![]() |
Treinkaartje
Verleden week zondag heb ik op Schiphol getracht een kaartje uit de automaat te halen. Ik had alles goed ingetoetst, het geld is van mijn rekening gehaald, maar ik heb dus geen kaartje gehad. (n)
Als dit weer een keer voorkomt, wat kan ik dan het beste doen? Gelijk naar een balie gaan, een brief sturen naar de ns of ben ik het geld gewoon kwijt? |
Citaat:
|
Maar wat moet je dan doen als je een kaartje koopt bij een automaat op een station waar geen loketten zijn (of geen open loketten)?
|
Naar het loket lopen en daar de zaak uiteenzetten. Als er geen loket open is: plaats en tijdstip van de transactie opschrijven, welke automaat op welk station was het, jouw rekeningnummer enz. Dan kan men later tenminste controleren wat er bij die automaat is gebeurd.
|
dit probleem komt erg vaak voor. Heb het zelf namelijk ook een keer gehad. Wat je kunt doen is uiteraard een brief schrijven en uiteraard (wat nare man ook schrijft) tijd en datum noteren en machinenr. (indien je dit hebt). Probeer dit ook voor te leggen bij OV-vereniging Rover. Dit soort klachten komen gewoon erg vaak voor.
|
Ik heb het ook eens gehad. Ben toen naar de conducteur gegaan (de trein kwam er al aan, m'n geld zat in de automaat en ik had dus geen kaartje) en heb het uitgelegd. Hij belde het direct door en zei dat ik de klantenservice moest bellen. Heb ik gedaan, zij keken of mijn verhaal waar kon zijn en zo'n 3 weken later had ik het geld terug op m'n rekening.
|
Ik heb het ook een keer gehad dat ik alles had gedaan en geen kaartje kreeg maar toen was er geen geld afgeschreven dus ik heb gewoon geluk gehad :)
|
Gelukkig is dit bij mij nooit gebeurt.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.