![]() |
[Windows] '98 vervangen voor 2000...
ik heb voor mijn geliefde iPod utieraard minimaal win2000 nodig. moet ik om dat op mijn computer te zetten nu eerst al m'n bestandjes (± 4GB aan liedjes en shit) van me pc afhalen :| :s
of is het gewoon een kwestie van cd'tje erin en installeren die handel? |
Het is niet nodig om speciaal over te schakelen, want er bestaat ook een ipod usb driver voor windows 98.
|
En als je zou upgraden kun je beter upgraden naar WinXP.
Deze vereist minder van je computer (wel theme's ed uitschakelen). |
Citaat:
|
idd, ik zou echt wel voor 2k gaan voor xp, xp vereist veel meer dan 2000 qua kloksnelheid en ram, maar daarnaast ook meer hd ruimte
|
Citaat:
De reden van het gebruik zijn de thema's. Maar op een P2 233 krijg ik WinXP stukken beter draaiend dan Win2k :) |
Draaiend? Kruipend, lijkt me eerder :p
233MHz Is het absolute minimum dat je nodig hebt om XP te draaien (vs. 133MHz voor Windows 2000). Lijkt me niet dat je er veel plezier aan beleeft om met die bak te werken ;) Ja, goed, op een gegeven moment zal het wel enigzins draaien (afhankelijk van de hoeveelheid intern geheugen), als je werkelijk alles uitzet wat er maar uit te zetten valt, maar dan kun je dus net zo goed 2000 installeren :p |
Citaat:
Maar is wel sneller dan win2k. Als het eenmaal draait dan draait het zonder problemen :) |
Raar maar waar, maar 'k heb hier ooknog ergens een oude pc (Athlon 750 Mhz, 128sdr) staan waarop XP pro stukken sneller en beter draait dan win 2k hoor. Of het opstarten van die pc hoor je mij niet praten, maar geef mij toch maar XP erop ipv van win2k.
Just so you know ;) :D |
Citaat:
oke dat heb ik gedaan en nu staat er idd een extra schijf bij "deze computer". als ik em aanklik dan zegtie, deze schijf is nog niet geformatteerd... moet ik dat laten doen of niet?? |
Die nieuwe schijf is je ipod. Die moet je eerst formatteren voordat je hem kan gebruiken.
|
Offtopic: Ik heb een hele tijd win2k gedraaid op een cyrix 300.
In principe hoef je geen backup te maken van je bestanden als je van 98 upgraden naar 2k. Alles blijft gewoon staan, en als alles goed gaat zijn ook je programma's nogsteeds geinstalleerd. Dit moet je wel aangeven tijdens de installatie van 2k. Echter kan het nooit kwaad om voor de zekerheid een backup van je bestanden te maken. Het kan ook nooit kwaad win2k schoon te installeren (dus eerst je HD formatteren en dan win2k erop). Mijn ervaring was dat het dan wat sneller draaide dan na een update. |
Volgens mij kun je niet van Win98 naar 2k upgradenn.
Je moet opnieuw installeren. |
Toch wel. Je kan alleen niet upgraden vanaf Windows ME (best wel goed van ze, dat OS moet gewoon met de grond gelijk gemaakt worden, niks upgraden :p)
|
Citaat:
|
Ligt eraan hoe je het bekijkt, van ME naar 2000 gaan is wel degelijk een upgrade. ;)
Maar ME kwam idd uit na 2000, dus wat dat betreft heb je gelijk :) |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |