![]() |
[videokaart] ATI of NVIDIA??
Hoi, ik ben een PC aan 't samenstellen voor iemand, maar zit bij de videokaart te twijfelen tussen de volgende 2:
NVIDIA http://www.asus.nl/products/vga/v9520td/overview.htm en ATI http://nl.asus.com/products/vga/a9550td/overview.htm De specificaties zijn t zelfde, de ATI is 4 euro goedkoper :p Maar welke is aan te raden? Of is er geen verschil? |
Je Nvidia link doet 't niet maar die ATI is slecht.
|
Neem een Radeon 9800 Pro 128 mb.
die zijn goed |
Citaat:
Maar dat is iets meer voor een gamer. Tis btw een Asus FX5200 Of een ATi Radeon 9250. Zijn allebei budget kaartjes, welke de FX 5200 beter te mijden is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ui de startpost van 6800LE topic: Citaat:
|
Ik zie überhaupt geen 6800LE op de site van Mycom (en ook niet in de winkelfolder gezien toen ik er vorige week was). Wel de A-Open met de 6600 voor 199 euro en natuurlijk de gewone 6800-kaarten, maar die beginnen pas bij 319 (Asus V9999/TD).
Dus óf hun site is incorrect, óf het was gewoon gezwam, óf ik ben onvoldoende geïnformeerd en is de 6600 stiekem de 6800LE. Bij Vobis zie ik 'm ook niet staan, trouwens. Het lijkt me zeer vreemd dat het assortiment op hun site sterk afwijkt van dat in de winkel. Sterker nog, het assortiment op de site is vaak breder, omdat daar ook alle dingen staan die in de winkels nooit of niet altijd op voorraad zijn. Maar goed, misschien heb ik het inderdaad wel fout en is die 'kast-actie' wel echt alleen te zien in de winkels. |
6600 is pci express.
Geloof dat de meeste winkels hem eerst alleen verkochten als je een nieuwe pc daar kocht, daarna als je je pc gewoon mee nam. Kijk eens bij Paradigit |
Yup, bij Paradigit inderdaad. Blijkbaar is die nog niet geupdate in de Pricewatch. Sterker nog, die kaart is blijkbaar zo nieuw dat ze hem op de site van XFX nog niet eens bij 'products' hebben staan :)
|
De vraag was welke beter was :rolleyes:
Ik hoef geen dure kaart, t is ook niet voor mezelf. Maar beter de NVIDIA dus? |
Nee, allebei niet.
Een FX5200 is beter te mijnde (Nvidia) En die van 9250 is ook bagger. Waar voor wil je hem gebruiken? |
Citaat:
|
Citaat:
elke kaart is zo wat geschikt voor normaal windows. |
Citaat:
|
Hij draait Far Cry en The Sims 2 perfect hoor en jullie hoeven niet direct conclusies te trekken dat ik geen gamer ben!
Ik speel far cry dan wel niet op de hoogste resolutie maar ik kan wel in servers spelen met 32 man zonder dat ie gaat schokken o.i.d. Ik weet niet waar jij je reactie op baseerd maar bij mij werkt die videokaart in ieder geval wel goed! :p |
Citaat:
|
Als er heel veel mensen bij elkaar zijn met veel explosies e.d. heeft dat wel wat te maken met je videokaart dacht ik.
|
Particles, trajecten van raketten enz. worden over het algemeen door de gewone CPU uitgerekend. Dat heeft weinig met je videokaart te maken.
Overigens hangt het maar net van je definitie van vloeiend af. 30 frames bij een online FPS is dus niet vloeiend. |
Vind jij ;)
Denk eerder dat het de cpu/ram/gpu combinatie is, waarbij een spel vloeiend loopt en niet alleen de videokaart of cpu. |
Het is NIET voor games.
Alleen voor standaard-windows en misschien wat simpele spellen. |
Citaat:
En natuurlijk is het de combinatie die belangrijk is. Een Duron 600 met een Geforce 6800 Ultra zal UT2k4 echt niet goed kunnen draaien. Maar dat heeft er niets mee te maken dat 30 fps op zich gewoon te weinig is. |
Tja. single player zoals doom/far cry heb ik wel eens onder de 30 fps dat is nog speelbaar.
Maar idd in multiplayer moet je hoge fps hebben, anders kan je niet eens fraggen. Vooral bij fps. [edit] Citaat:
|
Citaat:
|
Ati fangirl ;)
Ach met Nvidia kan dat ook. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een FX 5200 of een Radeon 9250 zou ik zelf voor de 9250 gaan. Maar kijk eens naar de benchmarks van de kaarten, Dit vond ik, zijn een paar kaarten, als je iets vga charts III pak, daar staat de 9200 in, de 9250 presteert ongeveer gelijk, iets minder geloof ik |
Citaat:
|
Ik zou persoonlijk voor de nvidia gaan omdat ik de driver ondersteuning beter vind dan bij Ati.
Ikzelf heb ook een fx5200 en hij bevalt prima. Maar idd je moet er qua zware 3d spellen (doom III e.d. ) niet superveel van verwachten. Maar ik had begrepen dat dat niet echt hoeft. Oh btw. De tv out van de Gforce is beter. |
Citaat:
Is de topic start ook niet. Maar bij mij is het zo, je betaalt weet niet hoeveel voor een game, mag het ook wel een beetje mooi uit zien :P |
Dat is dan ook wel weer waar! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10. |