Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   niet leuke jongen+ verliefd op mij= niet leuk.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=980592)

saartje 88 12-10-2004 18:09

niet leuke jongen+ verliefd op mij= niet leuk....

een goede vriend van me waar ik ook bij in de klas zit is verliefd op me. ik voel me totaal niet aangetrokken tot die jongen, maar op zich vind ik het niet zo'n probleem. wat ik wel een probleem vindt is dat hij de hele tijd achter me aan loopt :s. ik heb van iemand anders gehoord dat hij op me valt, en ik heb het er dus niet met hem over gehad.

nu zullen jullie denken: wat zeurt ze nou. maar ik wil het er echt niet met hem over hebben :| . ik geef hem liever een subtiele hint, hebben jullie tips??

Kenjirro 12-10-2004 18:11

Soms moet je eerlijk zijn, zonder subtiele hints oid.

saartje 88 12-10-2004 18:13

dat is waar. maar ik vindt het wel erg moeilijk :s. en als ik het tegen hem zou zeggen, dan weet hij dat degene die het aan mij heeft verteld hem verraden heeft.

Dzjes 12-10-2004 18:14

Je kan het hem best eerlijk zeggen hoor, beter de korte pijn :s

Verder kan je natuurlijk altijd een subtiele hint geven, maar ik denk niet dat je op een subtiele manier kan zeggen dat je hem toch liever niet wil. Confrontatie lijkt me de beste oplossing, voor allebei. (brief , email, .. gaat desnoods ook nog, als je het echt zo moeilijk vindt)

Kazet Nagorra 12-10-2004 18:25

Subtiele hints + mannen = communicatiestoornis.
Duidelijke taal + mannen = probleem opgelost.

ilse 12-10-2004 18:32

mannen snappen subtiele hints niet, daar ben ik ook achter. begin gewoon dat je gehoord hebt dat hij je leuk vind, vraag of dat waar is. dan kun je hem daarna duidelijk maken dat dat niet wederzijds is... dat je wel vriendin wil blijven (als je dat wilt) en dat je het lullig voor hem vindt maar dat je die gevoelens niet beantwoord. zoiets :p

Maroon 12-10-2004 18:37

Ik zou juist iets zeggen van;

"Hey, misschien heb ik het mis hoor, maar ik heb het gevoel dat je me leuk vind"

Als hij zegt dat dat zo is dan zeg je dat je hem verder heel erg aardig vind, maar niet meer dan dat. Zeg desnoods dat je iemand anders heel leuk vind.

Als hij nee zegt dan zou ik nog steeds net zoiets zeggen, maar maak hem zelfs dan duidelijk dat je hem aardig vind maar niet meer dan dat.

Zo werkt het wel, is het heel duidelijk en niet onvriendelijk. *spreekt uit ervaring met meisjes* :)

Succes!

luchtballon 12-10-2004 19:13

Ja, wat maroon zegt vind ik wel een goede oplossing.

Of je zou spontaan over 'die leuke jongen' kunnen beginnen, en verliefd doen, ookal ben je niet echt verliefd. maar ik weet niet of je hem zo goed kent dat je het tegen hem zou zeggen als je iemand leuk zou vinden..

Soullar 12-10-2004 19:17

Citaat:

luchtballon schreef op 12-10-2004 @ 19:13 :
Ja, wat maroon zegt vind ik wel een goede oplossing.

Of je zou spontaan over 'die leuke jongen' kunnen beginnen, en verliefd doen, ookal ben je niet echt verliefd. maar ik weet niet of je hem zo goed kent dat je het tegen hem zou zeggen als je iemand leuk zou vinden..

Dan blijft ie verliefd en doe je hem alleen extra pijn. :rolleyes: Hij mag van zichzelf ws niet weglopen, tenzij zij hem 1 op 1 duidelijk afgewezen heeft. Ander blijft er voor hem altijd dat éne kleine kansje, snap je?

luchtballon 12-10-2004 19:31

Citaat:

Soullar schreef op 12-10-2004 @ 19:17 :
Dan blijft ie verliefd en doe je hem alleen extra pijn. :rolleyes: Hij mag van zichzelf ws niet weglopen, tenzij zij hem 1 op 1 duidelijk afgewezen heeft. Ander blijft er voor hem altijd dat éne kleine kansje, snap je?
ja, ik snap het :D . Je hebt wel gelijk.

Kazet Nagorra 12-10-2004 19:37

Zeg gewoon: "het ligt niet aan jou, het ligt aan mij!". (Y)

Mr.Oizo 12-10-2004 19:49

Wil je wel gewoon met hem omgaan?
Zeg dat dan. Zeg gewoon dat je niet gek op hem bent maar wel vrienden wil zijn.

Kazet Nagorra 12-10-2004 21:16

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 12-10-2004 @ 19:49 :

Da's ook een mooie dooddoener ja. (Y)

Mark Almighty 12-10-2004 21:21

Als je een topictitel van zo'n Jeugdjournaal-Jip-enJannekes-niveau in elkaar kunt flansen, kun je hem vast wel op dezelfde manier uitleggen dat je niet verliefd op hem bent en dat-ie je niet achterna moet lopen.

Custom 12-10-2004 21:24

Zeg het hem meteen, direct, en keihard, anders blijft hij hoop houden, en daar kan je em behoorlijk pijn mee doen.

bracelance 13-10-2004 10:37

een subtiele hint tegenover een man????

1) als een man denkt dat een subtiele hint in zijn voordeel is dan heeft ie hem door
2) denkt de man dat ie een subtiele hint ziet wat negatief kan zijn denkt ie dat ie zich vergist

ofterwijl....

DUIDELIJKHEID!

bracelance 13-10-2004 10:38

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 12-10-2004 @ 19:49 :

in hetzelfde rijtje van als iemand het uitmaakt! Ja ik hou niet meer van je... maar we kunnen toch vrienden blijven...in 9 van de 10 gevallen werkt het niet of is het een dodelijke opmerking!

*sunrise1986* 13-10-2004 10:50

Gewoon zeggen dat je hem een aardige jongen vindt en niet meer. En dat je zijn gedrag, zoals dat nu is, niet leuk vindt. Ben je gelijk van alle problemen af. Subtiele hints werken toch niet, mensen leggen die toch uit zoals ze zelf willen. Gewoon de waarheid zeggen (ook als is die hard).

saartje 88 13-10-2004 13:48

Citaat:

Mark Almighty schreef op 12-10-2004 @ 21:21 :
Als je een topictitel van zo'n Jeugdjournaal-Jip-enJannekes-niveau in elkaar kunt flansen, kun je hem vast wel op dezelfde manier uitleggen dat je niet verliefd op hem bent en dat-ie je niet achterna moet lopen.
bedankt voor het compliment :rolleyes:

:D

waves 13-10-2004 14:08

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 19:37 :
Zeg gewoon: "het ligt niet aan jou, het ligt aan mij!". (Y)
dat heeft een jongen ooit eens tegen mij gezegd... das echt nix, je gaat je juist afvragen wat er mis met je is (ikke dan).

wat maroon zei vind ik wel een goede oplossing

Daevrem 13-10-2004 14:44

Subtiele hints werken nooit goed, of het nu een man of een vrouw is is irrelevant.

Je kunt subtiele hints alleen opmerken als je er al naar kijkt, dus wanneer je ze verwacht.

RanC 13-10-2004 16:21

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 18:25 :
Subtiele hints + mannen = communicatiestoornis.
Duidelijke taal + mannen = probleem opgelost.

EvilSmiley 13-10-2004 16:35

Of je zegt gewoon dat je geen zin hebt in een relatie met iemand uit je klas.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.