![]() |
Pauzes betaald/onbetaald?
Bij mijn vorige twee werkgevers was het steevast als je 8(,5) uur werkte: twee betaalde pauzes van een kwartier, een onbetaalde van een half uur.
Nu werk ik bij een bedrijf, waar het pauzesysteem hetzelfde is, maar zijn álle pauzes onbetaald. Dus van je werkdag moet je een uur aftrekken om het betaalde deel te krijgen. Is dat normaal? |
Ik heb bij bedrijven gewerkt waar alle pauzes betaald werden, en waar middagpauzes niet betaald werden, maar volgens mij nog nooit waar tussendoor pauzes niet betaald werden. Ik ken overigens wel bedrijven waar dat gebeurd, dus denk dat dat gewoon per bedrijf verschillend is.
|
Heeeeejj,
j ah dat is wel bij meer bedrijven. Ik werk ook 9 uur, waar 1 uur pauze vanaf getrokken wordt!! dus krijg 8 uur uitbetaald sowieso, dus neeem altijd je pauze het gaat toch van je uren af!!! (K)kussss |
bij mijn 1e stage was de pauze betaald (half tot een heel uur), bij mijn 2e stage niet (half uur). dus bij mijn 1e stage werkte ik van 8 tot 4 en bij mijn 2e van 8 tot half 5. Beetje jammer maarja.
|
Maar waarom betaalt het ene bedrijf de pauzes tussendoor wel en het andere niet, in dezelfde branche, met dezelfde structuur, in dezelfde stad.
|
Hangt het niet af van wat er in je contract staat? Als je voor 36 uur per week uitbetaald krijgt dan moet je ook 36 uur werken imo en niet daarvan een uur (of half uur) pauze houden waarin je niet werkt. Omdat een werkgever ook gehouden is aan de arbeidsduur en rusttijden kun je bijvoorbeeld niet 8 uur achtereen kunnen werken en ben je verplicht een (al dan niet betaalde) pauze in te lassen.
|
Ik heb in de pluk gezeten en werkte van half acht tot half vijf, dat is dus negen uur maar twee keer een pauze van een kwartier en een keer van een half uur en die werden niet doorbetaald dus ik kreeg acht uur per dag uitbetaald.
|
Bij ons werkte je van 8.00 tot 18.00 waarbij je 2x een kwartier onbetaald pauze had en 1x een half uur of een uur onbetaald. (officieel een uur, maar vanwege de hoeveelheid werk die nog gedaan moest worden werd je pauze bijna altijd ingekort tot een half uur).
|
Bij Ikea kreeg ik m'n pauzes ook niet uitbetaald. Dat scheelt dus idd een uur op een hele dag. 8 uur ipv 9 uur. :s (n)
|
Ik krijg geen enkele pauze uitbetaald, behalve wanneer ik "illegaal" op pauze ga.
|
Ik krijg me kwartier pauze wel gewoon uitbetaald alleen me lunch/avond pauze van 1 uur (of somshalf uur licht eraan hoe laat ik ben begonnen) niet
|
Bij veel grote bedrijven zal het niet anders zijn denk ik. Ik krijg ook geen pauze uitbetaald. Dus 8 uur werken + 1 uur onbetaalde pauze is 9 uur binnen.
Jammer dat de werkgever je nog geen 15 minuten rust wil betalen trouwens...... |
Citaat:
|
Al mijn pauzes zijn onbetaald, wanneer ik vijf uur moet werken horen daar tien minuten pauze bij en bij acht uur die tien en nog twintig extra (horeca).
|
Ik krijg mijn pauzes niet betaald. Zeker op donderdag (koopavond) is het gewoon niet eerlijk want dan kan ik echt geen uur pauze nemen om te eten.
|
Ik krijg mijn pauzes niet betaald.
Meer dan logisch dat je je pauzes niet betaald krijgt. |
toen ik in een winkel werkte waren m'n pauzes onbetaald. Ik werk nu in de horeca waar ik (min of meer) zelf m'n pauzes bepaal, en worden ze wel doorbetaald.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bij mij worden alle pauzes niet betaald..!
|
Nou... Bij de HEMA waar ik eerst werkte, kreeg ik 15 minuten koffie/thee/peuk-pauze van 15 minuten wel uitbetaald. Nu werk ik bij de Vomar, en daar krijg ik de koffie/thee/peuk-pauze van 20 minuten niet uitbetaald..
Is het misschien wettelijk vast gelegd dat je pauzes van langer dan 20 minuten niet hoeft uit te betalen ofzo? De lunch/2peuken-pauze van 30 minuten wordt overigens bij alle twee de bedrijven niet uitbetaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals het bij AH is. In je kwartier pauze dien je in het filiaal aanwezig te blijven In je uur (of half uur) pauze, mag je gaan en staan waar je dat zelf wilt, desnoods ga je een uur buiten roken of op een bankje op het plein je boterham eten, of weet ik wat, ze kunnen je in dit uur / half uur niet verplichten aanwezig te zijn in de winkel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Middagpauze (30 minuten) is bij mij onbetaald, avondpauze (als je overwerkt) wordt wel doorbetaald. Ook zijn de maaltijden gratis (relatief uitgebreide lunch en 's avonds bezorgdienst naar keuze - vaak pizza of van de Spare-rib express).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57. |