![]() |
bass
Ik heb juist een nieuwe laptop maar heb een probleem met het geluid, ik hoor namelijk geen bass. Nu heb ik er andere boxen op aangesloten en is het al beter, maar toch nog steeds niet zoals het naar mijn mening hoort. Ook klinken mp3s een beetje vervormd. Hoe kan ik de kwaliteit van het geluid bevorderen, en dan vooral die bass wat zwaarder laten doorklinken?
|
De boxen ingebouwd in mijn laptop zijn van Realtek (AC97 audio)
|
Ik merk zojuist ook dat stemmen klinken alsof ze ergens ver in een kale kamer zitten, erg hol dus en op achtergrond.
|
Je hebt ons niet verteld welke besturingsysteem je gebruikt.
Als je windows xp gebruikt, neem eens een kijkje bij configuratiescherm -> spraak, geluid en geluidsapparaten -> geluiden & audioapparaten -> Geadvanceerd bij Luidsprekerinstellingen. |
XP idd, ik denk dat de instellingen juist zijn, een vriend weet me te zeggen dat mijn geluidskaart wrs kapot is
toch bedankt voor de moeite! |
Citaat:
Je kan kijken of dat bij jou aanstaat in et menu waar freyk et over heeft... Een kapotte geluidskaart zorgt er volges mij niet voor dat et geluid hol klinkt...lijkt mij puur iets softwarematigs.... |
Ik heb nog nooit bass uit laptop speakers gehoord :rolleyes:
Maar idd lijkt mij ook raar dat er hardwarematig iets fout zit waardoor bepaalde frequenties of het frequentie bereik wordt belemmerd... |
Sommige Realtek on-board geluidschips hebben daar inderdaad last van.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |