![]() |
Godsdienst naar keuze
Als jij jou eigen godsdienst zou moeten kiezen, welke zou dat worden en wat zijn je argumenten hiervoor?
Zonder invloed van je omgeving. Ik vind het moeilijk. Ik ken niet veel godsdiensten dus mijn keus is beperkt. Het christendom en de Katholieke kerk spreken mij beide niet aan, bijvoorbeeld. Ik zou richting een oosters geloof gaan. Waarschijnlijk het hindoeisme. Daar speelt gelijkheid veel meer. Anderzijds kan ik het mij moeilijk voorstellen mijzelf als ee hindoestaan te zien gezien mijn 'moderne' denkwijze. |
Wat dacht je van geen godsdienst?
|
Hoezo als? Je staat toch in principe elk moment van de dag voor die keuze :s
Maar goed ik ben christenlijk opgevoed maar niet met de katholieke kerk en de paus e.d. Na zelfonderzoek neig ik nu meer naar de islam omdat ik het een logische en alomvattende religie vind die aansluit bij mijn denkwijze. Net als jij kan ik het mij ook nog moeilijk voorstellen om mezelf als moslim te zien aangezien ik ook besmet ben met een door de maatschappij aangedragen standaardbeeld enzo. ofzoiets :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kiezen ís religie.
|
Citaat:
Is de vraag niet gewoon tot welke religie je je op het moment het meest aangetrokken voelt, ongeacht wat je omgeving daar van vindt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit slaat een beetje op mijn topic, maar goed , ik zou geen godsdienst of religie kiezen, maar de levenskunst : Boeddhisme.
|
:d
|
Citaat:
|
Het AmnesJAnisme.
|
beetje debiel maargoed
ik zou kiezen voor de religie met de minste verplichtigingen, welke dat ook moge zijn |
Citaat:
|
Het is vrij futiel om over iets te discussieren wat toch niet zal gebeuren.
Hetzelfde eigenlijk voor godsdiensten in het algemeen, maargoed, er zijn nog teveel gelovigen. |
De religie die ik ben ;)
Daar ben ik een aanhanger van. Overigens zal nooit en niemand voor de keuze komen te staan, dus beetje onnodig. |
Citaat:
Alleen moet er nog een Forumbaas voor Religie worden gekozen:P |
Citaat:
Zoals al eerder gezegd kan ik me net als Solero het beste vinden in de manier van 't boedhisme :) En die forumbaas komt nog wel toch? |
Citaat:
Mijn eigen toelichting: Aangezien je iets kiest (waar mensen de hele dag mee bezig zijn) omdat je in een bepaalde achterliggende gedachte gelooft, wat je in feite altijd doet, is kiezen in feite onderdeel van religie, aangezien religie geloof ís! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk niet dat ik nu nog in staat ben om objectief een godsdienst te kiezen omdat mijn hele leven en bijna mijn hele wereldje altijd in het teken stonden van het Christendom (en nou niet denken dat ik daar hele dagen mee bezig ben maar het komt gewoon overal uit naar voren). Ik weet dus niet beter dan dat en ik denk dat ik dan in andere godsdiensten alleen maar nadelen of tekorten zie omdat ik weet wat ik nu heb. Bovendien ben ik tevreden met wat ik heb dus ik houd het voorlopig op het Christendom hoewel ik eerlijk toegeef dat ik dat ook niet helemaal 100% geweldig vind.
|
Mij lijkt dit ook redelijk in de richting van Solero's topic te gaan. Maar goed. ik heb een geloof. Geen godsdienst.
Verder heb ik al wel eens een godsdienst verzonnen, dus moeilijk kiezen lijkt het me niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;) |
Citaat:
denk na, stap er vanaf. |
Citaat:
Terwijl ik heb in dit topic al meerdere keren herhaald heb :P Nu komt er een forumbaas, en dan geloof je het wel, wie is de slijmbal :P:P;) |
in principe geen.
maargoed, dat mag niet, dus dan het humanisme. [edit: dat is natuurlijk ook geen godsdienst] |
Citaat:
|
combinatie van wicca, hindoeisme... beetje de natuurreligies...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een verachtelijk stelsel :o |
Citaat:
behalve dat stelsel lijkt het Hindoeisme nog redelijk fatsoenlijk... |
Citaat:
|
Citaat:
*In de jodendom islam en christendom maakt het niet uit wie je ouders waren iedereen is gelijk en het ligt aan jezelf hoe ver je in het leven komt.Dat is bij het hindoesme uitgesloten. |
Citaat:
Waarom denkje dat in Indonesie het Islam populair werd onder de normale bevolking, en vorsten liever hindoe wilde blijven? Waarom uberhaupt denken dat een religie dat streeft naar gelijkheid, rangen kent? |
Citaat:
Wat is de definitie van fatsoenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dan hebben wij het wel even over de lagere sociale klasse en niet over denkbeelden ed. |
Citaat:
|
Ik ga Bacchus vereren en dan mag ik meedoen aan wilde feesten ter ere van hem met onbeperkt drank en veel sex. (y) Die Grieks/romeinse goden zijn veel gaver dan die saaie God van het Christendom/Jodendom/Islam.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dionysos is de Griekse tegenhanger :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |