Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   zee-tranen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=979504)

evanescence 11-10-2004 15:45

zee-tranen

Onvergevelijk-
liefdesbreuk,
vaar ik over zee

Huilend-
woedend van verdriet;
kwam hij niet met mij mee

Dozijnen tranen,
over mijn wang,
vergeef ik wat hij deed

Zijn mooie ogen
zeggen mij:
dat het hem echt speet.

(mja ik weet zelf niet echt wat ik er van moet vinden....speet vind ik zo raar klinken...wat vinden jullie?)

Man of Chrome 11-10-2004 18:53

Je eerste strofe vind ik echt heel erg mooi. Beeldend, maar niet teveel verhullend. Enigzins mysterieus.

De daarop volgende strofes, laat je je stijl varen (toepasselijk voor t gedicht :D) en neemt de emotionele kant van je schrijven de overhand.

Je zinnen worden simpeler. Dat is jammer....

Een supersterk begin, met wat twijfel in de opvolging. :)

(misschien een alternatief voor speet?)

Rollend-
dozijnen tranen
vergeven zijn fout

Hypnose-
zijn mooie ogen
dat hij van mij houdt

evanescence 12-10-2004 20:27

bedankt voor je reactie....iig wel wat positiever dan de gedichten van een maandje geleden ofzo....tnx!

Diary of Dreams 12-10-2004 20:31

hij is simpel en duidelijk maar tegelijkertijd ook heel veel zeggend en verhullend
dat vind ik zo mooi aan dit gedicht, voor de rest heb ik er niks op aan te merken, alleen dat 'speet' idd beetje raar klinkt maar opzich valt het wel mee als je het een paar keer leest

Astuanax 12-10-2004 21:14

speet klinkt niet, voor de rest vind ik het wel mooi

xineof 12-10-2004 21:39

dat het hem echt speet.

Dit is imo een wat abrupte zin; in de laatste strofe versnel je ineens en loopt het wat bot af, waardoor ik het idee krijg dat ik wat mis.

Ik vind het moeilijk om de verhaallijn uit dit gedicht te halen; natuurlijk snap ik dat het over een achtergelate liefde gaat en over berouw tonen, oh en nu ik het nog een keer lees merk ik dat ik me er al meer beelden bij begin te vormen, haha. Het doet me zelfs denken aan een prachtig nummer, en dan wel aan het volgende stukje:

I wish I had ships on the ocean
Lined with silver and gold
Follow the ship that he sails in
A lad of 19 years-old.

~
En dat is een groot compliment. De vorm spreekt me wel aan, al vind ik het wel een erg bondige schrijfstijl. 'Overgevelijk' zou ik in 'Onvergeeflijk' veranderen, maar verder heb ik geen kritiek.

evanescence 13-10-2004 18:35

Citaat:

xineof schreef op 12-10-2004 @ 22:39 :
[I]
~
En dat is een groot compliment. De vorm spreekt me wel aan, al vind ik het wel een erg bondige schrijfstijl. 'Overgevelijk' zou ik in 'Onvergeeflijk' veranderen, maar verder heb ik geen kritiek.

lieve schat..er staat al oNvergevelijk ;)
tnx voor het compliment...:)

alluman 13-10-2004 22:54

Beetje te simpel naar mijn smaak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.