![]() |
[XP-installatie] probleem
Dag mensen,
ik heb mijn hdd geformatteerd en k probeerde windows xp te installeren. alles gaat heel normaal, ik installeer de bestanden die ik nodig heb voor de setup. maar als de pc weer opnieuw opstart vraagt ie : opstarten van de cd-rom. als ik dat doe moet ik dat hele zooitje opnieuw installeren, en dat gaat zo maar door. als ik dan niet via cd rom opstarten kies, geeft ie een foutmelding : Kan besturings-systeem niet vinden. De HDD is nieuw en hij werkte goed als slave op deze pc. Kan iemand me helpen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
of je hebt de jumper niet goed staan, of in de bios moet je ff je hdd instellen als boot ipv je cdrom
|
Citaat:
|
Denket niet aangezien hij zegt dat als hij niet van cd start, het ook niet op wil starten. Cd-rom als primaire opstart device is altijd goed.
Probeer het is met een andere windows-cd. Dit soort gezeik zul je altijd zien. Wat voor soort pc heb je? Want pc's van MyCom hebben een speciale opstart optie waarmee je dergelijke problemen soms kunt oplossen. |
Het klinkt idd alsof hij niet Master is.
Je jumper staat op master en hij zit ook aan het eind vand e ide kabel? |
Je moet van de CD-ROM kunnen opstarten. Dat doe je door in het BIOS de primary boot device op CDROM te zetten, zodat hij eerst naar een CD zoekt en daarna pas naar de harde schijf. Het is het beste om beide apparaten master te maken - dus zowel de harde schijf als de CD-ROM speler master, allebei op een aparte IDE-kabel.
Als je Windows eenmaal hebt geïnstalleerd, dan moet je daarna natuurlijk niet nog een keer van de CD-ROM opstarten, want dan gaat de installatie opnieuw lopen. Dus gewoon een paar seconden wachten tot hij de CD-ROM drive niet meer benadert. Dan start-ie wel op van de harddisk. |
Citaat:
Alles wat jij zegt heb ik al, en als ik dus een paar seconden wacht tot hij de CD/ROM drive niet benadert geeft hij dus die foutmelding |
Citaat:
hardware matig doen dus, is geen instelling. |
ok, ik heb een nieuwe HDD gekocht.
en nog steeds het zelfde :S hij kopieert de bestanden die nodig zijn voor setup. dan start hij opnieuw op. en als hij dan de setup moet starten zegt ie, fout tijdens laden van bestuurssysteem, please help me out de jumper staat goed, de IDE kabels zijn goed aangesloten. |
Bij het opnieuw opstarten na het installeren, eerst naar je bios gaan, dan je boot op harddisk zetten, hij start dan opnieuw op en gaat als het goed is verder met de installatie...
Ik heb ook zo'n probleem gehad, en dit hielp bij mij... |
|
Citaat:
btw, ben jij serieus een meisje van 13? |
ik heb fdisk gebruikt van de bootdisk van win98se.
daarna met delpart.exe de partitie verwijderd en toen werkte het wel. ik snap nog steeds niet wat het probleem was, maar het werkte wel. vaag ik hoef er niet te *upsignen* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |