![]() |
Marcherende leugen
Zijn lach, stevig vastgespeld op zijn gezicht
en haar eeuwig liegende ogen maakten dat het sneeuwde in mei Als zij samen over straat liepen mompelden de mensen giechelden de kinderen jankten de honden En bij iedere stap verder kwam er een scheurtje een klein deukje in alle harten Wanneer hij en zij de straat uit marcheerden stopte het gemompel stopte het gegiechel stopte het gejank Iedereen ging ontmoedigt verder met alledaagse taken maar dat waterige droombeeld de grote wandelende leugen van de jongen en het meisje stond nog dagen in het geheugen gekrast |
De inhoud vind ik heel erg mooi, maar af en toe vind ik het niet zo goed uitgewerkt. Zo vind ik dit geen mooie zin: een klein deukje in alle harten .
Dit vind ik wel weer leuk gevonden: de grote wandelende leugen van de jongen en het meisje :) |
Het gevoel dat je beschrijft is heel herkenbaar en er zitten mooie stukjes tussen maar er zijn andere waarvan ik vind dat je ze beter zou moeten uitwerken. De herhaling van mompelen, giechelen, ed vind ik niet zo goed. Het is mss wel nodig om de boodschap over te brengen maar om de een of andere reden stoort ze me
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01. |