![]() |
Moeilijk begrip
In de les Nederlands kreeg ik de opdracht ( die ik binnen een weekje moet uitvoeren ) om een moeilijk begrip uit te leggen. Een begrip dat werkelijk niemand, of bijna niemand weet en ik moet 10 minuten kunnen vullen, dus er moet toch wel heel wat over te vertellen vallen. Weet iemand soms een moeilijk begrip, woord,... ?
|
je kan bijvoorbeeld een of ander geavanceerd wiskundig begrip proberen uitleggen, daar kan je lang over doorzeuren
of een term van biologie, vb 'endoplasmatisch reticulum' ... |
Als je woorden uit de wiskunde of uit de biologie gebruikt denk ik dat wel enkele mensen er iets van afweten en er zeker al over gehoord hebben... Ik spreek namelijk voor mijn klas en het probleem is dat wij deze leerstof al gezien hebben, dus ik dacht eerder aan een term die zeker niet te maken heeft met een bepaald vak... Maar wat ik dan wel kan bespreken blijft voor mij een raadsel...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat dacht je van 'epibreren'?
|
Citaat:
|
Nog verdere suggesties ? Ik heb nog niet direct iets gevonden wat me boeit... Het mag heel abstract zijn, de nodige informatie bekom ik dan wel !
Alvast bedankt ! |
Citaat:
organel in het cytoplasma dat het vervoer regelt binnen de cel :P tja pas gehad bij bio :o |
Dit begrip kennen we al... Toen ik die opdracht te horen kreeg dacht ik ' makkie ' maar niets blijkt minder waar te zijn, vind maar eens woord dat nie gekend is...
|
Differentiaalvergelijking, vectorruimte, complexwaardig, quantummechanica...
Oh ja, en natuurlijk 'onaneren'. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
idd, transport + productie v stoffen
|
Galvaniseren
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44. |