Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   verlichting (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=97392)

maar 19-05-2002 20:49

verlichting

beschrijf, of plaats foto's van lampen die je mooi vind.. zijn kroonluchters fout? spotjes?

AtHell 19-05-2002 20:57

gedimt licht in een kamer of spotlights op een gigantisch gebouw is echt prachtig :D ook lapen met doeken afgedekt geven leuke sfeer in een kamer (slaapkamer b.v.)

:D

Blubje 19-05-2002 21:22

kroonluchters zijn koel :D

10.45 19-05-2002 21:31

http://mediaserver2.ikea.framfab.se/...s/PE061396.JPG
http://mediaserver2.ikea.framfab.se/...s/PE041049.JPG

lang leve IKEA

biertjehappen 19-05-2002 21:40

http://www.a1markt.nl/fotos/a1antiek...klampen/18.jpg

Chelsea 19-05-2002 21:46

geen , of kerstverlichting

Paranoide 19-05-2002 21:56

kerstlampjes, sfeerlampen, blacklight.. kroonluchters en stalampen met van die kappen vind ik lelijk en daglicht-tlbuizen zijn handig.

*geen zin om dingen uitvoerig te beschrijven* :o

utopian me 19-05-2002 22:06

Citaat:

maar schreef:
beschrijf, of plaats foto's van lampen die je mooi vind.. zijn kroonluchters fout? spotjes?
kroonluchters kunnen mooi zijn wanneer je een mooie ruimte hebt die ook een beetje zo'n sfeer heeft met bijvoorbeeld donkerrode stoelen enzo ofzo.... en spotjes juist bij modernere kamers, kan ook mooi zijn (en handig, kun je zelf kijken hoeveel licht je nodig hebt of wilt:)) zelf vind ik van die lampen aan de muur vaak wel mooi, die van dat de helft ervan tegen de muur zit.... maar meestal heb je daarbij om een ruimte te verlichten nog wel een grotere lamp nodig...

de 19-05-2002 22:56

Citaat:

biertjehappen schreef:
http://www.a1markt.nl/fotos/a1antiek/antieklampen/18.jpg
mwoah,

opzich wel een leuk ding
wordt alleen wel erg gauw kitscherig in een kleine ruimte

miss-tess 21-05-2002 17:55

ZOIETS HEB IK OOK:-)

WEEt je wat ook leuk is? zo'n hoerig ikea lampje..maar wel een gezellig sfeertje..deze:

http://www.endoria.net/upload/index.php/1113753031

*Fallen_Tear* 21-05-2002 17:58

Ik heb een hele koele ( zelfgemaakte ) lamp boven m'n bed. Grote houten plaat in de vorm van een wolk uitgezaagd, gaatjes ingeboord en daar kerstlampjes doorheen.

Oh ja, de wolk zelf is donkerblauw :)

miss-tess 21-05-2002 17:59

Citaat:

*Fallen_Tear* schreef:
Ik heb een hele koele ( zelfgemaakte ) lamp boven m'n bed. Grote houten plaat in de vorm van een wolk uitgezaagd, gaatjes ingeboord en daar kerstlampjes doorheen.

Oh ja, de wolk zelf is donkerblauw :)

iz ook erug gaaf!

bambykill 21-05-2002 22:06

Ik hou wel van rode kaarsjes...

K@rel 21-05-2002 22:08

Gewoon een tl buis aan het plafond en een vlag er overheen hangen, als de vlag niet te licht en niet te donker is, is het effect aardig.
'k heb zelf de hollandse driekleur hangen, is eigenlijk iets te licht, maar kan wel.

biertjehappen 21-05-2002 22:16

Citaat:

de schreef:

mwoah,

opzich wel een leuk ding
wordt alleen wel erg gauw kitscherig in een kleine ruimte

tja je moet em ook niet imn een kleine ruimte hangen, he eppo!
lijkt me logisch :rolleyes:

Eaglewing 22-05-2002 05:55

Citaat:

biertjehappen schreef:
[im]http://www.a1markt.nl/fotos/a1antiek/antieklampen/18.jpg[/im]
:eek: in een grote ruimte is het nog een nachtmerrie...

kaleidoscope 22-05-2002 08:07

Ik heb een grote zwarte doek in mn kamer hangen met daardoor kerstlampjes heen geprikt...een soort van sterrenhemel idee.

Voor de rest hangt het een beetje af van de ruimte waarin de lamp staat of de lamp mooi is of niet.
Die hele ouderwetse lampen met zo'n grote kap en 'kwastjes' er aan hangend kan onwijs leuk staan in een kamer met een romantische sfeer,maar zet zo'n lamp in een sober ingerichte kamer en dat ding vloekt als ik weet niet wat.
Er zijn heel veel design lampen die ik heel erg mooi vind,zoals een lamp die wij ook thuis hebben staan het is een grote ijzeren steel op een platform en op die steel zitten allemaal glazen gekleurde vlakken met een lampje er achter,ik vind hem heel mooi.
Aan tl-buizen heb ik een godsgruwelijke hekel,totaal geen sfeer,en het laat je er uitzien als een lijk.

F0RuM-PuNK 22-05-2002 08:20

Citaat:

Eaglewing schreef:

:eek: in een grote ruimte is het nog een nachtmerrie...

inderdaad, gadver wat kietsj

~blue christal~ 22-05-2002 14:22

Het ligt het nogal aan de kamer. Een heel strak lampje, staat niet zo mooi in een kamer vol met tierelatijntjes. En andersom ook. Kroonluchters kunnen zeer koel zijn. 'k hep er zelf ook een in me kamer hangen. Niet zown grote, een best kleintje. Dat idee met die lampjes door 'n plaat of doek hebben 2 vriendinnen van mij ook, is best leuk. Zelf hou ik ook nogal van kaarsjes, en vind dat altijd wel leuk staan.

Ninnoc 22-05-2002 14:25

ligt aan de ruimte mijn wenshuizen

kasteel---> kroonluchters ed, en in de vele gangen van die lampen aan de muur die doen denken aan fakkels

grachtenpand of iets dergelijk ---> geen id wat voor lampen

loods/oud schoolgebouw/loft (gewoon grote open ruimte) ---> strak, veel metaal geen lampen met kap ofzo, in een loods vind ik het ook erg koel als het van die lampen zijn die lijken op die die ze bij fotosessies gebruiken.

en ik elk soort huis spotjes op alle prachtige kunstwerken

euro 22-05-2002 15:10

Ik vind lampjes 'met een kleurtje'wel mooi voor een slaapkamer dan he, bijv. een met een rode gloed ofzo :)
Verder maakt het me eigenlijk niet echt veel uit, als 't maar licht geeft, maar iig geen tl-buizen!! Die zijn echt gewoon lelijk!

Myrthe

~Sjeherazade~ 22-05-2002 15:12

*ieeeeeee* geen tl-buizen !! Kweet niet hoe die het doen, maar die laten me keer op keer mottig voelen :(

]{ing 22-05-2002 15:34

ik ben helemaal gek op blacklight, is echt zwaar relaxt met vrienden op je kamer :)

Li 22-05-2002 15:47

al die kroonluchters en grote lampen vind ik echt lelijk en kitscherig..
Doe mij maar gewoon een lamp in beetje art-deco stijl of heeeel veel kleine schemerlampjes:)

Masked Mage 22-05-2002 16:12

kaarsen :)

eztah 22-05-2002 16:18

Citaat:

Masked Mage schreef:
Kwou precies hetzelfde zeggen...
Een kaars in een lege winfles is stijlvol:D:)

Ninnoc 22-05-2002 17:25

wat tegen tlbuizen, aangezien ik een mooie lange gang in mijn huis wil komt daar dus echt wel tl-verlichting in--> met kapje(maar niet lelijk wit ding) of andere construstie zodat het alleen op de muur naar beneden schijnt (dit klinkt beetje raar)

Esmée 22-05-2002 17:37

Ligt volledig aan het huis... wij hebben het vrij strak en modern ingericht met allemaal design spul, wat ik overigens zelf ook erg mooi vind, en we hebben hier in de hal, die verder ook helemaal strak is, een kroonluchter hangen, met allemaal lege, van die ouderwetse melkflesjes op de kop eraan, ipv lichtjes, naja kan het niet uitleggen maar tis wel een bekende lamp, weet zo ff niet meer welke designer... :confused:
Een mengeling dus van kitsch en modern :)

Voor de rest kan in principe alles mooi zijn, als het maar in de goede ruimte hangt...

biertjehappen 22-05-2002 17:46

Citaat:

Esmée schreef:
Ligt volledig aan het huis... wij hebben het vrij strak en modern ingericht met allemaal design spul, wat ik overigens zelf ook erg mooi vind, en we hebben hier in de hal, die verder ook helemaal strak is, een kroonluchter hangen, met allemaal lege, van die ouderwetse melkflesjes op de kop eraan, ipv lichtjes, naja kan het niet uitleggen maar tis wel een bekende lamp, weet zo ff niet meer welke designer... :confused:
Een mengeling dus van kitsch en modern :)

Voor de rest kan in principe alles mooi zijn, als het maar in de goede ruimte hangt...

Ahja dat is die pippo van 'de vesting' weet ook niet meer hoe hij heet.

Maar wij wonen in een jugenstil huis met glas in lood etc. hoge plafonds, onze kroonluchter staat er dus super mooi.

]{ing 22-05-2002 17:48

Citaat:

Masked Mage schreef:
ja...

shanli 22-05-2002 18:00

Citaat:

Masked Mage schreef:
ook en verder allemaal kleine lampjes,1 grote lamp die alles verlicht vind ik errrug lelijk,dus allemaal kleine lampjes,wat ik ook nog wil is zo'n staanlamp.

Esmée 22-05-2002 18:29

Citaat:

biertjehappen schreef:

Maar wij wonen in een jugenstil huis met glas in lood etc. hoge plafonds, onze kroonluchter staat er dus super mooi.

Dat bedoel ik... in zo'n huis hoort gewoon echt een kroonluchter idd.

¤ LunaBelle ¤ 22-05-2002 18:50

Tja, ik heb er geen plaatje van, maar dit ga ik op mijn nieuwe kamer doen:

Een soort simpele kroonluchter (zonder als die glinsterdingen) die ik al een tijd heb, paars/blauw verven, en dan van die kristallen eraan hangen, en om de lamp heen zilver ( niet alles, gewoon stukjes) geverfde nep klimop overheen draperen.

( ik ben trouwens, aurelia autumnrain)

Ninnoc 22-05-2002 20:28

Citaat:

biertjehappen schreef:

fotos--> niet van je kroonluchter maar je jugenstill huisje :) alsjeblieft?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.