![]() |
Je favo basgitarist
Dan is er zo eentje voor favo gitarist dan moet er ook één voor ons basgitaristen zijn (want zoals iedereen weet zijn die vetter dan gitaristen) waarin we GEEZER roepen, en 'ARRY!
|
danny mommens
nuff said |
Victor Wooten of Bootsie Collins.....techiek tegen international funkmanship
|
Dan zal ik maar even de standaard Flea en Les Claypool noemen.
en die dude van the living end vind ik ook wel cool. maw: ik heb er geen verstand van. |
Geddy Lee van Rush
|
dinand woesthofffff natuurlijk ;)
god wat heb ik een hekel aan dit soort topics |
GEEZER! 'ARRY!
Vooral Geezer eigenlijk, en Flea. |
Citaat:
|
didz hammond, duh.
|
arjan kruithof.
craig ahead. steve harris. victor wooten. les claypool. |
Jaco Pastorius. ?
|
Citaat:
|
Flea en Mr. Miller (?).
|
matt freeman natuurlijk
|
bas van wagingen natuurlijk!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geezer butler, duidelijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Steve Harris
|
magnus rosen van hammerfall ;)
|
Citaat:
|
T.M. Stevens, en de ex-bassist van Kane en Anouk, geen idee hoe ie heet, maar damn, die vent kan plukken :eek:
|
Nicky Wire
|
Bassen zijn zo'n nutteloze instrumenten. Bassisten dus ook.
|
bassisten zijn nutteloze instrumenten?
|
hehehe
|
Citaat:
|
Duff Mckagan
|
matt freeman en flea
|
roger patterson
steve digiorgio sean malone |
Steve fucking 'arris natuurlijk, geen twijfel over mogelijk!
|
Novoselic
ja, ik weet het, ik roep maar wat |
Citaat:
|
Citaat:
|
beetje dimmen mannetje.
|
Citaat:
|
Flea, om zijn baskunsten. Sting, omdat hij er ook nog bij kan zingen.
|
Citaat:
Zal wat zijn als jij je favoriete gitaristen zal opnoemen zeg. |
Hm... toevallig is een bassist als leadzanger niet zo normaal als een 'gewone' gitarist die zingt. En waarom zou dat zo zijn? Omdat het moeilijker is. Daarbij vind ik dat Sting dit bijzonder goed kan (vooral het zingen eigenlijk, maar goed). Dus vandaar.
|
Citaat:
|
Steve Digiorgio
|
Dat doet toch nog steeds niet af aan het feit dat ik vind dat Sting dit erg goed doet... :confused: Verder ben ik geen echte muziekkenner, dus ik zal die ook niet uit gaan hangen. Mij lijkt het iig. veel onlogischer om te bassen terwijl je aan het zingen bent, dan gewoon gitaar te spelen. Bas is tenslotte niet zo vrij als dat de zanger over het algemeen mag zijn... ? Of zit ik hier dan naast.
|
Citaat:
|
Citaat:
Beter een funcionele baslijn dan dat waardeloze onderste snaren gepiel van die egocentrische kijk-mij-eens-gitaristen. Tietiediediepieliesnielie doe normaal man. Lekker bassen (y) |
Haha.
Ik zeg ook niet dat hij het NIET kan, alleen dat het niets raars is. Het is gewoon vanzelfsprekender wanneer de gitarist de liedjes schrijft, maar er zijn ook zat bands waarbij de bassist zingt. Dit is naar mijn weten ook niets moeilijker dan gitaar spelen en zingen tegelijk. Bovendien lijkt het me sterk dat een basgitarist minder vrij is dan een gitarist. Dat heeft meer met de creativiteit van veel bassisten te maken. Dat mensen het idee krijgen dat het alleen maar snaartjeraggen is. (n) |
jaco pastorius is natuurlijk lang breed en ver de beste, wooten kan ook wel leuk bassen
en in hun soort: matt freeman en flea |
jim cherry
|
Lemmy
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38. |