![]() |
Ik ‘twee onder één kap’ er mee
Ik ‘twee onder één kap’ er mee
Het duister verbergt de mist, of andersom De lantaarn verraadt hen beide God is nog niet wakker, en ik al in m’n Audi Sky-radio de tunnel in, langzaam niets dan ruis Waar de vangrail met de wolken botst, gloren dertien vloeren efficiëntie, ik ken er één van, en de lift Dagelijks die lift, versmolten met de stropdas en het metallic van de Audi Uit de schacht komt een echo, vochtig, hol en bijna onverstaanbaar klinken orders en een slechte grap, klinkt de liefde van mijn vrouw Al jaren leef ik in die echo, besta ik twee seconde later, maar niemand schreeuwt meer in de put In spiegelbeeld zie ik mij lopen, Eerst per ongeluk naar achter Dan werp ik mij naar voren De schacht, de lift, de diepte in |
Erg leuke titel .. het is een lang gedicht, maar het loopt wel goed.
"Sky-radio de tunnel in" Wat een origineel nieuw werkwoord :). "Al jaren leef ik in die echo, besta ik twee seconde later," Ah, mooi, poetisch! .. welke het hele gedicht is, eigelijk. |
"welke het hele gedicht is eigenlijk"
Das een mooi compliment en gelijk ook grappig woord gebruik, dat 'welke'. |
Ja, mooi dit. :)
Je woordgebruik is origineel en spreekt me aan; je creëert nieuwe werkwoorden! Erg grappig. (y) |
Het maakt me een beetje depri dit gedicht, heel pakkend hoe je de alledaagse sleur beschrijft, beklemmend bijna
Je hebt wel een leuke manier van schrijven vind ik |
Ik vind hem heel sterk. :)
Bestwel op een grappige manier beschreven hoe het is. |
De titel vind ik behoorlijk grandioos, de inhoud is ook angenehm, het gebruik van een audi maakt voor mij een heleboel goed, maar de vorm spreekt me gewoon minder aan. sommige stukken vind ik wel erg mooi en poëtisch, maar het geheel komt een beetje chaotisch op me over, ik mis een beetje structuur, ofzo...
|
Tja, de hoofdpersoon in dit dichtsel heeft juist last van al die structuur (die jij mist), misschien is dat een excuus
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |