![]() |
dingen slopen
hallo,
Ik heb weleens als ik echt kwaad ben dat ik dingen wil slopen, dan zou ik wel alles in m'n kamer kapot willen schoppen of slaan. Is het goed om zoiets weleens te doen om je af te reageren? Of kan dit ook nog op een andere manier? Groeten Theo |
Hm als je later spijt hebt doe je iets fout. Dingen kapot maken is zonde en nutteloos.
Kun je geen kussen meppen of een eindje gaan rennen? |
ga Hapkido doen ofzo ..
zo'n zandzak tegen het plafond trappen lucht heel erg op :D stunten met valbreken ook trouwens :) |
Er zijn genoeg andere manieren om je te uiten. Wat Kruimel idd zei ga rennen, sla in een kussen, ga voetballen en schop tegen die bal, koop een boksbal... maar vooral, leer je gevoelens uiten, ga desnoods schreeuwen, maar uit je gevoelens ipv je af te reageren op dingen die nergens schuld aan hebben...
|
oke, volgende keer is mijn kussen de lul :D
Maar ik zal ff kijken. |
Door middel van sport kan je je ook goed afreageren en zoals iemand ook al zei; Hapkido, dat is ook goed :) Dan stomp/schop je wel maar maak je verder geen dingen kapot...
|
Hang een boksbal in je kamer.
|
Citaat:
|
Hm ja, dat best wel lastig. Maar misschien kan je dan even naar buiten gaan, of heel hard muziek gaan draaien ofzo. Weet het ook niet eigenlijk/
|
Citaat:
maar ben je vaak pissig dan? je kunt ook naar de oorzaak zoeken en daar eerst iets aan doen voordat je dat arme kussen iets aandoet :p en kweet niet wat voor muziek je luistert, maar wat ik doe als ik flink woest ben, keihard een cd opzetten en meeschreeuwen. works for me :) (y) |
Citaat:
Wat ik opzet: The Rasmus, Muse, Alice Cooper, Evanescence, ... Als je wat wilt kalmeren heb ik ook muziek voor je: Enya, daar wordt je zo mak als een lammetje van (ikke toch, met A box of ... (zijn 3 cd's in één doos, "Stars", "Clouds" en "Dreams" geloofk) Veel sterkte (boksbal is eigenlijk zo'n clichéantwoord, wou het ook al geven, maar ik weet niet of het veel helpt, ik denk dat het eerder het gevoel geeft: hierop mag ik kloppen, het is niet iets waarmee je 'opvalt' en dat je dus minder goed je woede op zoiets kan koelen dan op wat boeken of willekeurige voorwerpen) |
Ja, je kunt ook serotonine injecteren. Serotonine is het hormoon dat agressief gedrag reguleert.
|
Ik ruk altijd hoofden van eenden eraf dat helpt.
Dingen kapot slaan heeft iedereen wel eens, niks om je druk te maken dus. |
Citaat:
|
hoi jojobro je kan wel dingen gaan slopen maar je lost er niets mee op. Je kan jezelf beter afreageren door afleiding te zoekn door bv te sporten of een leuk vechtspel op de computer doen
groeten girly 18 |
vechtsport heeft voor mij altijd goed gewerkt om agressie kwijt te kunnen en daar heb ik ook geleerd om die agressie te controleren. (en het feit dat wij thuis een grote boksbal hebben heeft ook wel eens geholpen :D)
|
Is een boksbal niets voor je dan? :)
Ik heb die neiging ook weleens vaker, maar geef er niet aan toe. Dan heb ik de neiging mn gitaar stuk te slaan :o Maar tis idd beter het maar niet te doen, krijg je waarschijnlijk ontzettende spijt van. |
Citaat:
|
Ik heb een schurfthekel aan elektrische apparaten die niet naar behoren werken, heb vorige week mijn mobiel in tweeen gegooid. En mijn radio ligt ook al aan diggelen :s
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
als je ouders er geen last van hebben schreeuwen, zet er anders een muziekje achter ofzo
meezingen kan ook! |
uuuh ik ken het gevoel....
vóór het schoolfeestje je spiegeltje kapot gooien omdat de make-up niet lukt, en dan in huilen uitbarsten hahah....dat soort dingen...(dit was wel een paar jaar geleden hoor)...... maar ook als ik gefrustreerd ben door mijn ouders bv, dat ik wat ik in mn hand heb weggooi of wat er op tafel ligt....wel alles op mijn eigen kamer en in mijn eentje....ook sla ik wellus heel hard op de tafel met mijn vuist ofzo...doet achteraf dan wel pijn, maar het lucht bij mij iig op.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |