![]() |
[3d mode] snel klusje: fighter, oefeningetje voor rondingen.
http://members.lycos.nl/durandalarw/fighterscene.jpg
tadaa. en wat is dit? http://members.lycos.nl/durandalarw/...rsceneblur.jpg schattig; motion blur. en ik weet het, de cockpit(s) zijn niet briljant en rechtvleugels geven weinig draagkracht, maar dis mijn eerste model waar ik veel gebruik maak van ronde vormen. En het was best pittig :x |
ik heb echt totaal geen verstand van 3d programma's etc, maar ik vind m wel vet.
ik vind het alleen wel jammer dat er zegmaar zon potloodpunt aan zit, dat je die overgang niet rond hebt gemaakt, meer torpedoachtig of zo. de cockpitramen lijken er een beetje uit te springen door het grote verschil in kleur met de rest van het vliegtuig en doordat ze veel boller zijn. en ik vind het raar dat er niks meer achter die velugels zit. ik denk daarom dat ie achterover gaat kantelen.. ofzo. maar wel vetjes hoor :) |
Citaat:
|
tipfunctie.. geen idee zoals ik al zei ;) maarja je ziet t zelf :)
|
Citaat:
next :p |
hehe oke..
die 2e zie ik morgen wel want ik ga nu lekker slapen :) |
Ik vind dat er veel detail verloren gaat door de zwarte kleur.
|
Pff, niet echt aandacht besteed aan detail. Ziet er zelfs uit als een haastklusje.
|
ziet er fleksie uit (y)
|
Citaat:
|
je hebt toch een vliegtuig gedaan ipv weer een tank
ga hiermee door werk wat aan de details deze kan wel mooi worden succes |
volgende project word een mech :)
|
Ik vind het niks om eerlijk te zijn...ik zou eens proberen met geavanceerderdere modelsoftware te gaan werken (gebruikte je Truespace of iets dergelijks weer?), het is veel makkelijker om mooie(re) dingen te maken dan zoals het nu lijkt te gaan.
Overigens zit er op een romp van een jet wel degelijk meer detail, al kun je dit hier weliswaar het beste m.b.v. een goede texture doen. Ik denk dat je iets te weinig uitdaging zoekt, het kan namelijk er allemaal een stuk minder simpel uitzien. Misschien vinden de meeste mensen hier het wel een aardig plaatje, aangezien 3d nog een beetje onbekend terrein is, maar binnen de 3d/cgi wereld is dit eigenlijk wel erg beginnerswerk. |
Pff, los van het haastklusje vind ik dit ook een potentie-loos geval. Zelfs mét detail
|
voor niet 3d-ers is zal het er inderdaad best flex uitzien, maar zelf ben ik niet echt onder de indruk, ziet er een beetje uit als een in 10 minuten klaar klusje. De vorm is op zich wel wel grappig, alleen echt veel te weinig detail.
Wat ook zal helpen is één van de cockpits weghalen, en de gene die overblijft beter integreren met de romp. Het lijkt nu gewoon een halve uitgerekte bol die je er in hebt geplakt welke door je romp heentseekt. |
Ik adviseer je om eens wat anders te gebruiken dan Truespace. Het lijkt me immers een vrij beperkt pakket, en gezien de moeite die je ervoor moet doen om dit te maken, ook niet erg efficient.
|
Citaat:
TS is een "medium" pakket, vrij makkelijk te leren, niet zo uitgebreid als 3dsmax, "but it gets the job done", ik zal vroeg of laat over moeten stappen op 3dsmax als ik iets met special effects ed wil doen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.