![]() |
Wij leven in een stoelpoot!
En nu niet gelijk bij het lezen van deze titel doen alsof het de grootst mogelijke onzin is, want het gaat mij meer om het feit of jullie in staat zijn verder te kijken, dan om de stelling zelf of in hoeverre die stelling juist is.
Maar wat betreft de stelling het volgende: Iedereen heeft het beeld van de aarde en het heelal en hoe dat allemaal in elkaar zou horen te zitten. Maar stel nu eens dat dat beeld helemaal niet klopt? Voor hetzelfde geld leven wij niet op de aarde, maar zijn wij allemaal onderdeel van een stoelpoot. Elke stap die wij dan dus zetten en elke afstand die wij afleggen, betreft een stuk van die stoelpoot. In feite veranderd er dan wezenlijk niks voor ons, alleen het beeld van waar wij onderdeel van zijn verandert daardoor. Zou jij jezelf een beeld van deze theorie kunnen vormen? |
Hier hebben we zo'n leuk filosofie-subforumpje voor...
|
Nee dit heet nog steeds nadrukkelijk De Kantine, hoewel je misschien in de war kan geraakt zijn door de naamsverandering in de zomer naar Het Terras.
|
Hoe amusant, een stoelpoot. Hoe kóm je erop.
*roloog* |
ja. waarom niet he?
maar een stoelpoot, dan wordt het eens tijd dat we opklimmen tot de zitting :cool: . hoe wilde je de sterrenhemel dan verklaren? en we leven toch nergens in? alleen ergens op? of is het hele heelal ook in de stoelpoot? |
zou kunnen, en de gene die op de stoel zit leeft ook weer in n stoelpoot. De gene die op die stoel zit overigens ook...Oja..in mijn stoel zitten ook heel wat 'mensen' op n stoel. Het idee is grappig iig.
Het hele heelal is dan natuurlijk onderdeel van de stoelpoot, aarde is gewoon n miniscuul klein deeltje dan |
Citaat:
|
Citaat:
en de zitting, en de rugleuning :)? |
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom niet? :rolleyes:
|
jahoor, zo moeilijk is dat toch niet.
we all live in a yellow submarine, yellow submarine |
Citaat:
Citaat:
|
misschien is deze aardbol wel een speeltje van één of ander reusachtig wezen.
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Dude, dit is de Kantine!
|
Citaat:
|
Ik wéét dat het heel onzinnig klinkt, het klinkt ook echt heel onzinnig. Maar probeer je er gewoon eens een beeld van te vormen, kijk eens verder dan het beeld dat wij voorgeschoteld krijgen en allemaal braaf overnemen. Alles bestaat slechts nog uit theorieën, en zolang iets nog een theorie is, is er ook ruimte voor een andere theorie. En dát is mijn doel van dit topic.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag me af waarom iedereen altijd verder wil kijken dan wat we voorgeschoteld krijgen. Als je gaat nadenken is het uiteindelijk nutteloos en kun je je beter constant met je eigen leven bezig houden.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik bedoel dus, waarom zou je je druk maken over iets waar je toch nooit mee te maken krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit vraagt om drugs
|
Zo'n post en dan ook nog zo'n nickname.
|
Citaat:
|
Basisregel filosofie: iedere theorie die dusdanig groot van schaal is dat het op de perceptie van de wereld geen invloed heeft of het waar is of niet (zoals alle "misschien zit het universum wel in een Ming-vaas" theorieën), zijn automatisch foutief.
|
Oh, ik vertaalde het al automatisch met lulkoek.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09. |