![]() |
Wat vind jij van geloof?
Geef eventueel nog argumenten :)
|
Geloof is....geloof.
|
iets anders, namelijk....
Geweldig voor degene die er hun kracht uitputten, zelf ben ik het niet :) . |
Yeps_
K geloOf... ik ben een mOslima... |
voor de mensen die het nog niet wisten: top :rolleyes: .
|
Geloof is iets dat mensen schijnbaar nodig hebben. Het is niet tastbaar. Ikzelf vind het onnodig, maar je ziet dat grootendeels van de maatschappij niet meer kan staan zonder. Als 'het geloof' gestript zou worden tot wat het werkelijk was en is, zou het prima zijn. Er wordt nu alleen teveel macht en status aan verworven.
|
Ik heb gestemd op top, ik geloof zelf ook en het helpt me. Ik wil daar wel bij zeggen dat ik dan geloof op mijn manier. Ik geloof in de basis van het Christendom maar in lang niet alles wat daar bij hoort en ik vind ook niet dat je perse naar de kerk hoeft te gaan om te gelovend, ik ben wel gelovig maar niet kerkelijk al ga ik soms wel naar de kerk als ik daar behoefte aan heb maar ik heb daar niet elke week behoefte aan maar dat maakt me niet minder gelovig vind ik.
|
Citaat:
|
Topperdepopperdepop!
Toch even dit, je bedoelt clearly godsdienst/religie. Geloven is iets wat iedereen doet... <schreeuwt om inzicht> |
Citaat:
|
Een onzinnig iets waar mensen zich te veel aan vast klampen.
Argumentatie: Het aannemen van een theorie als waarheid vind ik dom. |
Geloof is Geloven, en Geloven is iets voor jezelf.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, boeiend :) ;) :p |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat de topicstarter NIET geloven bedoelde met dit topic maar religie. Vandaar is de term "geloof" in de topictitel niet zo passend, maar had beter religie/godsdienst kunnen zijn. Verder idd, boeiend haha :D :D :p |
Geloof heeft de samenlevingen van de wereld, hun culturen en sociaal-economische ontwikkelingen zeker gestimuleerd. Geloof is niet los te zien van samenleving en cultuur. Ik geloof zelf niet, maar kan me goed voorstellen dat mensen er steun aan ontlenen. Zolang ze het dan maar niet aan anderen opdringen heb ik er geen enkel probleem mee, hoewel ik soms een meewarige glimlach niet achterwege kan laten als ik die simpele zielen zie op een EO-dag.
|
Kinderachtig, onzinnig en futiel.
|
1337
|
Citaat:
|
Dat mensen geen *** om geloof geven en niet snappen waarom andere mensen geloven is voor mij nog acceptabel, maar geloven als je maar niet naar de kerk hoeft vind ik echt onzin, daar kies je juist voor als je wil geloven :s
Maar goed, om ontopic te blijven: Ik geloof en dat helpt me |
Citaat:
Geloven = Gevoel ;) |
Citaat:
veel mensen zullen wel iets willen geloven, maar weigeren een priester 'boven zich te plaatsen' als het om geloofsbeleving gaat. gezien alle dingen die door de jaren heen dankzij 'de kerk' zijn fout gegaan is dat helemaal geen slechte opstelling. als voorbeeld, ik kan me best voorstellen dat iemand katholiek is/wil zijn, maar weigert de paus en het vaticaan te erkennen. |
Citaat:
|
Ik bedoelde eigenlijk van die mensen die wel zeggen dat ze geloven maar vervolgens alleen met kerst en pasen in de kerk zitten en de rest van het jaar niet eens aan hun geloof denken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...ht=manipulatie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind geloof prima. Zelfs nog evt het geloof in een God. Echter het systematisch negeren van wetenschappelijke en historische feiten vind ik onzinnig. Geloof in een God kan wat mij betreft, maar geloven in een God die de aarde en het elven daarop geschapen heeft en theorieën als de evolutie en oerknal als onzin bestemmelen kan er bij mij niet in. (tenzij het natuurlijk beargumenteerd is, maar dat ontbreekt doorgaans altijd bij gelovigen)
|
Ik vind geloof onzin. Helemaal sinds de overgang van polytheisme naar monotheisme is de hoeveelheid gezeik in de wereld dankzij geloof drastisch toegenomen. Daarvoor was het nog niet zo'n probleem, elke god van het ene geloof kon wel worden geidentificeerd met een god uit het andere geloof en waren beide blij. Maar dankzij dat 1 almachtige god gedoe kan dat niet meer en moet je elkaars kop maar inslaan/afhakken. (n)
Maargoed, zolang het niet voor problemen zorgt en ik er niet mee word lastiggevallen vind ik het verder wel best. |
Citaat:
gevierd door de Germanen, en later 'gechristianiseerd' om het christendom makkelijker te kunnen verspreiden. kerst is dus wel degelijk 'heidens'. |
Citaat:
|
Dat je op god kunt vertrouwen en dat je ooit zult weten wat je gedaan hebt en daarnaar beloond zal worden geeft voor veel mensen zin aan het bestaan.
Er was eens een bekeerde man die zei dat hij nu eindelijk zonder angst kon gaan slapen. :) veel mensen hebben er baat bij het geeft hun een innerlijke weerbaarheid en helpt ze de problemen het hoofd te bieden. Het valt me op dat je vooral in arme streken die overtuigde gelovigen zult vinden terwijl het in de rijkere landen wel wat minder is |
Citaat:
Citaat:
Als dingen niet stroken met jouw rechtvaardigheidsgevoel, dan is het toch de wil van god, maar jij snapt het niet omdat je maar een mens bent. Mensen in arme gebieden hebben meer om zich zorgen over te maken, daarom zijn ze geloviger, mensen in rijke gebieden hebben minder zorgen, daarom zijn ze vaker niet gelovig. Ze hebben het gewoon niet nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat vind ik van geloof? hypocriete kutzooi, voor mensen die andere onder de duim willen houden. Zelf ben ik best wel christelijk opgevoed, elke zondag naar de kerk enzo. Misschien heb ik er daarom wel een hekel aan :rolleyes: :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]nare man schreef op 12-10-2004 @ 15:27 :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
anders zou het consertatieve amerika wel wat minder gelovig zijn. Het geloof van een mens is niet zo makkelijk te verklaren. Maar het is wel verbazend dat mensen die het slecht hebben en in een uitzichtloze situatie zitten het toch volharden in hun geloof. en dat is heus niet alleen maar omdat ze de verantwoording van wat hun overkomt in gods handen ligt anders zou het aantal mensen die echt gelovig zijn wel dalen. |
Ik vind dat mensen moeten kunnen geloven in datgene waarin ze willen geloven. Ik ben zelf niet gelovig, maar geloof van anderen respecteren vind ik wel belangrijk.
|
Citaat:
dat op zich doet je al twijfelen aan de universeelheid van het christendom, bedoel, als er op dat gebied compromissen worden gemaakt, waarom dan op anderen niet? |
Als mensen steun vinden bij een geloof en hiermee andere mensen niet veroordelen of belemmeren in hun opvattingen vind ik een geloof prima.
Zelf ben ik echter niet bepaald gelovig, ik kan er gewoon niets mee. Ik vind geloof en religie zeer interessant, maar eerder vanuit het standpunt van een buitenstaander. |
een onzinnig iets waar mensen zich te veel aan vastklampen.
Maar dat mag ik niet zeggen, want dan toon ik geen respect. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |