![]() |
Machtsmisbruik
Zoals op elke school mogen we niet kauwgom kauwen in de les of te laat komen, maar leraren doen dit weel veelvuldig. Is dit nou normaal? Vinden jullie dit kunnen?
|
Nee, ik had ook een leraar die af en toe lekker ging zitten eten in de klas, af en toe een cigaretje rookte bij een open raam en daarna lekker een kauwgumpje at. Op een gegeven moment betrapte hij een leerling op het kauwen van kauwgum, en gaf strafwerk. Leerling is naar de conrector gestapt, en die leraar heeft nooit meer gegeten, gerookt of kauwgum gegeten in het lokaal (y)
|
(y) dat klinkt mooi, maar alle leraren op een paar na komen te laat, ik ga maar 's actie voeren morgen
|
Citaat:
leraren komen altijd te laat ja, vooral als ze nog is in de file staan (of op straat, of in de lerarenkamer). of als ze nog eens gezellig staan te kletsen. kauwgom hebben ze bij ons eigenlijk nooit, alleen mijn geliefde leraar wiskunde van vorig jaar. maar die deed het omdat hij een zere keel had oid :mad: . |
ja leraren
het hoort er bijna bij dat ze te laat komen en eten, als een leraar eet mogen wij eht ook. en ik eet meestal gewoon in de klas het mag niet, en als er een conrector binnen loopt ben je de lul maar meestal hebben de leraren er geen probleem mee. er is ook een leraar die haalt soms gebak en gaat altijd thee halen voor ons formeel mag het eten dus neit en komen leraren te laat. maar eigenlijk zijn alleen de zeikerds (die niet vaak voorkomen) die ook de regels precies nakomen |
Leraren eten bij ons niet in de klas. Scheikundelerares drinkt water (mag niet volgens schoolreglement) maar wij mogen dat dan ook. Kauwgom kauwen heb ik er ook nog nooit een zien doen.
|
Ze komen geregeld te laat, ja.
En de GSM van 1 van onze leerkrachten gaat geregeld af in de klas (ze vergeet hem altijd af te zetten :rolleyes:, maar zet hem dan wel direct af), maar ze heeft er ook geen problemen mee als de onze per ongeluk afgaat. Eten of kauwgom kauwen heb ik tot nu toe nog geen leerkrachten zien doen. |
Dingen als te laat komen zou nou het laatste zijn waar ik over zou klagen. Heerlijk toch, als je nog 10 minuten extra kan kletsen en niet meteen netjes oplettend hoeft te beginnen?
|
er ging een mobiel af in onze klas, en de lerares werd vet boos.
toen bleek dat het haar eigen mobiel was :D |
Bij ons komen een aantal leraren vaak laat binnen, maar wij weten dat en ze maken er ook geen probleem van als wij nog rustig aan komen lopen. Maar te laat is toch vaak te laat.
Kauwgom mag ik altijd eten, dit jaar nog geen leraar gehad die er iets op tegen had. Leraren zie ik zelf ook veel eten waarom zouden ze niet? Wat ik niet snap, waarom zou je geen water mogen drinken oke, dat je niet je complete lunch mag opeten maar een slokje drinken moet kunnen vind ik. |
Dat leraren te laat komen is geen ramp. Jullie moeten er toch zijn, dus dit is gezeur om niets.
|
Citaat:
|
Leraren komen bij ons systematisch te laat, en kauwen ook kauwgom, maar dat doen wij ook.
|
Sommige docenten zijn nu eenmaal hypocriet.
|
Machtsmisbruik? nee man
|
Ik heb op onze school nog geen leerkracht geweten met kauwgom. Drinken tijdens de les en je jas aanhouden mag hier niet, maar 2 jaar geleden zat mijn leerkracht Engels met haar jas aan koffie te drinken in de klas. De volgende les hadden wij allemaal onze thermos chocomelk meegenomen en toen ze het doorhad, heeft ze uiteindelijk er een grap rond gemaakt omdat ze wist dat ze er niks op kon zeggen. Sindsdien heeft ze het niet meer gedaan. :D
|
waarom zou je geen kauwgom mogen knauwen? het is toch bewezen dat je daar beter door na gaat denken. Zolang je niet uitgebreid loopt te smekken en te smakken moet dat kunnen imo.
docenten zie ik daarentegen eigenlijk nooit met kauwgom, wel met koffie maar dat doen studenten ook.. |
Dat kauwgom meestal niet mag is omdat het niet beleefd is te kauwen terwijl je praat en omdat je het wel eens onder tafel zuo kunnen plakken :)
|
Je kan het machtsmisbruik noemen, maar ik vind dat bergens op slaan. Een leraar is opschool niet gelijk aan de leerling...
Als een leraar welles zegt en een leerling nietes, dan mag jij drie keer raden wie er gelijk krijgt... (en terecht anders zou het een nog groter zooitje zijn) |
Ik had vorig jaar een conrector, echt een klootzak. Hij was er bijna nooit, en als hij er was was hij te laat. Als jij dan te laat was, mocht je een briefje gaan halen(=uurtje inhalen). Maar gelukkig ben ik nu van hem af.
|
kauwgom kauwen mag bij ons wel,
tenminste niemand zegt er wat van (ze moeten ook gewoon niet zo zeuren met hun salaris) |
ik dacht even wat anders toen ik het kopje las, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
op de middelbare bij ons waren leraren ook vaak te laat, maar da's nou niet echt een probleem ofzo (vonden wij) Dan hebben we 40 min les ipv 50. telefoons moesten wel altijd uit, maar die van de leraren stonden standaard aan. Mja, ik had nou niet echt zin om daar een probleem van te maken. Als een mobiel van een ll afging zet diegene hem snel uit en werd er ook geen probleem van gemaakt. op mn school nu wordt geen probleem gemaakt van eten/drinken. Er wordt wel van je verwacht dat je je mobiel uitzet, maar als hij wel afgaat is het nou niet meer zo dat je de klas uit wordt gekickt ofzo. Er wordt ook zo'n btje door onszelf bepaald wanneer we pauze nemen (tijdens iedere les is er wel een (korte) pauze van 10 minuutjes maar de lessen duren ook wel langer dan 50 min. xxx |
Je moet niet zo zeuren. Na 50 minuten heb je weer een andere leraar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een school waar de leraren geen koffie mogen drinken tijdens de les is best apart. :|
|
Ik ben heel erg tegen dat soort dingen, heb ook al aardig wat conflicten gehad hierom.
|
Ik vind het raar dat leraren zich niet aan de regels hoeven te houden waar leerlingen zich wel aan moeten houden. Iedereen moet zich gewoon aan de regels houden ongeacht of het gaat om een leraar of om een leerling.
|
Ach, leraren zouden het goede voorbeeld moeten geven in dit geval betreffende de regels op school. Echter, tussen leraren zit ook een hoop rotzooi en daarvan kan men helaas niet verwachten dat zij zich aan de regels houden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |