Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Last van Arm tijdens slapen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=973922)

WillKillForSex 05-10-2004 14:14

Last van Arm tijdens slapen.

Als ik slaap krijg ga ik meestal automatisch op mijn arm of hand liggen. Hierdoor slaat soms heel mn arm dood. Ik heb hier al een hele tijd last van. Meestal wordt ik dan wakker met pijn in mn arm maar kan ik hem echt helemaal niet meer bewegen, net of hij dan afgestorven is, maar dat komt dan doordat er geen bloed inzit.

Meestal hang ik mn arm dan met viel moeite buiten bed zodat het bloed er weer in kan komen. Maar wat kan ik hier tegen doen? Ik ben bang dat ik daalijk zo vast slaap dat ik niet meer wakker word als hij dood slaat en dan kan ik daalijk "dag" zwaaien naar mn arm :s

Is er wat tegen te doen?

Wammus 05-10-2004 15:25

Ik heb het ook. Bij mij word m'n arm gewoon gevoelloos en bewegenloos. Als ik m optil en weer los laat dan valt ie gewoon naar beneden. Even recht omhoog houden helpt wel. Ik zou echt niet weten wat er aan te doen is. Volgens mij weinig. Erg slecht zal het vast niet zijn en je arm zal heus niet afsterven ofzo hoor :).

MightyDuck 05-10-2004 15:29

Hmm moeilijke kwestie, ik zou elke 2 uur je wekker zetten om te checken of ie al zwart word :D

Silent Enigma 05-10-2004 16:08

foetus houding bij slapen

is overigens niet zo erg.

Elmoo 05-10-2004 18:16

Heb ik ook tegewoordig. De rest van de dag vette spierpijn aan mn arm :(
Ik probeer t te voorkomen door te gaan slapen op mijn andere zij of op mijn rug. Automatisch ga je dan uiteindelijk weer op je "foute" arm liggen maar ik word 's nachts vaak tussendoor wakker en draai me dan snel weer goed :D

Get Psycho 06-10-2004 11:29

als je met zoon gevoelloze arm wakker word, je arm juist omlaag houden en je vingers (met ej andere hand) bewegen, btje wrijven over je arm versnelt ook jet proces dat er weer bloed in komt

MightyDuck 06-10-2004 11:33

Arm boven je hoofd aan het bed vastbinden. :D

lindaaaa 06-10-2004 12:46

het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind het echt mega grappig als je arm zo raar doet, tenminste niet op dat moment en ook niet als ik het altijd zou hebben, maar zo af en toe...het voelt echt zo raar hehe ik ga altijd met mijn arm bungelen en zo overal neer leggen met mijn andere arm haha..dus.

Wammus 06-10-2004 18:25

Citaat:

lindaaaa schreef op 06-10-2004 @ 13:46 :
het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind het echt mega grappig als je arm zo raar doet, tenminste niet op dat moment en ook niet als ik het altijd zou hebben, maar zo af en toe...het voelt echt zo raar hehe ik ga altijd met mijn arm bungelen en zo overal neer leggen met mijn andere arm haha..dus.
Jah dat ken ik wel. Of je arm optillen en dan weer loslaten zodat ie naar beneden valt is ook best vermakelijk...

Pekay 06-10-2004 22:37

Hai,

De moeder van een vriendin van me, had een x haar armen raar voor dr lichaam gevouwen, en was dus op haar buik in slaap gevallen, en de volgende ochtend bleek dus dat er iets belangrijks was afgekneld, en nu moet ze voor de rest van dr leven bloedverdunners blijven slikken (n) dus kijk maar uit.

Misschien kun je proberen om jezelf aan te leren een andere houding aan te nemen als je gaat slapen, of hou je arm anders als je op je zij ligt. Natuurlijk zul je wel weer in je oude patroon vallen, maar als je er constant op probeert te letten, als je bv wakker wordt, dan moet dat wel minder worden.

luchtballon 07-10-2004 13:08

dat is eng, als je wakker wordt en je voelt met je arm een andere arm maar je dacht dat je alleen in bed was... en je bent nog niet wakker genoeg om te bedenken dat het je eigen gevoelloze arm is :D

maargoed, afsterven zal je arm niet zo snel doen. Je zou in een houding kunnen gaan liggen waar je niet op je arm ligt?

lindaaaa 07-10-2004 13:31

Citaat:

luchtballon schreef op 07-10-2004 @ 14:08 :
dat is eng, als je wakker wordt en je voelt met je arm een andere arm maar je dacht dat je alleen in bed was... en je bent nog niet wakker genoeg om te bedenken dat het je eigen gevoelloze arm is :D
hahaha inderdaad echt grappig als je dan met je ene arm aan je andere arm zit hihihih gniffel gniffel :p

hansolo 07-10-2004 23:35

heb ik ook wel is :P

gewoon ff 10 seconden met je fantoom arm heen en weer wapperen en dan gaat ie 't weer doen. Het is id best griezelig.

Mo6 08-10-2004 12:45

ik heb een keer gehad dat ik met mijn toenmalige vriendin in mijn armen in slaap ben gevallen. zij lag op mijn arm en zo hebben we de hele nacht gelegen, volgende ochtend hele gevoel uit de arm weg. toen kwam het op een bepaald moment wel weer terug maar waren mijn vingers extreem overgevoelig en dat voelde bijzonder irritant! is ook nog wel meer dan een halve week zo gebleven voordat het weer langzaam over ging.

aapje 09-10-2004 09:49

ik heb het ook en als je dan met je andere hand aan die arm voelt lijkt het net alsof je aan iemands anders arm zit :| de 1e keer dat ik het had schrok ik echt want ik wist niet van wie die arm was :p

Firefly182 09-10-2004 18:26

ik heb vorig fysio gedaan en daar had de leraar het voorbeeld van het 'vriendin-syndroom'. Dat is dat je vriendin dan op je schouder ligt en daarmee een zenuw afknelt.

Dit is eigenlijk zoiets hetzelfde. Niets om je zorgen over te maken tenzij je werkelijk 10 uur in die houding blijft liggen. Dan heb je de kans om een zenuwbeschadiging op te lopen (een kleine beschadiging, maar toch)

Wat er tegen te doen: bar weinig. Als je slaapt dan slaap je. Maar goed, als je wakker wordt kan je je arm masseren waardoor het bloed sneller naar je arm loopt en de zenuwcellen weer opstarten. Dat geeft die tinteling trouwens. :)
Verder gewoon je arm proberen te gebruiken. Binnen een paar minuten zal het dan wel weer gaan.

Ik had trouwens een keer dat mijn benen het 's ochtends niet wilde doen. :D En ik moest echt nodig naar de wc. Toen ben ik maar kruipend gegaan. :D Zal ik nooit vergeten ook.

Warsocket 09-10-2004 18:30

is niet erg
allen als je dat wakker word
moetje hem goed wegleggen

want als je er niets in voelt moet je niet gaan verliggen en er weer op gaan liggen
want dan kun je em heel makkelijk breken omdat je er niets in voelt

hansolo 09-10-2004 19:18

Citaat:

Warsocket schreef op 09-10-2004 @ 19:30 :

moetje hem goed wegleggen

Jah, leg 'm even weg in de kast of zo iets :D

Wammus 10-10-2004 14:39

Citaat:

Firefly182 schreef op 09-10-2004 @ 19:26
Ik had trouwens een keer dat mijn benen het 's ochtends niet wilde doen. :D En ik moest echt nodig naar de wc. Toen ben ik maar kruipend gegaan. :D Zal ik nooit vergeten ook.

Ja dat heb ik ook een keer gehad. Ik stapte uit m'n bed en zakte spontaan door m'n benen. Ben 5 minuten bezig geweest op op de plee te komen en toen ik klaar was deden ze het weer (m'n benen dan :P)...:s

Firefly182 10-10-2004 18:38

Citaat:

wammus schreef op 10-10-2004 @ 15:39 :
Ja dat heb ik ook een keer gehad. Ik stapte uit m'n bed en zakte spontaan door m'n benen. Ben 5 minuten bezig geweest op op de plee te komen en toen ik klaar was deden ze het weer (m'n benen dan :P)...:s
hahaha, ja, da's echt zo vaag. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.