|
Ben ik toch even blij dat ik katholiek ben! :D
|
Citaat:
Ik ben eens op een katholieke begrafenis geweest. Allemaal van de vage gasten in druïdenpakken à la Panoramix, en dan van die leuke gewoonten zoals "geef geld, dan zullen wij voor haar bidden". Ik had gelijk het gevoel alsof ik 10 eeuwen terug in de tijd werd geslingerd. |
*Ze wil een eeuwenoud gebruik onnodig de nek om draaien.
Wat maakt het uit hoe oud het is. *Besnijdenissen volgens de joodse traditie zijn niet wreed, lijkt me subjectief *richten geen schade aan Wel. Een dele van het menselijk lichaam wordt afgesnede * en veroorzaken geen leed even subjectief. als er iets mis gaat kan het behoorlijk veel leed aanrichten. |
Citaat:
|
Citaat:
Seks minder goed? erm... lijkt me onzin :) Aftrekken is het enige wat wat moeilijker is, eigenlijk - maar daarnaast zitten er veel meer voordelen aan. Maar goed, laat ik niet in gaan op de details ;) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geef geld, dan zullen wij voor haar bidden :D haha |
Citaat:
|
Citaat:
en als iedereen zich gaat besnijden is dat ook nogal nutteloos. Hoewel ik wel ooit gelezen had van een rabbijn die opriep iedereen te laten besnijden idd. zodat men niet op zijn besneden lul beoordeeld kan worden en lastig gevallen kan worden. |
Citaat:
- Besnijdenissen volgens de joodse en islamitische tradities zijn niet wreed. Dit wordt door artsen gedaan en er is ook nog toezicht van andere artsen. Mocht er wat fout gaan, grijpen zij in. - Dit wil niet zeggen dat er schade wordt aangericht. Ken heel veel jongens die besneden zijn, en niemand heeft een probleem eraan overgehouden. - Als er iets mis gaat.. Als..als.. Er kan nog meer.. |
Citaat:
( aangezien ze toch, helaas, vaak geloof met de paplepel in krijgen gegoten) |
Citaat:
Njah, maar vrouwenbesnijdenis gebeurt ook al eeuwenlang en zijn altijd wel problemen hieromheen geweest. Citaat:
Er kan wel wat mis gaan :( Citaat:
Ja, iets afsnijden hoeft geen schade te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder kan het naturlijk zijn dat de persoon in kwestie of zijn levenspartner het cosmetisch er niet mooi uit vindt zien. |
Citaat:
|
Citaat:
Er kan altijd wel wat mis gaan, maar daarom hoeft het niet afgeschaft te worden. We moesten maar es naar de percentages kijken, van hoeveel er niet mis gaan en hoeveel wel. Zul je zien dat het mee valt. |
Citaat:
Mensen hebben altijd het recht om de eigen religie te bepalen, en de bijkomende gevolgen zijn voor de rekening van het individu. Of wil je zeggen dat mensen met joodse ouders, ongeacht hun religie, vinden dat ze besneden moeten worden (de mannen dan) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat heeft pro-amerikaans hiermee te maken? :rolleyes: |
Citaat:
je kunt daarna nog altijd katholiek en jood zijn ofzo |
Citaat:
Vinden mensen met een joodse identiteit altijd dat besnijdenis erbij hoort? En wat al mensen zich later willen afkeren van deze joodse identiteit? |
Citaat:
Als ik forumbaas was, had ik jou allang willen bannen en had dat dan nog gedaan ook ... of is dat soms ook teveel gevraagd..? |
Citaat:
Nee. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als besnijdenis werkelijk traditie is, moet iemand zelf kunnen kiezen op een leeftijd wanneer iemand dat zelf kan, en niet dat 'de traditie' je leven dicteert. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ja doh, hij representeert met CIDI niet de moslimbevolking :confused: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je vorige opmerking kon wel hoor :o |
Citaat:
maar dat een paar joden dat niet willen (ouders heb ik t dan over, want een baby vertelt zo weinig), zegt niks in principe. Zij willen het vaak niet vanwege de risico's die eraan vast _kunnen_ zitten. Op zich zit er echter ook een risico vast aan je haren knippen. Er kan wel eens een stukje oor meekomen bijvoorbeeld ;) Citaat:
Of je nu wilt of niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50. |