![]() |
Verdrink haar in gedachten
Die morgen vond ze zichzelf terug
aan de ontbijttafel rond half negen het was heel gemakkelijk gegaan geen drama's met huilende moeders en ook geen opsporing politie sirenes gehuil nieuwsberichten vermiste kinderen en dat soort dingen Ze las in de krant een stuk over de verongelukte man en zijn zorgeloze foto herinnerde haar aan een jeugd zorgvuldig verpakt in cellofaan om nu weer geopend te worden Laagje voor laagje ingewikkeld omhuld en met stof bedekt kwam naar boven lange draden met kleurloze emoties een knuffelbeer en chocoladekoekjes pesterijen op het schoolplein gemengde herinneringen aan kusjes en knikkers aan dropjes en rekensommen aan jongens die om haar vochten Koffie vloeide over de tafel handen beefden lippen trilden tranen drupten toen er uit haar herinnering iets omhoog borrelde als een stekende wesp Eens had ze zichzelf verloren op een avond bij de waterkant ze zat daar eenzaam telde sterren verdronk in gedachten het onzekere meisje dat ze was ------------------------------------------------------------ Ik weet hij is lang, maar ik ben een beetje op zoek naar mijn stijl zegmaar :bloos: wat vind u ervan? |
Ik snap er niet heel veel van. Maar het laatste stukje vanaf:
' eens had ze zichzelf verloren ' vind ik erg mooi. Ik weet alleen niet waarom. |
Ik vind gedichten met het woord 'cellofaan' er in bij voorbaat goed (god wat is dat een mooi woord :o ) .. dus mijn mening is misschien niet zo objectief ;) . Je beschrijft de situatie wel goed, en ik vind het ook niet erg dat het zo'n lang gedicht is, maar soms is lastig lezen door gebrek aan leestekens. Die zijn bij zulke lange gedichten met zulke lange zinnen wel belangrijk denk ik :) .
|
ik vind je woordkeus over het algemeen heel mooi, maar door de lange strofes vind ik het erg prozaïsch worden. mijns inziens zou het meer gedicht worden als je er een vorm van rijm in stopt. ik denk dan niet direct aan eindrijm, maar vooral ook aan alliteratie en uhm middenrijm (ik ben niet zo erg thuis in de terminologie ;)) en dan ook niet in elke regel, maar eerder om de drie, vier regels.
maar dat is denk ik ook een kwestie van smaak; het is alleen dat ik het hierin mis, toen ik begon met lezen zat ik eigenlijk te wachten op samenvallende klanken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |