![]() |
test of english as a foreign language
deze test moet je gedaan hebben voor diverse (alle?) engelstalige opleidingen.
weet iemand hoe moeilijk deze test is? is vwo-engels voldoende om een goede score te behalen? |
Dat ligt eraan. Met alleen een 6 voor VWO-Engels kom je er denk ik niet. Heb je TVWO gedaan of had je een 8 of hoger moet het te doen zijn, denk ik.
|
Als je TVWO doet, mag je sowieso elke Engelstalige opleiding doen :)
|
TOEFL is zeker weten moeilijk. Vooral omdat er op een totaal andere manier wordt getest als een Engels-eindexamen op middelbare school. Mijn moeder heeft dat een jaartje ofzo geleden gedaan. In principe heb je qua woordeschat genoeg aan een VWO-diploma, maar je moet heel veel oefenen met opgaven maken.
Succes |
Wtf is TVWO?
|
TOEFL!! JOY!! :P
Uhm, ok, ff een kleine indicatie. Ik ben twee jaar geleden op talencursus geweest. Daar hadden ze complete lessen als voorbereiding op dit examen. Zij vertelden ons daar ook dat het echt wel een moelijk examen was. Probeer eens te kijken of een CELS examen niet mogelijk is. Dat is een stuk makkelijke (had mijn certificate in de 3de) of misschien een Cambridge Exam. Deze zijn volgens mij makkelijker dan het TOEFL Succes!! EDIT: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De kwaliteit van het Engels dat ik gekregen heb is dus wel zeker (veel) hoger dan op het VWO. Sterker nog, in het 5e en 6e jaar kregen wij Engels op atheneum-niveau, waar ik twee jaar lang niets gedaan heb en het vervolgens heb afgesloten met een 8, waar veel niet-TVWO VWO-leerlingen moesten werken voor een 6. |
Citaat:
|
Doe zelf ook Cambridge Engels.. is opzich best moeilijk. :)
|
't Is het zonder meer waard hoor. :) (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |