Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Buikpijn als ik smorgens eet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=975722)

laura85 07-10-2004 15:13

Buikpijn als ik smorgens eet

IK heb altijd buikpijn na het ontbijt.
Daarom eet ik meestal 1 boterham maar ik krijg echt altijd buikpijn die na ongeveer 30 minuten voorbij is.
Weet iemand wat dit is? :confused:

Alvast bedankt

GR Laura

Puppetgirl 07-10-2004 15:27

Geen idee wat het is, maar er zijn meer mensen die moeite hebben met 's morgens eten.

Sarah 07-10-2004 15:28

kauw je wel goed en prop je het niet naar binnen? Heel snel iets eten op een lege maag kan 'verkeerd vallen' :)

laura85 07-10-2004 15:32

ik eet smorgens wel snel maar ik kauw wel door.
S morgens doe ik altijd alles heel snel.

GR Laura

Andijvie 07-10-2004 15:48

Heb ik ook, ik kan 's ochtends heel slecht op een nuchtere maag eten. Drinken gaat wel, dus nu drink ik eerst lekker genoeg en daarna kan ik wel gewoon eten zonder buikpijn te krijgen of misselijk te worden. Ik heb ook een tijdje pap gegeten elke ochtend, dat ging ook goed (maar ik ben te lui om elke ochtend melk te koken :P ). Ontbijtgranen zullen ook wel gaan :)

Thee Muts 07-10-2004 15:49

Waarschijnlijk moeten je darmen dan nog even goed op gang komen, waardoor je dat even voelt. Door te eten worden ze namelijk extra gestimuleerd.

marrel 07-10-2004 15:56

ik heb dat altijd 's avonds, maar dat begint meestal al voor het toetje :(

Bij mij komt het meestal (tenminste dat denk ik dan he) omdat ik telaat eet, (lees ga eten terwijl ik al enorm veel honger heb)

wat daar de gedachte achter is en of het ook echt de oorzaak is :confused:

Andijvie 07-10-2004 16:00

Citaat:

marrel schreef op 07-10-2004 @ 16:56 :
ik heb dat altijd 's avonds, maar dat begint meestal al voor het toetje :(

Bij mij komt het meestal (tenminste dat denk ik dan he) omdat ik telaat eet, (lees ga eten terwijl ik al enorm veel honger heb)

wat daar de gedachte achter is en of het ook echt de oorzaak is :confused:

Dat zou goed kunnen, misschien is je maag 'leeg' en 'valt' het eten te hard. Klinkt heel logisch.

MevrouwM 07-10-2004 18:09

Weet je wat misschien kan helpen, om thee te drinken en daarna een beschuitje te eten. Een beschuit is wat lichter op je maag, en mss dat je daarvan geen buikpijn meer krijgt.
En idd, zoals gezegd de tijd nemen voor eten, en zeker wel blijven ontbijten :).

=zwart wit= 07-10-2004 19:39

is het echt je buik of meer je maag/

Mara 07-10-2004 19:41

Misschien kan je maag 't moeilijk verteren op een 'nuchtere maag'.
Probeer anders eerst yoghurt/kwark, daarna bijv. beschuit, dan crackers, en dan brood. Telkens iets moeilijker te verteren. Misschien dat je dan merkt wat wel en wat niet kan.

Saycheese 07-10-2004 20:13

Ik krijg 's ochtends ook geen boterhammen naar binnen. Wat wel werkt is eerst een glas fruitontbijt en dan twee van die volkoren Wasa-crackers. Ik doe er altijd kaas op, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Per stuk zijn ze een stuk lichter dan een boterham, twee van die dingen, en het fruitontbijt, vullen toch ongeveer net zo als een boterham. Bovendien heb je door het fruitontbijt al een bodempje en valt het eten minder hard.

EaSy-M3 12-10-2004 16:12

Daar heb ik dus ook altijd last van en daarom ontbijt ik al bijna 2 jaar niet. (En ja, ik weet dat het slecht is, waarom weet ik niet precies maar ik geen last van duizeligheid, flauwvallen of wat dan ook terwijl ik wel 10 km naar school moet fietsen) Maar als ik bijv. wel iets eet (mn moeder liep in het begin nog wel te zeuren dat ik IETS moest eten) een boterham ofzo, krijg ik wel weer honger.

dus.............

Mushu 12-10-2004 16:18

Ik heb dat heel lang gehad, dat ik gewoon niets kon eten 's morgens omdat ik dan zo vreselijk misselijk werd. Nu gaat het wel weer een beetje, maar nog heb ik vaak moeite met eten 's morgens. Dat ik er gewoon vreselijk lang over doe bijvoorbeeld.

lindaaaa 12-10-2004 17:54

een banaan eerst eten is ook heel goed. en dan na een half uur echt eten.

sybje 12-10-2004 18:04

Zelf ben ik ook geen ontbijttypje, dus het onbijt sla ik altijd over. Om 10 uur neem ik een boterham in de eerste pauze. Gelukkig hoef ik tegenwoordig bijna alleen maar na 10 uur op school te zijn en dan ontbijt ik met wat cornflakes.

Ontoppic: Heb geen idee waarom je buikpijn hebt. Misschien te snel of omdat je er niet tegen "kan" om te ontbijten.

manGo0s 12-10-2004 20:37

Een vriendin van mij die had dat ook en die werd ook altijd super wit enzo...die was toen bij de dokter geweest en toen bleek dat er iets mis wat met haar maag, maagontsteking geloof ik...nou moet ze bloed prikken, omdat het ook iets met haar lever te maken kan hebben, dus ik weet niet of je al bij de dokter bent geweest, maar anders zou ik er toch maar even heen gaan. veel succes verder nog!
xxx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.