Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Proxy (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=980254)

Triloxigen 12-10-2004 09:06

Proxy

Het probleem van dat het lijkt dat je onder iemand anders z'n naam is ingelogged is bekend.

Maar dit geld ook voor andere pagina's.
Ik doel nu op de Prive berichten.

Dit is op zich best lullig, ik kan gewoon de PM's van andere lezen.

Maar was er niet een proxy-cache header in PHP die dit misschien zou kunnen verhelpen?

Alicia Silverstone 12-10-2004 12:31

:|

Bij mij lijkt het soms ook alsof ik als iemand anders ingelogd ben en dat geldt ook voor m'n PM inbox, maar dan is ie gewoon leeg (wanneer er de naam van iemand anders boven staat), ik kan geen PMs van anderen lezen.

Ik kan sowieso niet forummen met proxy. Zonder nu ook niet, ik snap niet waarom, dus doe ik het ff met. Maar er gaat altijd wel iets mis: ik kan m'n eigen PMs niet lezen, hij geeft een oude forumpagina ipv de nieuwste, ik lijk als iemand anders ingelogd, als ik op index klik krijg ik een melding of ik 1 of ander bestand op wil slaan, enz.

Alicia Silverstone 12-10-2004 20:10

Nadat ik er ff over nagedacht heb: waarschijnlijk lijkt het alsof je in de PM box van een ander zit (zoals ik hierboven zei) en zit je er niet echt in, dus dat je een lege inbox ziet, of niet?
Want ik kan me niet voorstellen dat je er écht in kan kijken.

bartjenl 12-10-2004 20:37

Citaat:

Je kunt veel proxies en clients forceren het cachen uit te zetten met

Code:

<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");    // Datum in het verleden
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
                                                    // Altijd veranderd
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");  // HTTP/1.1
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");                          // HTTP/1.0
?>

Opmerking: Het zou kunnen dat je pagina's zelfs niet worden gecached als je niet alle headers hierboven meestuurt. Er zijn een aantal opties die gebruikers zelf kunnen instellen voor hun browser die ervoor zorgen dat hun standaard caching gedrag verandert. Door de bovenstaande headers mee te sturen kun je alle instellingen die anders zorgen dat de output van je script wordt gecached overschrijven.
http://nl2.php.net/header

graag gedaan 12-10-2004 20:49

Ik heb dit nooit :confused:

Triloxigen 12-10-2004 22:21

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 12-10-2004 @ 21:10 :
Nadat ik er ff over nagedacht heb: waarschijnlijk lijkt het alsof je in de PM box van een ander zit (zoals ik hierboven zei) en zit je er niet echt in, dus dat je een lege inbox ziet, of niet?
Want ik kan me niet voorstellen dat je er écht in kan kijken.

Nee, hij is niet leeg.
Ik zie gewoon wat de vorige gebruiker de laatste keer zag toen ie in z'n PM box keek.
En uiteraard geld dit ook voor de de links die er dan staan als ik erop klik.

Overigens id het al op te lossen door de $_GET['s'] op te vullen met een sessie_id, die is namelijk uniek en maakt iedere URL uniek :)

Koen 18-10-2004 08:59

Citaat:

********** schreef op 12-10-2004 @ 10:06 :

Dit is op zich best lullig, ik kan gewoon de PM's van andere lezen.

Dat is inderdaad nogal lullig. Het wachten is op Jon om deze bug te fixen. :)

Jon 19-10-2004 12:17

Nocache-headers hebben de nare eigenschap het aantal requests enorm op te krikken. Bovendien gaat niet elke proxy er mee om zoals het hoort. Ik zal ze toevoegen aan de PM-scripts.

Gimme more beer 19-10-2004 13:16

Citaat:

Jon schreef op 19-10-2004 @ 13:17 :
Nocache-headers hebben de nare eigenschap het aantal requests enorm op te krikken. Bovendien gaat niet elke proxy er mee om zoals het hoort. Ik zal ze toevoegen aan de PM-scripts.
(Y) Cheers...

Triloxigen 19-10-2004 14:31

Citaat:

Jon schreef op 19-10-2004 @ 13:17 :
Goed punt.
Maar prive dingen als PM is het wel nuttig voor..

Perfect iig (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.