![]() |
[WIS] Rekenregeltjes
Oh jee, ik zit in 5 VWO, en ik ken al die rekenregeltjes niet uit mn hoofd.
Dingen als: hoe werk je gebroken en negatieve exponenten weg en hoe schrijfje 1/5x anders op, het lukt me gewoon niet :S heeft iemand een overzichtje van dat soort regeltjes ergens staan???... zou fijn zijn :) |
Heb je geen formulekaart gekregen? Daar heb je recht op namenlijk, ff vragen bij je docent.
|
Citaat:
|
Formule kaart? Die heb ik ook nooit gehad of nooit van gehoord...Zit btw in 5 havo.
|
eigenlijk heb je ook geen formulekaart nodig. ( als je netjes je huiswerk maakt krijg je ze vanzelf wel in je kopie)
maar probeer google: zoek naar formulekaart wiskunde |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik kan wel aan kopie van zo'n formulekaart komen en die vervolgens scannen en op een site zetten... |
Op het centraal examen mag je een formulekaart of Wisforta gebruiken. Wisforta is een formulekaart voor Havo en Vwo in boekvorm, met daarnaast de tebel van de normale en binomiale verdeling erin (stamt nog uit de tijd van voor de GR's). Wij moesten Wisforta gebruiken, maar moesten dat pas aan het begin van Vwo6 kopen. Het kan zijn dat jij de kaart/het boekje ook pas in de zesde krijgt. Maar welk boek gebruik je? Ik had Getal&Ruimte, en daar stonden ze altijd wel netjes in blokjes bij het hoofdstuk. Je zou dus voor jezelf een formulekaart kunnen maken, totdat je iets van school krijgt/moet kopen.
|
Citaat:
wat is de regel daarvoor alweer :s ales onder de breuk mag je schrijven met een negatief exponent voorbeeld 2/x^3= 2 x^ -3 en bij het vermeenigvuldigen gewoon de exponenten optelen bij deelen gewoon exponenten aftreken dat is toch wat je wilde weten :confused: want lijkt mij nogal simpel voor 5de jaar |
ik ga wel even googlen op formulekaart :)
en ja, het is ook vrij simpel voor het 5e jaar, maar ik wil alles gewoon ff open een rijtje hebben.. en wiskunde is niet mn sterkste vak ;) |
Citaat:
verder niets :) |
Wij mogen bij het examen ook gewoon een formulekaart gebruiken :)
|
volgens mij mag een school het gebruik van een wisforta (niet de blauwe formulekaart die bij netwerk zit of een andere --> alleen wisforta) niet verbieden omdat het een door de CEVO goedgekeurd hulpmiddel is.
bij biologie zijn binas en biodata toegestaan d8 ik. |
Citaat:
|
ik heb dus ook een blauwe formulekaart gekregen bij de methode netwerk en die wordt ook gegeven bij de methode moderne wiskunde --> deze mag NIET op het examen worden gebruikt --> staat ook op de kaart zelf
--> wisforta is trouwens ook gedeeltelijk blauw :s hoef mer er trouwens niet meer druk om te maken :o ergens in het verre verleden ooit wiskunde examen gedaan :p |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ondertussen kan ik ze dromen. |
Citaat:
Citaat:
|
Enige is dat op een formulekaart regels staan voor goniometrie en integreren, niet voor het omschrijven van breuken.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |