![]() |
Fok! legt overheidssites plat
HILVERSUM Verschillende websites van de
overheid zijn onbereikbaar als gevolg van een actie door hackers.Volgens de website van Fok! Nieuws heeft een groep van zo'n 15 hackers de sites gisteren platgelegd om te protesteren tegen het beleid van het kabinet. "Zo'n staking boeit het kabinet niets, dit zal hen echt wakker schudden",zegt een woordvoerder van de hackers op Fok! Nieuws.Hij verwacht dat de websites als regering.nl en kabinet.nl minstens tot zaterdagmiddag uit de lucht zijn. De RVD heeft aangifte gedaan bij de politie in Den Haag en tracht de site regering.nl weer bereikbaar te maken. Bron: http://teletekst.nos.nl/gif/110-01.html Overigens is hun eigen site nu ook plat. :p Is het logisch om aan te nemen dat de regering hier wel wakker van ligt? Of is dit de nieuwste manier van actie voeren? Is het Museumplein outdated? |
Het is hartstikke illegaal, dus ik denk niet dat deze manier van actie voeren veel succes zal hebben.
|
Stoere jongens hoor. :rolleyes:
|
over nutteloze acties gesproken. :rolleyes:
|
wow, we hebben een nieuw stel helden van de bescherming van het proletariaat. :rolleyes:
|
1,2,3 :rolleyes: maar liefst
|
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg dom! En vooral als je het zo openlijk bekend maakt
|
Citaat:
|
Fok?
Dat is toch een nieuwssite? En ze melden nieuws, hebben ze het ineens zelf gedaan :confused: Op internet bestaan er geen regels, live with it. |
Citaat:
|
btw ik werk voor de overheid maar dit probleem gaat zeker niet tot zaterdag duren. We hebben wat poorten dichtgezet en het probleem is gefixt ! IP-adressen zijn bekend... :evil:
|
Citaat:
|
"Zal ik even bij je langs komen en je harde schijf kapotzagen?"
Ik bedoel op internet. Ja, tuurlijk snap ik wel dat men regels wil hebben. Maar snap jij dat die op internet niet te handhaven zijn? En die IPs, neem aan dat die niet van de hackers zijn. Je kunt enkel vragen of die eigenaar van die IPs misschien hun bak beter gaan beveiligen. Misschien dat zij wel terug kunnen achterhalen wie er achter zat. Lijkt me trouwens niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hai, TripleM van FOK! hier. Het staat er een beetje ongelukkig, maar FOK! is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het platleggen van welke site dan ook.
Als je goed leest, staat dat er ook helemaal niet in het bericht :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, wat een stumperds.
|
Citaat:
Op de één of andere manier heeft FOK! het standpunt van de hackers gemeld. Of dat via rechtstreeks contact is gegaan (al dan niet via mail ofzo) of dat FOK! het weer ergens anders vandaan heeft, dat zou ik niet weten. Wil het wel voor je navragen :) |
Citaat:
|
Citaat:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/46887 Misschien kan iemand van de crew de titel van dit topic even wijzigen dan? Ik heb hier al es eerder mensen FOK! voor amateurjournalisten zien uitmaken, die beeldvorming gaat op deze manier niet veranderen natuurlijk :) Citaat:
|
kabinet.nl regering.nl idd ze werken nog steeds niet. Ben benieuwd hoe dit zal aflopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
alleen het globale internet wordt belast. De firewall die dus als gatekeeper fungeert zal alle pakketjes niet accepteren en zal dus niet de webservers tot belasting brengen.
|
Sinds wanneer heb je op de kleuterschool ook een internet aansluiting ?
|
omg h4x
|
Citaat:
Trouwens, er loopt hier toch wel een mod rond die een topictitel kan wijzigen? :confused: |
problem solved
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet trouwens het belang van goede koffie op een kantoor niet onderschatten. |
Citaat:
|
Da's dan wel weer oke. Ik had op m'n stageplek een kantoor tegenover het keukentje dus dat was om het halfuur koffie halen. We hadden gewoon zo'n grote Douwe Egberts-bedrijfsmachine en dat was verdomd goed te drinken :)
|
Ghe. Ik ben dus vorige week in de states geweest (had m'n eigen cubicle, yay!), en de koffie daar is gewoon walgelijk slap. Maar toen ik een keer koffie ging halen was d'r een vent voor me die dat spul ook nog eens met heet water verdunde!
STELLETJE MIETJES! :D |
Die sites zijn nog steeds down.
Op mijn werk maakt het me niet zoveel uit of er koffie is of niet. Als er wel koffie is moet die natuurlijk wel goed te drinken zijn. Ik heb gehoord dat koffie best ongezond kan zijn als het veel gedronken wordt. Dat iemand zijn koffie verdunt is een vreemd gezicht maar wel begrijpelijk. |
Zolang je niet meer dan tien koppen koffie per dag drinkt en niet vijftien jaar achtereen zal de kans op een maagzweer wel meevallen.
|
Ach, dood ga je toch. Of het nou aan de koffie, sigaretten of je schoonmoeder ligt maakt dan niks meer uit.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58. |