![]() |
[WLAN] Wat heb ik nodig?
Oke begin nou niet direct met gebruik de zoekfunctie want die heb ik gebruikt. Ik vond niet goed wat ik nodig heb.
Als ik het goed heb: Router Ontvangstation USB / PCI slots in pc maar ik heb momenteel een USB modem voor ADSL. Is hiervoor een Ethernet modem nodig? Of zitten Router en Ontvangstation van Netwerk al ineen? |
Ik weet niet wat je wilt, maar waarschijnlijk wil je een draadloos modem, bijvoorbeeld: http://www.xs4all.nl/adsl/modems.php...51d76093d0355a
Hiermee heb je met 4 PC's inernettoegang, en ja, het is een router en ontvangststation in een. Als het goed is kun je de router ook gebruiken om een LAN op te zetten in je huis. Maar zo moeilijk is hier toch niet achter te komen? Je had zelf toch makkelijk de website van je ADSL provider door kunnen lezen, of hen e-mailen? Ik wil best helpen, maar dit soort dingen kan je best zelf opzoeken. |
De beginpost mag idd wel wat duidelijker zijn, maar ik neem aan dat je een draadloos netwerk wilt installeren.
Voor draadloos netwerk heb je nodig: Router Modem (als je ook internet wilt hebben, hetgeen ik aanneem) Voor elke PC een (draadloos) netwerkkaartje. Je kunt tegenwoordig draadloze routers kopen met ingebouwd ADSL modem. Je kunt je USB modem ook gebruiken, maar dan moet je de PC waarop het modem is aangesloten aan laten staan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |