![]() |
[spyware] tegengaan
ik heb pas een laptop gekocht, aangesloten op internet etc, ik heb Norton Internet Security, maar het probleem is nu, ik probeer spyware tegen te gaan maar elke keer heb ik er weer last van, ik heb ook geprobeerd ad-aware te downloaden en spydoctor, maar dan zegt ie 'volgens de huidige veiligheidsinstellingen kan dit niet worden gedownload' ? komen deze veiligheidsinstellingen dan door de spyware? probeert die dit dan tegen te gaan ofzo? of moet ik iets in mijn internet instellingen veranderen?
en het maakt niet uit of ik Internet security aan heb staan, of uit, elke x hetzelfde.. en ik word er echt gek van want constant is mijn laptop nu heel erg langzaam en elke keer heb ik als startpagina een of andere sexsite en als ik mijn internet security uit zet dan geeft hij constant melding dat ik een virus heb en dat antivirus heeft verwijdert, als ik internet security aanzet zegt hij steeds dat dit en dat programma toegang tot internet wilt..... :( |
Als je nou eens niet overal op "ja" en "Ok" klikt krijg je geen spyware.
Als je jezelf toch niet kan weerhouden is Mozilla FireFox een erg goede oplossing (en anders nog handig ;)) |
Citaat:
|
hmz...voor het spyware probleem moet je zijn in het centrale spywaretopic...maar dat je adaware enzo neit kan downen lijkt me liggen aan Internet security...(of heb je voor XP SP2+windows firewall aanstaan)..
ik ken nl geen spyware tegenhoud dat je kan downloaden.... |
Citaat:
En natuurlijk een goede browser :p |
Ja ga ff naar het centrale topic volg daar de instructies en post een hijack this! log daar.
hijack this???!!?!?!?! Ja, staat uitgelegd in dat topic ;) |
hmm, jahoor ik druk ook altijd ok en ja idd :rolleyes:
en bij norton internet security, keer op keer vul ik in 'msn messenger doorlaten' (niet letterlijk zo invullen maar goed...) en vervolgens sluit hij gelijk MSN af als ik internet security aanzet... :confused: |
Doe gewoon het volgende:
|
eigenhersenen 1.0? waar kan ik dat downloaden? ;) *klikt op JA.*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
probeer een andere browser... mozilla bijv.
|
Citaat:
En dan nog iets: het is echt niet zo dat als je IE gebruikt, je automatisch spyware op je systeem krijgt. Er staan hier nog twee PC's in huis waarop uitsluitend met IE wordt gesurfd en daar staat dus absoluut geen spyware op. Alleen al het installeren van SP2 (indien je XP draait) helpt enorm in het tegengaan van spyware. |
Citaat:
Gelukkig zijn er manieren om zulke cookies te ontwijken. |
Citaat:
:| |
Citaat:
Ik vraag me altijd af: Als mensen zeggen dat het vanzelf geinstalleerd wordt, waarom ik het dan niet heb? terwijl ik meer tijd op internet door breng dan de meeste die het probleem hebben. |
Citaat:
Sinds ik dat heb kom ik misschien 1x per maand een tracking cookie tegen die door spywareblaster is heengekomen :p |
Citaat:
Een hoop daarvan kun je al tegenhouden door in IE de privacy settings goed in te stellen: First-party cookies: Accept Third-party cookies: Block Always allow session cookies (aanvinken) |
Ellow,
Ik vindt persoonlijk Search and Destroy goed!!!! Proggie :) Good Luck |
Citaat:
Ik raad dan liever de ts SpywareGuard aan (van de makers van spywareblaster), omdat het een beetje klant- leekvriendelijker is. |
Mijn progjes:
Ad-Aware - scannen Spybot S&D - scannen + voorkomen (weinig, maar het is toch iets) SpywareBlaster - voorkomen (meer dan Spybot, maar Spybot bevat ook enkele dingen die SWP niet bevat) Firefox - om te browsen, dan heb je al veel minder last wel je per sé IE behouden, gooi er dan maar IE-SpyAd bij als bescherming In Spybot niet vergeten om te immuniseren en het HOSTS-bestand te laten instellen. Dat houdt het meeste wel weg, maar natuurlijk ook blijven updaten! ActiveX uitschakelen in IE is ook een optie, maar geen goede want sommige sites gebruiken wel ActiveX op een 'goede manier ' (er bestaan betere systemen, maar ja, het moet nu werken en niet over enkele maanden wanneer de sites die systemen pas gebruiken) maar bij mij staat hij nog aan juist voor die sites (normale pagina's is altijd Firefox, als het niet werkt de BrowserAgent-extension erop los en als dat ook niet helpt, maar openen in IE. Nooit toolbars in IE :) Bij onze gezinscomputer is dat wel eventjes anders door die verdomde zus van me die niet altijd FF gebruikt... |
Citaat:
En firewall en virusscanner doe ik niet aan ;) (Als je ik me verveel, 1x per jaar ofzo, zet ik weleens een online virusscanner aan) |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |