![]() |
[GSM] Bericht versturen via BT
Hallo
Het schijnt dat je berichten kan versturen via Bleutooth. Ik heb al gezocht in mijn handleiding en op dit forum maar kan het niet vinden. Ik heb de Sony-Ericsson T610. kan iemand mij vertellen OF het kan, zoja Hoe.. ?? Greetz |
Als het kan doe je dit via de software van Sony/Eric
|
Citaat:
misschien snap ik jou niet of jij mij niet :bloos: maar ik bedoel van telefoon naar telefoon. sms'en over Bleutooth zeg maar. |
Ohw zo bedoel je :D:D
Dat kan inderdaad, weet alleen niet hoe enzo ;) |
Noemen ze bluejacken en echt sms'en gaat niet. De truck zit hem erin dat je een visitekaartje maakt en dat doorstuurt. Er bestaan ook progjes voor telefoon's waarmee je makkelijker kan sturen, maar ik denk niet dat die voor de T610 bestaan (heb hem zelf ook, dus als je een zou vinden dat erin slaagt, gil dan) maar technisch lijkt met mij onmogelijk voor de T610 (nu nog, misschien in de toekomst niet meer, hangt af van SE of ze hun firmware willenupgraden).
Technische achtergrond: SE T610 heeft geen Symbian (meeste progjes zijn voor Symbian) maar wel Java (MIDP1, dus geen ondersteuning voor GPRS,BT,... en voor BT,GPRS,... heb je dus MIDP2 nodig :() Meer uitleg: http://www.bluejackq.com/ |
Jammer, maar bedankt voor de reacties.
ik gaat effe kijken op die site! |
Ik zat net toevallig nog even in mijn telefoon te rommelen,
en ik zag dat je de notities wel via BT kan versturen (voor S/E T610 Menu»Agenda»notitie»meer»verzenden»via BT) zometeen even kijken of dat werkt! alsnog bedankt! |
Je kan wel notes verzenden idd, maar daar passen volgens mij geen 160 tekens in. Korte berichtjes gaan wel.
|
Wat s t voordeel tegenover gewoon smsen?
|
Citaat:
|
Notes kan je inderdaad ook verzenden maar het verschil is dat Nokia er niet altijd mee overweg kan, als ik me niet vergis. Contactpersonen worden in het vCard-formaat doorgestuurd als je BT gebruikt en alle telefoons met BT kunnen dat aan. Afbeeldingen kan je ook doorsturen maar natuurlijk enkel naar gsm's met kleurenscherm.
|
Je kan wel via de computer/bluetooth/telefoon sms-en maar dat blijft gewoon geld kosten.
Kan via bijvoorbeeld float media control |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat lijkt me logisch. Je moet het ook niet vergelijken met SMS'en. |
Maarjah het is geinig voor in de aula of iets dergelijks, of in de klas.
maar ik heb het geprobeerd met een Motorola v525 of iets dergelijks.. zo 1 van Vodafone.. maar doet het niet :( |
Probeer de apparaten eerst te 'pairen', zo kan je de telefoons weer op onzichtbaar zetten zodat kwaadwillenden het niet kunnen misbruiken (er bestaan virussen die via BT verspreiden voor Symbian (=besturingssysteem van de recentste Nokia's, en de duurste modeelen van SE, ...) )
Inderdaad moet je binnen 10 meter van elkaar zitten (optimale omstandigheden, dus een klas zal wel gaan, een aula is moeilijker) Ook ervoor zorgen dat op beide apparaten BT aan staat, als je gaat zenden! |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |