![]() |
rondom 10( generatie kloof)
in het discussie progamma rondom tien was er een debat over de baby boom generatie die het voor zichzelf allemaal maar makkelijk heeft gemaakt. En dat ze niet moesten zeuren over de afschaffing van het pre- pensioen want de jongeren hebben het ook moeilijk, maar daar hoor je niemand over.
Ik begrijp niet waar die jongeren het lef vandaan halen zo te praten over de mensen die de afgelopen veertig jaar hebben gewerkt, bang dat we zelf later nog hard moeten gaan werken ook??. Hoe slecht hebben wij 't nou als jongeren???, de economie gaat wat slechter...nou nou ik eet alleen nog maar droog brood in de ochtend. Ik denk dat je economisch gezien in Nederland heel goed zit als jongere. Ze hebben nog geen 5 jaar gewerkt en nu al zeuren om sociale regelingen en evenhoog worden ingeschaald als mensen die dertig jaar meer ervaring hebben. Ik schaam me ervoor dat er zulke verwende snobistische opgeschoten yuppen rondlopen die namens de jongeren spreken want ik ben meer dan dankbaar voor de erfenis die de 50+ hebben nagelaten |
Schrijf 't op een kaartje en stuur het naar JP, zou ik zeggen.
|
Dood aan de JOVD!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
er stond anders een grappig intervieuw in het nrc met een hoogleraar economie die inderdaad beweerde dat de baby boomgeneratie de economie remde door het tegenhouden van hervormingen :)
|
Citaat:
|
Het is niet meer dan billijk dat babyboomers hun recht op VUT en/of prepensioen opeisen. Zij hebben zich hun hele arbeidzame leven suf betaald aan premies. Dus ik gun die generatie hun prepensioen wel, ook al weet ik dat er voor mijzelf geen sprake van een prepensioen zal zijn, en dat ik waarschijnlijk tot ver na mijn dood (:p) zal moeten blijven werken.
|
Citaat:
|
Ik neem het bejaarde Duitsers nog steeds kwalijk dat ze Hitler niet meer hebben tegengewerkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar hey, wie heeft eerlijkheid nodig als je de VVD overal de schuld van kunt geven? (n) |
Citaat:
|
Citaat:
in plaats van dat mensen nou gewoon eens nadachten.... |
Het zou arrogant van de jongeren zijn om te zeggen dat alle ouderen tot hun 65e moet werken. Natuurlijk zijn er beroepen waar dat mogelijk is, maar van mensen die bijvoorbeeld in de bouw werken kan je niet verwachten dat ze tot hun 65e blijven werken. Daarnaast is het moeilijk om op een latere leeftijd nog aan een baan te komen.
Inplaats van te roepen dat ze het prepension wel of niet moeten afschaffen, kunnen ze die ouderen beter advies geven op welke manier ze ook eerder kunnen stoppen met werken. :) Er zijn genoeg alternatieven. |
Ik haat argumenten zoals 'maaaaaaar vroeger was...'
Dat zijn bij uitstek drogredenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jongeren hebben het prima, maar dat is geen vrijbrief voor mensen van 55 om lekker te gaan profiteren van anderen.
|
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
He, had ik nou net een felle reactie op de ouderen van tegenwoordig verwacht :(
Ik heb het ook gezien, vond het trouwens erg leuk, maar behalve dat zie ik nu ook in dat we er zelf iets aan moeten doen. Want opzich hebben ze wel gelijk: wij(vakbonden) gaan dus echt niet voor jullie zorgen, dus doe het zelf maar. Trouwens wat 1 van die kerels zei: ik heb 25 jaar hard gewerkt en nu krijg ik er niks voor terug ofzo. Hij moet blij zijn DAT hij heeft gewerkt. En ook: wij zijn ook met een minimumjongerenloon begonnen. 1. Dat moet dus veranderen want het is gewoon kut om hetzelfde werk voor veel minder geld te doen. Ik begrijp dat je met meer ervaring enzo meer geld moet krijgen, maar de verschillen moeten kleiner worden. 2. Dat het bij hun ook zo was betekent niet dat het niet veranderd moet worden. Dat betekent juist dat het wel veranderd moet worden want zij vonden het blijkbaar ook niet echt fijn. Kortom, ik vind dat we actie moeten ondernemen om onze positie duidelijk te maken. Op dit moment worden de jongeren gewoon minder belangrijk gevonden omdat we in de minderheid zijn. Edit: ik irriteerde me mateloos aan hoe die grijze mannetjes alles probeerde goed te praten met moeilijke termen. Dat getuigt maar weer hoe egoistisch ze zijn, ze proberen een weg te vinden waarin alleen aan hun belangen hulp wordt geboden. Ik vind trouwens ook dat het belachelijk is dat oudere mensen ontslagen worden om plaats te maken voor jongere mensen. Maar dat betekent niet dat wij geen aandacht mogen hebben omdat zij het ook op het moment zwaar hebben. Volgens mij moeten die werkgevers gewoon aangepakt worden ofzo, maar dan tast je misschien ook weer de economie aan(maar daar weet ik eigenlijk niks van af). |
voor mij idem, maar met al dat linkse gedoe hier wordt je al gauw in het rechtse hokje gedrukt.
|
Citaat:
Vreemd trouwens dat veel linkse mensen er tegen zijn, aangezien profiteren van anderen als je nog prima in staat bent te werken niet erg solidair is. |
Het is juist de uitleg van het criterium 'nog prima in staat om te werken' waar de problemen zich openbaren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar zoals gezegd, ik vind dit geen kwestie van links en rechts |
Pre-pensioen heeft als voordeel voor de jongeren dat er meer werkgelegenheid zal zijn!
Maar goed blijkbaar hebben die met hun grote mond daar geen baat bij omdat ze waarschijnlijke rijke ouders hebben die alles nog tot hun 30e betalen voor ze :o Maar een ding is wel zo, het gaat nu alleen over het pre-pensioen terwijl er ook nog andere belangrijke dingen zijn waar op bezuinigd wordt, waar je alleen nu niet echt veel over hoord :( |
Citaat:
Citaat:
|
maar ja, dacht je dat vakbonden voor jongeren op zouden komen als hun achterban daar geen groot belang bij heeft?
|
Citaat:
Citaat:
|
Het is bevorderlijk voor het nationaal product als mensen zo lang mogelijk werken. Een hoger nationaal product leidt tot meer werkgelegenheid, omdat de mensen die anders het werk van de ouderen over zouden nemen potentieel ander werk zouden kunnen doen.
|
Citaat:
|
ja, die rechtenstudenten krijgen miljoenen toegestopt met hun studiefinanciering.,
elk jaar krijgen die uitvreters op de universiteit meer en meer geld te besteden. sinds vorig jaar is het aantal studenten met een baan onder de 1% gezakt! ja, al die mensen met hersens in hun hoofd zijn werkelijk schaamteloze profiteurs. :rolleyes: |
Advocaten zijn natuurlijk ook wel schaamteloze profiteurs :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*vraagt zich af waar de vakbonden dan over zeiken*
Ik vraag me trouwens af of lodewijk de waal heeft gelezen over de gevolgen van grootschalige stakingen voor een opkrabbelende economie..... maar ja, dat is algemeen belang, wat blijkbaar niet zijn terrein is..... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |