![]() |
Onderwerp voor presentatie
Weet iemand een goeie onderwerp waarmee je ongeveer 15 a 20 min over kan praten, dat over Nederland gaat?
Het moet van het heden naar het verleden gaan. Alvast bedankt, Mitsuki |
ontwikkeling van Nederlandse televisie?
|
daar heb ik morgen mijn presentatie over....:) (sarcastische smile, 't lukt niet)
|
voor het vak geschiedenis?
|
Citaat:
|
over Nederland. lijkt me bij bosjes te verzinnen. van de begroting van de afgelopen jaren tot de bloembollenvelden in lisse.
voor welk vak? |
Citaat:
|
Heden - verleden - voor geschiedenis:
Je kan bijvoorbeeld babbelen over 'De vrije meningsuiting'. Heden: Theo Van Gogh (ooit van gehoord) -> eender welke krant, en je hebt al stof voor enkele minuten praten In principe is de persvrijheid dus gegarandeerd, maar dat is nog niet alles. Verre verleden: vrije meningsuiting was niet altijd vanzelfsprekend Recenter verleden: het recht op vrije meningsuiting als fundamenteel mensenrecht, dat geregeld - ook in Nederland - geschonden wordt + (extreem) rechts dat zich hoe langer hoe meer als absoluut verdediger van dat recht opwerkt. |
Of over de verzuiling. Heden: nog steeds zijn de publieke omroepen verdeelt over verschillende partijen.
Verleden: zeg maar van jaren 30 tot nu, hoe de ontwikkelling van bijvoorbeeld de tv maar ook politieke partijen ging in zuilnen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28. |