Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   kan dit zomaar? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=979459)

Bezoeker1 11-10-2004 15:15

kan dit zomaar?

Hallo mensen,

Ik moest (zoals bijna iedereen) een boekverslag maken. Ik heb het boek Godin van de Jacht van Heleen van Royen gekozen. Nu wordt het boek afgekeurd, dat kan toch niet zomaar?
Het valt onder literatuur en is van een Nederlandse schrijfster, het is zelf de best verkochte roman van 2003!
Nu moet ik dus binnen no-time een nieuw boek gaan lezen, omdat de inhoud te schokkend is ofzo, kom op zeg in VWO5 vind ik dat je verantwoordelijk genoeg bent je eigen boek te kiezen. Ik vind ook dat je een boek niet op de inhoud van het verhaal mag afkeuren, op ranzige details na vond ik het boek literair heel goed. Wat vinden jullie, zou ik hier tegen in kunnen gaan?
thank you

Andijvie 11-10-2004 16:40

Bij sommige docenten staan literatuur en romans heel ver uit elkaar, ik denk dat dat bij die van jou ook is. Ik heb er eentje gehad die altijd een literatuurlijst gaf, waarop boeken stonden die je mocht lezen, misschien kan je dat ook aan die van jou vragen.

Lorelei 11-10-2004 16:58

Citaat:

Andijvie schreef op 11-10-2004 @ 17:40 :
Bij sommige docenten staan literatuur en romans heel ver uit elkaar, ik denk dat dat bij die van jou ook is. Ik heb er eentje gehad die altijd een literatuurlijst gaf, waarop boeken stonden die je mocht lezen, misschien kan je dat ook aan die van jou vragen.
Maar gaat het alleen maar daarom, het verschil tussen literatuur en romans? Of ging het de docent ook om de inhoud van het boek? Dat is namelijk wat ik er uit begrijp. Hoe dan ook, je leraar is 'god', als hij het boek afkeurt, heb je pech vrees ik. Je zou evt. naar de coördinator van jouw jaar kunnen gaan maar je hebt grote kans dat die ongeveer hetzelfde zegt als ik.

ALX 11-10-2004 17:17

Die gast verkracht je vrijheid van keuze met een dikke heipaal.

Yaimey80 12-10-2004 13:03

Jemig wat een zeikerd!!
Hij zou juist blij moeten zijn met iemand die een boek leest.
Er zijn namelijk genoeg mensen die hun samenvatting van het internet af halen. Dat vind ik echt niet kunnen!! En wat maakt het in vredes naam uit waar het boek over gaat!!

Andijvie 12-10-2004 13:05

Citaat:

grl schreef op 11-10-2004 @ 17:58 :
Maar gaat het alleen maar daarom, het verschil tussen literatuur en romans? Of ging het de docent ook om de inhoud van het boek? Dat is namelijk wat ik er uit begrijp. Hoe dan ook, je leraar is 'god', als hij het boek afkeurt, heb je pech vrees ik. Je zou evt. naar de coördinator van jouw jaar kunnen gaan maar je hebt grote kans dat die ongeveer hetzelfde zegt als ik.
Mijn docent vond veel boeken geschreven door een vrouw al vreselijk :| Wanneer hij een boek oppervlakkig vond, was het een roman en geen literatuur meer :|
Gelukkig kreeg ik een jaar later iemand anders en mocht ik alles lezen, de leraar was echt gek op alle boeken :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.