Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Mobiel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=979260)

$TR@NG3R 11-10-2004 11:31

Mobiel
 
Afgelopen weekend heb ik met me dronken kop me mobiel laten vallen. Nu is het beeldscherm dus kapot, niet van buiten maar echt van binnen. Ik heb nog gewoon garantie enzo op me mobiel maar weet iemand of ik een nieuwe krijg als ik zeg dat ik hem heb laten vallen. Of kan ik beter een leu verhaaltje verzinning om zeggen dat hij is gejat ofzo..?
Iemand ideeen, alvast bedankt

jet 11-10-2004 11:34

gejat zuo ik niet doen... dat lukt nooit.

TheRedArrow 11-10-2004 11:34

Kan je met verhalen over garantie niet beter terecht op werk, geld en recht.

Ik zou de voorwaarden van je garantie nog 'ns doorlezen.

Tandpasta 11-10-2004 11:53

Citaat:

Als een product na aanschaf defect gaat, dan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.

1. Openbaart zich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek in het product, dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hiervan geen sprake is. Deze regel geldt niet indien dat niet past bij het type product, zoals bijvoorbeeld bij bederfelijke levenswaren of feestballonnen.
2. De verkoper is eveneens aansprakelijk indien hij het uitblijven van het defect heeft gegarandeerd;
3. Zonder een dergelijke garantie gaat het om de vraag of de koper mocht verwachten dat het defect zich in deze periode zou kunnen openbaren. Het is dus zeker niet zo dat de verkoper voor elk defect kan worden aangesproken. Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, bijvoorbeeld of het een merkartikel is, de prijs, de intensiteit van het gebruik en andere factoren. Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur worden verwacht als van een kostbaar horloge. Bovendien kan het defect veroorzaakt zijn door een verkeerd gebruik van het product door de koper.

Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:

1. dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
2. dat het product wordt hersteld of vervangen;
3. dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
4. dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Tandpasta 11-10-2004 12:06

Citaat:

TheRedArrow schreef op 11-10-2004 @ 13:06 :
Je kon geen conclusie trekken uit de text :p
Nee, dat hebben ze me niet geleerd tijdens mijn 4 jaar durende rechten-studie. :(

Cytherea 11-10-2004 12:53

Nieuwe kopen :rolleyes:

Nona 11-10-2004 14:11

Zeggen dat hij door de trilfunctie van tafel viel, dan maak je misschien nog een kans. Anders heb je pech.

de communiceerbeer 11-10-2004 14:37

Helaas.

perfectme 11-10-2004 14:37

ik denk niet dat je dit op de garantie kan verhalen ;)

$TR@NG3R 11-10-2004 14:51

Door de trillfuctie van tafel viel, tja dan zegt hij zeker dat ik hem daar niet moet neerleggen. Ik denk dat het ook een beetje aan de medewerker ligt die achter de balie staat. Zou wel eens vragen of een vriendin van mij hem wil wegbrengen denk dat meisjes iig iets meer succes hebben :cool:
En anders zie ik wel, zoals ik al zei het beeldscherm is niet aan de buitenkant kapot dus ik kan ook zeggen dat het wel door een interne fout moet komen ofzo. Maar anders heb ik pech want een nieuw schermpje erin zitten zou ook wel weer belachelijk duur zijn.

Quiana 11-10-2004 15:53

Topic opgeruimd + --> W,G&R.

perfectme 11-10-2004 16:23

Citaat:

$TR@NG3R schreef op 11-10-2004 @ 15:51 :
Door de trillfuctie van tafel viel, tja dan zegt hij zeker dat ik hem daar niet moet neerleggen. Ik denk dat het ook een beetje aan de medewerker ligt die achter de balie staat. Zou wel eens vragen of een vriendin van mij hem wil wegbrengen denk dat meisjes iig iets meer succes hebben :cool:
En anders zie ik wel, zoals ik al zei het beeldscherm is niet aan de buitenkant kapot dus ik kan ook zeggen dat het wel door een interne fout moet komen ofzo. Maar anders heb ik pech want een nieuw schermpje erin zitten zou ook wel weer belachelijk duur zijn.

Een interne fout? :rolleyes: Zelfs ik vind het nu al ongeloofwaardig klinken :p
Is het een kleurenscherm? Een nokia 3650 schermpje kost algauw 125 € :o

little nemo 11-10-2004 16:26

pff...je gaat gewoon naar de winkel, je houdt hoog bij laag vol dat er nog nooit iets raars mee gebeurd is en dat je toch echt wel op al je dure spullen zuinig bent en dat je nog garantie hebt en dus een nieuwe wil, je hebt toch zeker niet voor nix garantie.

nouja als je dat een beetje met overtuiging weet te brengen (liefst op een zaterdagmiddag) dan moet t wel lukken lijkt me

Alex 11-10-2004 16:41

Ik werk zelf in een telefoonzaak. En het maakt (bijna) niets uit wat je zegt want de telefoonzaak maakt het niet zelf maar dat doet een reparatiecentrum. Ik zou gewoon zeggen dat er niets raars mee is gebeurd. Als zichtbaar is dat het door het vallen komt krijg je een rekening (altijd).

Het valt me wel op hoe makkelijk mensen hier liegen...

Alex 11-10-2004 16:42

Je moet gewoon zeggen dat je scherm het niet meer doet... klaar... niks over interne fout ofzo..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.