Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   uitmaken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=980835)

bassgirl 12-10-2004 20:16

uitmaken

hey, klinkt misschien stom ofzo mja:

ik wil t uitmaken met mn vriend, mja hij vind alless nog helemaal leuk enzo, heb op msn al dingen gezegd waaruit wel bleek dat ik t minder vond gaan, mja ik wil het vrijdag echt gaan uitmaken, mja hoe doe ik dat zonder m alteveel pijn te doen, en het lijkt wel alsof hij het niet wil snappen hij doet alleen maar aardiger mja dat heeft geen zin..tja hoe moet ik dit gaan oplossen.. ?

Kazet Nagorra 12-10-2004 20:18

Citaat:

bassgirl schreef op 12-10-2004 @ 21:16 :
hoe doe ik dat zonder m alteveel pijn te doen
Hem op een pijnloze of semi-pijnloze manier vermoorden.

Dat, of hem wél pijn doen en het uitmaken. Hoe is verder niet relevant.

BrunetJuh 12-10-2004 20:19

niet uitstellen, maar zodra je hem ziet, uitmaken. gewoon eerlijk zeggen dat je niks meer voor hem voelt.

Buffy 12-10-2004 20:34

waarom vrijdag pas en niet nu ?

bassgirl 12-10-2004 20:38

Citaat:

Buffy schreef op 12-10-2004 @ 21:34 :
waarom vrijdag pas en niet nu ?
ik zou m eigenlijk vandaag zien, mja ging op t laatste moment niet door, en vrijdag zie ik m pas weer. wil het wel persoonlijk doen... over msn ofzo kan ik echt niet maken.....

Kazet Nagorra 12-10-2004 20:44

Citaat:

bassgirl schreef op 12-10-2004 @ 21:38 :
ik zou m eigenlijk vandaag zien, mja ging op t laatste moment niet door, en vrijdag zie ik m pas weer. wil het wel persoonlijk doen... over msn ofzo kan ik echt niet maken.....
Wat is het verschil?

bassgirl 12-10-2004 20:47

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:44 :
Wat is het verschil?
euhm.. voor t sociale idee ofzo..

Kazet Nagorra 12-10-2004 20:53

Citaat:

bassgirl schreef op 12-10-2004 @ 21:47 :
euhm.. voor t sociale idee ofzo..
En dat houdt concreet in...?

Je denkt toch niet werkelijk dat het voor hem iets uitmaakt hoe je het uitmaakt, of wel?

barkrukkie 12-10-2004 20:58

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:53 :

Je denkt toch niet werkelijk dat het voor hem iets uitmaakt hoe je het uitmaakt, of wel?

't zou mij zeker wel wat uitmaken :)

ik zou ook zeker wachten totdat je 'm echt ziet.. dat is het minste wat je kunt doen..

waarom? mjah, uit goed fatsoen denk ik :) maar dat is voor iedereen weer anders..

ik zou 't iig fijner (nou ja, misschien is 'minder erg' beter hier) vinden als m'n vriendin me 'irl' zou dumpen dan via msn

Sade 12-10-2004 20:59

Citaat:

J-tjuh schreef op 12-10-2004 @ 21:19 :
niet uitstellen, maar zodra je hem ziet, uitmaken. gewoon eerlijk zeggen dat je niks meer voor hem voelt.

Bloedpropje 12-10-2004 21:06

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:53 :

Het houdt in dat iemand het wel belangrijk genoeg vindt om het je in het echt te komen vertellen en niet zomaar tussen een paar msn gesprekken door even afhandelt.

Voor mij zou het in ieder geval wel uitmaken.

Sarah 12-10-2004 21:09

Niet uitstellen, begrijpend kijken, duidelijk zijn zonder bruut te zijn, reden gevebn, hem vrij laten om evenuteel lcvast wat verdriet of woede te uiten.
Geen stomme opmerkingen als 'nu ben je lekker vrijgezel!' of 'je vindt wel een ander meisje' of 'maar ik heb geen hekel aan je hoor' maken.

Kazet Nagorra 12-10-2004 21:19

Citaat:

Gespleten Geest schreef op 12-10-2004 @ 22:06 :
Het houdt in dat iemand het wel belangrijk genoeg vindt om het je in het echt te komen vertellen en niet zomaar tussen een paar msn gesprekken door even afhandelt.

Voor mij zou het in ieder geval wel uitmaken.

Riekt een beetje naar een arbitrair gekozen fatsoensgrens, dunkt mij.

EggeD 12-10-2004 21:36

1 says:
Dat maak jij toch niet uit, of dat uitmaakt, wie het uitmaakt enzo
2 says:
lol
2 says:
wie het uitmaakt maakt natuurlijk wel uit
2 says:
maar of de manier waarop iemand het uitmaakt uitmaakt is de vraag
1 says:
Degeen die uitmaakt maakt uit of dat uitmaakt.
1 says:
.. en vormt daarop zijn uitmaakmanier.. ?
2 says:
Nee, degene die het uitmaakt beslist hoe dat gebeurt, maar of het uitmaakt is een zaak van beiden
1 says:
Ja maar ik bedoel dat degene die het uitmaakt uitmaakt (bepaalt dus) of de manier waarop uitgemaakt wordt relevant is

MevrouwM 12-10-2004 22:05

Hoe lang heb je al iets met hem?

Blijf wel eerlijk tegen hem, ik zou eigenlijk morgen met hem afspreken om het uit te maken... anders blijft het voor jezelf knagen, en is het voor hem ook beetje lullig.

maar ja dat is je eigen beslissing hoor...

Qimm 12-10-2004 22:06

er is geen écht pijnloze manier van uitmaken, maar ik raad het je aan om het wel persoonlijk te doen, dus geen sms-je, geen briefje en ook geen mailtje.

MevrouwM 12-10-2004 22:08

btw leest je vriend wel eens op het forum hier? Het is wel erg lullig namelijk om het hier te weten te komen...

Bloedpropje 12-10-2004 22:25

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 22:19 :
Neuh.. de redenatie erachter is dat het slap is als je expres iemand niet iets in z'n gezicht wil zeggen. Maar wat daar de redenatie achter is.. Of het arbitrair is is op zich ook niet relevant, het gaat erom dat deze fatsoensgrens door sommige mensen gehanteerd wordt, aan haar de keus of ze zich er wat van aantrekt.

Dark Angel 12-10-2004 22:30

Zorg wel dat je duidelijk en definitief bent. Die fout heb ik dus eens gemaakt, hij was er zo kapot van dat ik de beslissing een beetje begon te vervagen (was er zelf ook erg verdrietig van) en dat was dus niet goed, je vind het vervelend maar het is wel echt definitief over.

Chimera 13-10-2004 00:11

Citaat:

Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 22:19 :
Nee, jij hebt gewoon crappy fatsoensnormen.

Loontjuh 13-10-2004 07:35

Gewoon zeggen. Duidelijk zijn. Geef hem uitleg. Eerlijk en duidelijk zijn wel belangrijke dingen in mijn ogen. En idd, zoals Sarah zei.. hem ruimte laten voor woede/verdriet/vragen, en niet stomme dingen gaan zeggen nee.

Eos 13-10-2004 09:22

Citaat:

J-tjuh schreef op 12-10-2004 @ 21:19 :

bracelance 13-10-2004 09:25

Uitmaken zonder pijn voor hem kan niet. En uitstellen van executie doet pijn voor beiden en maakt het lastiger voor die jongen. Hoe lomp het ook klinkt...doe het snel, om zijn pijn zo min mogelijk te laten zijn.

bassgirl 13-10-2004 13:24

ah in ieder geval al bedankt voor de reacties... hij kijkt hier btw niet op vroeg ook net iemand,
mja ik moet me echt gaan inhouden geen medelijden met m tekrijgen maargoed... meer tips ook welkom hoor

ohw en wat is beter.. hij woont niet bij mij in de buurt eerst half uur treinen enzo... tbij hem uitmaken, of bij mij... of maakt dat geen verschil

tica 13-10-2004 13:38

Oeh dat lijkt me echt eng :|

Gelukkig wil ik het nog niet uitmaken.. maar wat moet je dan zeggen als je het hebt uitgemaakt?

Zo van: "Nou, dan ga ik maar weer." of "Wil je nog wat drinken?" :S

marjoleinsst 13-10-2004 13:47

't maakt voor jullie allebei nie uit waar je et uit maakt zelf had ik een hekel aan uitmakuh via msn maar aan dat is nu ook voorbij... Als je echt een hekel aan em hebt moet je et gwn zegguh (wel hard maar ja) of via msn of telefoon... En anderz er eerst evuh over pratuh en dan zegguh wat er is en dan uitmakuh want dan ziet hij het aankomuh als jij zegt van ja k weet nie maar k denk dat et nie meer zo goed gaat ofzo. Succes ermee!

barkrukkie 13-10-2004 14:13

Citaat:

bassgirl schreef op 13-10-2004 @ 14:24 :
ah in ieder geval al bedankt voor de reacties... hij kijkt hier btw niet op vroeg ook net iemand,
mja ik moet me echt gaan inhouden geen medelijden met m tekrijgen maargoed... meer tips ook welkom hoor

ohw en wat is beter.. hij woont niet bij mij in de buurt eerst half uur treinen enzo... tbij hem uitmaken, of bij mij... of maakt dat geen verschil

hmm, 'tis misschien fijner om naar hem toe te gaan.. aangezien hij toch de grootste 'schok' krijgt..
Hij is dan in z'n eigen omgeving, hoeft niet eerst weer een half uur (alleen?) terug te reizen enzo.. kan hij ook meteen naar een vriend gaan als hij daar behoefte aan heeft, of naar z'n kamer o.i.d...
ook is het erg raar omdat je dan opeens niet meer bij je vriendin thuis bent maar bij je ex.. ik vond 't toen 't mij overkwam iig erg raar..

Bo 13-10-2004 15:03

Je doet hem toch wel verdriet, dus pijnlijk is het sowiso.

Het is belangrijk dat je snel tot het slechte nieuws komt, en geen inleidend praatje van 15 minuten houdt. Geef hem de gelenenheid het tot zich door te laten dringen, zijn verdriet en teleurstelling te uiten.

Cootje 13-10-2004 15:24

Citaat:

naar hem toe gaan, dan kan jij weg daar en is hij in zn eigen vertrouwde omgeving.

want als hij bij jou komt kan ie in principe gewoon blijven of je moet hem het huis uittrappen :p beetje overbodig dus ...

Loontjuh 13-10-2004 15:26

zeker bij hem thuis! om bovengenoemde redenen idd.. hij kan ook zeggen als ie wilt dat je weggaat etc.. of dat je blijft.. als je bij iemand anders bent zeg je dat minder snel vind ik...

Snuitermans 13-10-2004 15:31

Ik had sowieso de moeite genomen om naar hem toe te gaan, hem duidelijk vertellen wat en waarom en beslist niet te lang door gaan zagen over vrienden blijven.

ilse 13-10-2004 18:04

bij hem thuis, inderdaad, dan is hij in zijn eigen omgeving en is het ook niet zo lastig dat hij dan meteen wegmoet ofzo.

maar je eerste vraag... niet subtiel gaan beginnen, dan doet het alleen mar meer pij omdat je eerst nog achterdochtig wordt... niet leuk, gewoon doen. eerlijk zijn en hem echt uitleggen waarom.

succes ermee!!

Cookie 13-10-2004 18:29

Citaat:

Bo schreef op 13-10-2004 @ 16:03 :
Je doet hem toch wel verdriet, dus pijnlijk is het sowiso.

Het is belangrijk dat je snel tot het slechte nieuws komt, en geen inleidend praatje van 15 minuten houdt. Geef hem de gelenenheid het tot zich door te laten dringen, zijn verdriet en teleurstelling te uiten.

idd, je doet hem sowieso pijn, maar ik denk wel dat hij het over een tijdje kan waarderen dat je eerlijk tegen hem bent geweest. En zorg als het even kan dat hij niet in onzekerheid komt te zitten, of jij het nu uit wil maken of niet...dat is het allerergste...onzekerheid.

kiwi-meisje 14-10-2004 13:07

een ding wel wann je het ook doet zeg niet de inmiddels beroemde zin: maar we blijven wel vrienden he? dat is zo een afknapper.. nie doen en verder zou ik het wel gewoon in het egt doen over msn is gewoon zo zwak kijk het uitmaken is nooit leuk maar als je het doet doe het dan wel in het echt (zo gezegd) en niet even snel over msn of sms.. suc6..

Apaaaj 14-10-2004 15:06

éen ding... maak het absoluut niet uit via msn! Dat is mij vorig jaar gebeurt.. (Ook al heeft ie daar nu verschrikkelijk veel spijt van dat ie het op die manier had gedaan) En dat is de ergste manier vind ik... dus laat dat!! gewoon persoonlijk..

Mr.Oizo 14-10-2004 18:12

Ondanks dat hij aardig blijft doen, voelt hij misschien wel aan dat jij het niet meer zo leuk vindt, maar durft hij dat niet te zeggen. Ga gewoon vrijdag naar hem toe, en pak het gewoon voorzichtig aan. Niet meteen "to the point" maar neem je de tijd ervoor.

annia 15-10-2004 10:36

Idd persoonlijk zeggen, ik kreeg een mailtje en dat was niet echt leuk. Vooral omdat het een nogal bot mailtje was en je het dan ook niet goed kunt afsluiten (omdat je dan met vragen blijft zitten). Verder is het altijd een kuttige gebeurtenis als je gedumpt wordt.

Loontjuh 15-10-2004 10:56

Citaat:

kiwi-meisje schreef op 14-10-2004 @ 14:07 :
een ding wel wann je het ook doet zeg niet de inmiddels beroemde zin: maar we blijven wel vrienden he? dat is zo een afknapper.. nie doen en verder zou ik het wel gewoon in het egt doen over msn is gewoon zo zwak kijk het uitmaken is nooit leuk maar als je het doet doe het dan wel in het echt (zo gezegd) en niet even snel over msn of sms.. suc6..
tja, niet op zo'n manier zeggen, maar opzich kan dat wel hoor. Toen mijn ex en ik het uitmaakten hebben we het er samen over gehad hoe het nou verder ging tussen ons. En hoe we elkaar dan zouden begroeten en weet ik wat allemaal.

Qimm 15-10-2004 12:14

Citaat:

annia schreef op 15-10-2004 @ 10:36 :
Idd persoonlijk zeggen, ik kreeg een mailtje en dat was niet echt leuk. Vooral omdat het een nogal bot mailtje was en je het dan ook niet goed kunt afsluiten (omdat je dan met vragen blijft zitten). Verder is het altijd een kuttige gebeurtenis als je gedumpt wordt.
mailtjes zijn idd klote ja :( helemaal als je blij bent dat je een mailtje krijgt van je lief en dan staat er zo iets in.

Warsocket 15-10-2004 12:22

Citaat:

Maakt niet zoveel uit
maar bij hem miss
het beste tegen liefdesverdriet is iets doen
als ie nadat jij het uitmaakt nog lang niks moet doen in de trein gaat hij alleen maar zitten tobben

bassgirl 15-10-2004 13:21

bednkt voor jullie reacties.. nou tis inmiddels uit, het ging wel zo belachelijk..

ik wilde t vandaag gaan uitmaken dus, maar ik zei gister op msn tegen m dat we even moesten praten over ons, begon ie helemaal door te vragen en of ik t uit wil maken.. tj dt kon ik us niet ontkennen, mja heb gezegd dt ik m r graag persoonlijk over wou preken.. nja dt snapte ie wel
in de avond weer dat gesprek verder, en eerst zattie maar te smeken dttie me niet kwijt wou en dattie zoveel van me hiel blbla, en nog geen 5sec later zegt ie het is uit

hij wilde me voorlopig ff niet persoonlijk spreken ook... tja ik ton us helemal versteld.. maargoed :S

Cookie 15-10-2004 15:26

ja want nou kan ie tegen zn vriendin zeggen dat hij jou gedumpt heeft en zelf niet gedumpt is.....(das cool)

aaronmirck 15-10-2004 15:37

iig cooler dan komen aanzetten met; ik ben gedumpt.....

Kazet Nagorra 15-10-2004 15:51

Tsja, had je het maar via MSN uit moeten maken. :)

Multilot 15-10-2004 16:27

Citaat:

bassgirl schreef op 15-10-2004 @ 14:21 :
bednkt voor jullie reacties.. nou tis inmiddels uit, het ging wel zo belachelijk..

ik wilde t vandaag gaan uitmaken dus, maar ik zei gister op msn tegen m dat we even moesten praten over ons, begon ie helemaal door te vragen en of ik t uit wil maken..

Was ook wel te verwachten ja.. Als iemand aan mij zegt dattie ergens over wil praten dan wil ik ook weten waarover. bovendien is dat eigenlijk een synoniem van Ik wil het uitmaken.

Maar goed, succes ermee

ilse 15-10-2004 17:03

ergens over praten ==> slecht nieuws.

zou ik ook willen weten..
maar okee, tis nu wel uit, hoef je je niet meer druk te maken over hoe dat te doen.

weet niet hoe jij je nu voelt, maar als je je wel rot voelt--> heel veel succes!

Kazet Nagorra 15-10-2004 17:16

Typisch vrouwen. Eerst maken ze het uit, en dan gaan ze zeuren.

ilse 15-10-2004 17:18

Citaat:

Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 18:16 :
get used to it :p

Multilot 15-10-2004 21:58

Citaat:

Mephostophilis schreef op 15-10-2004 @ 18:16 :
Lang leve ons geslacht!!
Hoezé

laura 16-10-2004 15:16

Citaat:

barkrukkie schreef op 12-10-2004 @ 21:58 :
't zou mij zeker wel wat uitmaken :)

ik zou ook zeker wachten totdat je 'm echt ziet.. dat is het minste wat je kunt doen..

waarom? mjah, uit goed fatsoen denk ik :) maar dat is voor iedereen weer anders..

ik zou 't iig fijner (nou ja, misschien is 'minder erg' beter hier) vinden als m'n vriendin me 'irl' zou dumpen dan via msn

niet mee eens :p
ik zou het echt verschrikkelijk vinden als iemand het zo recht in mijn gezicht zou zeggen :bloos:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.