![]() |
Verlegen in relatie
Hallo,
Mijn 'probleem': ik heb, sinds vandaag :o , een vriend. Dat is voor mij de eerste keer dus het is nog erg nieuw allemaal. Nou ben ik normaal gesproken wel iemand die gemakkelijk praat, maar ehm... bij hem klap ik best wel dicht :s Terwijl ik hem toch echt helemaal leuk en alles vind! Nou is hij ook best wel verlegen en ik voel me best wel ongemakkelijk als er stiltes vallen e.d. Misschien klinkt dit allemaal heel kinderachtig maargoed, ik vraag me toch af of iemand dit herkent en wat je er aan kan doen! Karen |
Probeer eens een gesprek op gang te brengen.. Over wat je die dag hebt gedaan, of iets geweldig grappigs wat gebeurde tijdens de les of tijdens je hobby's, over je ouders, familie, wat ze allemaal uistpoken.. Maakt niet zozeer uit wat je zegt hoor.. Probeer het gewoon gezellig te houden.. Stiltes zijn toch niet zo erg.. je raakt eraan gewoon :p Ik had hetzelfde probleem en nu gaat het perfect :)
Trouwes, proficiat met je eerste vriendje ;) Veel Liefs Tine |
Een stilte hoeft toch helemaal niet erg te zijn? In een stilte kan je toch hem lekker knuffelen... Mijn vriend zegt heel vaak dat ik stil moet zijn als we saampjes liggen/zitten te knuffelen...en dat terwijl ik echt honderuit kan praten, maar op zo'n moment moet je gewoon ff stil zijn en genieten!
Maar als je toch graag wil praten, dan lijkt me er genoeg te bepraten! Je hebt pas sinds vandaag wat met hem, dan zijn er toch een heleboel dingen die je nog niet weet van elkaar? Of ga samen een filmpje kijken, dan heb je achteraf zeker wat te bepraten. Ehm, of vraag eens hoe hij over een bepaald iets denkt, wat je in de krant gelezen hebt ofzo. Op deze manier kom je een hoop te weten over hoe je vriend is! |
idd. Ik denk dat het al helpt om de stiltes niet als iets ergs te zien.
En anders gewoon beginnen te praten over dingen die je hebt meegemaakt op school of wat je vroeger eens gedaan hebt. Of begin een discussie over een populair wetenschappelijk onderwerp. Daar kan je ook hele middagen mee zoet zijn. |
Citaat:
Maar goed, stiltes zijn niet erg, zeker niet in het begin. Over een tijdje heb je geen stiltes, of ben je iig niet meer zo gespannen tijdens een stilte. Komt goed, geen zorgen en gefeliciteerd! |
Citaat:
|
Pf ik moet er niet aan denken een vriendje te hebben die constant praat (n) Ik ervaar stiltes dan ook zelden als 'ongemakkelijk'.
Zo kan je nog eens. ddd .. eeeee.. . nnn .. kkkkk .. eeee.. nnnnnnn. |
of neuken natuurlijk (y)
|
Het geeft niet.:) Hij zal het wel snappen, en hij is zelf verlegen vertelde je, dus hij zal het echt wel begrijpen. Het komt vanzelf goed. Even lekker aan elkaar wennen, knuffelen, en gewoon over koetjes en kalfjes praten. Klets gewoon een eind weg, hij praat wel mee. Zijn jullie een beetje op gang gekomen, dan begin je een iets serieuser onderwerp of een onderwerp waar jullie heel lang over kunnen praten.
Jullie zijn pas net samen, dat komt allemaal wel goed.:) Maar je hoeft niet altijd te praten. Tijdens het knuffelen en tegen elkaar aanzitten is stilte juist fijn. Praten kan dan juist dat fijne gevoel onderbreken. Lieve woordjes fluisteren of vertellen wat je voelt natuurlijk wel.:) |
dat is niet vreemd hoor in het begin.. als het maar niet zo blijft..! praat over gewone dingen zoals 'wat je hebt gedaan',.. nou veel plezier nog met je vriend..!
|
Haha inderdaad, gewoon gaan zoenen werkt best wel inderdaad :P
Even serieus, ik hecht idd misschien te veel negatieve waarde aan stiltes, maarja omdat het de eerste keer is enzo, ben ik wel bang dat ik het allemaal verkeerd ga doen. Kan iemand trouwens bevestigen of verlegenheid minder wordt als je elkaar langer kent? Karen |
Hey sletje! :)
wat ben je toch voorspelbaar, toen ik de topic titel las wist ik gelijk dat jij 't was.. :) Maar..jullie moeten elkaar gewoon nog iets beter leren kennen, dan komt 't allemaal goed. Ik bedoel, jullie hebben gisteren ook de hele dag zitten lullen.. En natuurlijk komt 't goed, het is immers een hele leuke jongen. :o En..tuurlijk wordt dat minder, logisch.. Als je elkaar bijv. 3 maanden kent loop je net zo slap tegen hem te lullen als tegen je vriendinnen. |
Ey Karen,
JIJ hebt serieus niks te vrezen, als ik je een beetje ken, snap ik wel waarom je je zo voelt. Maar het is nergens voor nodig, je onschuldigheid en spontaniteit gaan er echt wel voor zorgen dat het naar verloop van tijd echt goed gaat komen, ik vertrouw in je en Eelco mag echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel trots zijn op zo'n speciale vriendin (y) Cya, W |
Precies!
Maargoed, Eelco moet ook wel heel leuk zijn, anders zou ik je niet zo maar aan 'm weggeven. (y) :evil: maargoed zo wordt het iets te persoonlijk.. :D sorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrry. |
Maak je er niet druk over... Jullie moet gewoon even wennen aan elkaar, aan de nieuwigheid. Stiltes zijn helemaal niet zo erg, kun je lekker een beetje knuffelen en denken aan hoe leuk je elkaar eigenlijk wel vindt. En als je wilt praten begin dan gewoon ergens over, vraag dingen en meestal kom je dan wel ergens.
succes! |
Neuken, en als dat te ver gaat andere vormen van seks of klefheid.
|
Ik ken t! Dat had ik ook wel eens. Mijn ex bijvoorbeeld, vroeg een keer voor de gein of ik wou 'hakken' en nou, dat durf ik dan niet hoor. Toch bang om voor lul te staan ofzo, terwijl hij me op mijn slechtste momenten heeft meegemaakt.
Nu was ik bij mn ex eergisteren en dat was al helemaal raar. Normaal vond ik de stiltes helemaal niet erg. Dat was vaak dat we dan bij elkaar waren en allebei lekker stil waren, want nee, er hoeft niet elke minuut of seconde gepraat te worden. Maar nu was dat anders. Ik stond gewoon stijf van de zenuwen en daardoor werden de stiltes ook wat geforceerder. Gewoon omdat ik me niet kon ontspannen. Me toch niet helemaal op mn gemak voelde.. Ook een beetje het idee had mezelf te moeten bewijzen. Je hebt er vast niets aan ;) Maar wou t ffies kwijt :D |
...Maar het punt is dus dat die bewijzingsdrang vanzelf wel weggaat. :)
|
Citaat:
|
Hahaha, ik vulde je alleen maar aan. ;)
|
J & W: jullie zijn geweldig!!!
De rest trouwens ook ;) Het gaat al beter trouwens... 't is gewoon heel erg wennen :o |
Citaat:
|
Citaat:
maar ok'e .....het komt allemaal goed......het begin is soms een beetje moeilijk.... |
Ik ben zelfs na 2 jaar nog af en toe verlegen bij mn vriendje.
En dan vooral als hij een lieve opmerking maakt ofzo. En ik zou er niet teveel aan doen, jongens vinden het merendeel juist wel schattig. |
gaat wel weer over hoor. op een gegevenmoment weet je veel meer over elkaar, en voel je je vertrouwder bij elkaar. maar dat moet gewoon groeien. misschien dat het nooit helemaal weg gaat, maar dat is juist wel speciaal toch :)
|
Ook een leuke manier om een gesprek te hebben:
Jij stelt je vriend een vraag, het kan van alles zijn (heel diepgaand tot 'Wat voor eten lust je niet') en dan geeft hij daar antwoord op. Maar jij moet dan je eigen vraag ook beantwoorden. Zo kom je veel over elkaar te weten, vermijd je 'pijnlijke' stiltes (hoewel die niet per se pijnlijk hoeven te zijn) en heb je een leuk gesprek! |
Citaat:
|
heyhey.. ja had ik in begin ook heel erg! heb nu bijna 8maanden n relatie.. morgen.. :D maja.. tkomt vanzelf.. n je vriend accepteert je echt wel!:)
|
Citaat:
En als je diegene langer kent ken je diegene dus ook beter, en voel je elkaar beter aan. De verlegenheid wordt minder, maar aan de andere kant hoef je ook niet alles meer tegen elkaar te zeggen :) |
Heel veel mensen hebben het
en je kan er niks aan doen behalve er 'beter' in worden door ervaring |
tijdens stiltes inderdaad gewoon lekker knuffelen... Of ga een film kijken....
ook zou je misschien in een ietwat vergevorderd statium kunnen praten over het onderwerp verlegen zijn..wat jou ervaringen zijn (ook gewoon op school, tijdens uitgaan e.d.) Ik denk dat het vanzelf wel soepeler gaat lopen als je wat meer vertrouwd bent met elkaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |