![]() |
Kan dit... Of..
Ik heb een vriendje.. we zijn nu net een weekje samen dus alles is nog "heel" pril. Voor mij is ie knap, lief, doodeerlijk, charmant, een spontane jongen met leuke interesses.. Ik voel me zo ontzettend goed bij hem en mis hem als hij niet bij me is..
Ik ben reeds eerder verliefd geweest op iemand.. en toch kan ik t gevoel dat ik nu heb niet vergelijken met wat ik misschien en een hele tijd terug eens had voor een andere jongen. Ik heb me nooit zo goed gevoeld bij iemand als bij mn huidige vriend.. maar de kriebels lijken me minder intens dan vroeger.. Is dat omdat die intensere kriebels van vroeger er waren voor een jongen met wie ik niet samen was.. ik weet t niet.. Ik vind het alleen maar raar.. kan dit.. hebben jullie dat wel eens meegemaakt..? thx x |
Ik heb 2 jaar een vriend gehad en ik voelde me ook heel goed bij hem. Na 6 maanden waren de kriebels een beetje weg. Maar we hadden nog steeds de grootste lol en konden ook heerlijk een hele avond kroelen. De verliefdheid werd gewoon overgezet naar houden van. Nu is het uit en nu heb ik bij geen jongen meer het gevoel dat ik bij hem had. En die kriebels heb ik nu weer heel sterk bij hem. Ik vind het ook allemaal maar een beetje vreemd maar ik denk naar mate je ouder wordt dat het toch niet meer zo hevig is. In je pubertijd heb je toch wat meer last van je hormonen denk ik..?
Kusje, laura |
Citaat:
|
Ik denk dat het heel goed mogelijk is, dat je minder kriebels hebt. Die kriebels zijn een soort reactie van een of ander hormoon op spannende momenten. Vroeger had je niet met die jongen en dus was het veel spannender. En toen was het misschien ook je eerste keer. En de eerste keer dat je iets ervaart ervaar je het altijd heviger omdat je nog geen vergelijkings materiaal hebt. En in je geheugen wordt het ook erger dan het in werkelijkheid was.
T' lijkt me dat er dus niets ergs aan de hand is. Veel plezier met je vriendje verder ;) |
Elke verliefdheid is anders. :)
Bovendien is een ontoegankelijke liefde toch altijd intenser dan een toegankelijke. Daarom worden vrouwen altijd hoteldebotel verliefd op de meest vreselijke klootzakken. |
Neej logisch, maarals je je goed voelt.. Waarom niet?! Ik bedoel.. misschien komen die intense gevoelens nog wel..
|
Citaat:
|
Citaat:
Je mist hem heel erg, zeg je, en je voelt je goed bij hem. Geen probleem van maken, en te diep nadenken, gewoon genieten! :) |
receptoren voor "verliefdheidshormoon" worden minder gevoelig naarmate je ouder wordt :P
|
Citaat:
|
het verliefd zijn van nu is voor mij een ander gevoel dan de keren toen ik eerder verliefd was. Dit kan zeker komen door wat Sarah zegt, maar de situatie is ook totaal niet te vergelijken met die ik eerder had.
De keren dat ik eerder verliefd was, was het telkens op een moeilijk te bereiken meisje omdat ze óf te ver weg stond óf juist te dichtbij, ook het gevoel van twijfel tijdens verliefdheid zorgt voor een ander gevoel dan wanneer je weet dat het bij allebei klikt en dat er kans is dat het goed kan gaan. Dat het anders is, wil zeker niet zeggen dat het minder is, het is bij mij juist sterker en een veel fijner gevoel omdat die twijfelkriebel (zo noem ik het maar eventjes) nu niet aanwezig is. Nu voel ik de rust, die ik de vorige keren dat ik verliefd was niet had. |
Citaat:
|
bij mij is het ook elke keer anders, de ene keer dieper dan de andere... nu is t vrij diep... maar ga t maar niet meer laten merken... :|
jongens... :mad: |
als je maar genoeg chocola eet voel je de kriebels van zelf weer
:o feromononen toch ? |
Ja, da's heel goed mogelijk. Bij m'n -inmiddels ex- vriendin had ik ook niet die intense kriebels, die grootse verliefdheid die ik wél had bij een ander meisje dat ik nooit heb kunnen krijgen. Ik bleef m'n vriendin maar met dat andere meisje en die andere situatie vergelijken. Daardoor kwamen twijfels en mede daardoor is het uit gegaan.
Hat kan dus wel degelijk; is helemaal niet raar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |